دوره‌ طراحی

Google Analytics در طراحی تجربه کاربری – بهینه سازی تجربه کاربر

هرساله (یا بهتر بگوییم ماه‌ها) همه دوباره به دنیای دیجیتال فردا باز می گردند: تجزیه و تحلیل ، البته نه هرگونه تجزیه و تحلیلی بلکه Google Analytics .

کسی که فکر میکند این فقط یک انگلیسیسم (انگلیسی مابی ، افکار مخصوص انگلیسی ها ) جدید و مرسوم است به سرعت چیزی برای آموزش می یابد. تجزیه و تحلیل راز موفقیت برای یک تجربه کاربری است که تا کوچکترین جزئیات بهینه شده است. همه آن چیزی که شما احتیاج دارید ، توانایی فیلتر کردن نیاز های مشتری از داده های خاص است.

هر کسی این جمله را بخواند ممکن است با mommoth task   (وظیفه ماموت ) مواجه شود. اما با داشتن ابزارهای ردیابی مناسب ، حتی بر پایدارترین ترس ها نیز می توان غلبه کرد و هنگامی که یک بررسی کلی بدست آمد ، رفتار کاربر از مشتری در یک سینی نقره ای ارائه می شود. اما چرا کل ماجرا؟

برای اینکه وب سایت خود را مطابق با خواسته مشتری تغییر دهید ، تعاملات خود را با کاربر افزایش دهید و حتی ممکن است لازم باشد نرخ تبدیل را افزایش دهید.

ویژگی های برتر Google Analytics  برای طراحان تجربه کاربری 

تمرکز analytics  (تجزیه و تحلیل ) بر روی بهینه سازی مبتنی بر داده ای که پیشنهاد شبکه است صورت میگیرد. البته امکانات بی شماری برای انجام چنین تحلیل های تقریبا ” آنالوگ ” وجود دارد . به طور تقریبی می توان بین روش های کمی و کیفی تمایز قائل شد . این روش ها می توانند به عنوان مثال با دریافت بازخورد از کاربر یا تست کلیک اول پیاده سازی شوند. اما کاملا صادقانه باید بگوییم بسیاری از ما نه وقت و نه حوصله ای برای انجام چنین پروژه هایی داریم!

برای اینکه مبحث را برای کارآموز فعلی سنگین نکنید ، بهتر است از یک ابزار تجزیه و تحلیل که به ویژه برای این اهداف توسعه یافته اند ، استفاده شود.

در حال حاضر محبوبترین ابزار ردیابی google analytics  است.

از جمله مزایای بی نظیر آن این است که نه تنها رایگان است بلکه مانند یک بازی کودکانه نیز هست.اشکال مختلف ردیابی به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از آمار و نمایش های تصویری (بازنمایی های بصری )، اطلاعات لازم را در دریافت کنند.در این جا سه ویژگی مهم در یک بررسی اجمالی سریع بیان شده است:

۱.Pageview Tracking ( ردیابی بازدید از صفحه )

کدام محتوا مورد توجه خاص کاربران است؟ در کجا تعامل رخ داده است ؟ مثلا در اسلایدر؟ داده های ردیابی pageview  اطلاعاتی را در این زمینه ارائه می دهد.این ویژگی به شما این امکان را می دهد که تعداد بازدید های صفحه را ثبت کنید ،و از میزان باز شدن عناصر خاص مطلع شوید و یا اینکه کدام یک از عناصر سازنده طراحی توجه را جلب میکند و کدام یک جذابیتی ندارد.

۲. Traffic Analysis ( تجزیه و تحلیل ترافیک )

البته کاربر همیشه فقط از طریق موتور جستجو به وب سایت خاصی دسترسی پیدا نمی کند. پیوندها ، به عنوان مثال از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، نیز ارتباط زیادی دارند. تجزیه و تحلیل ترافیک از بررسی کانالهایی که بازدیدکنندگان برای رفتن به صفحه مقصد استفاده می کنند پشتیبانی می کند. بر اساس این داده ها ، می توان تعیین کرد که چگونه برخی از لینک ها در جذب مشتری نقش دارند و حتی ممکن است نرخ تبدیل را افزایش دهند. این کانالها باید در آینده سرمایه گذاری شوند.

۳. The Behaviour Analysis ( تجزیه و تحلیل رفتار )

البته ، نه تنها نحوه بازدید کنندگان وب سایت ، بلکه اقدامات آ نیز مهم است. با استفاده از پیمایش کاربر ، می توان  مسیر بهتر برای رسیدن به صفحه مورد هدف را تعیین کرد. اطلاعات مشابه انگیزه ای برای توسعه طرح های نوآورانه و توسعه بیشتر جذابیت، محتوا و درک پذیری را فراهم می کند.

با استفاده از Google Analytics رضایت مشتریان را جلب کنید

رضایت مشتری جنبه های مختلفی دارد و تعمیم آن دشوار است. هر مشتری به صورت انفرادی در تفکر ساختار متفاوتی دارد. قابلیت استفاده از وب سایت، پیاده سازی یک نمادگرایی خاص محصول و طراحی یک تجربه کاربری منحصر به فرد در حال حاضر اولین سرنخ ها هستند. با این حال ، به محض اینکه طراحی UX با اهداف و علایق کاربران ادغام شود ، تجزیه و تحلیل بازی وارد عمل میشود.

۱. Defining goals ( تعیین اهداف )

فقط به دلیل تلاش ، تجزیه و تحلیل به رنگ آبی توصیه نمی شود. در ابتدا این سوال وجود دارد که کدام یک از اطلاعات کاربر برای بهینه سازی تجربه کاربر جالب است. با راه اندازی یک محصول ، ممکن است آشکارتر باشد که کدام عناصر توجه را جلب می کنند و آیا یک هدایت هدفمند به صفحه محصول انجام می شود یا خیر؟

۲. Actions require reactions ( اقدامات نیاز به واکنش دارند )

چه نتایج تجزیه و تحلیل و چه ایمیل های مشتری. چه مستقیم و چه غیر مستقیم. همه بازخورد ها (در صورت بهره وری) نیاز به پاسخگویی در روند طراحی UX دارند.اگر نرخ کلیک بر روی یک عنصر نسبتا پایین است، این احتمالا به دلیل موقعیت ضعیف و یا طراحی غیر جذاب است. نکته اصلی این است که علائم را بشناسید و استراتژی های طراحی مناسب را به عنوان پاسخ توسعه دهید.

۳. Setting priorities ( تعیین اولویت ها)

بهینه سازی مبتنی بر داده ها اغلب شامل مقدار مشخصی از تلاش است. آیا فقط یک تغییر از محتوای برنامه ریزی شده وجود دارد و یا اشکال در قابلیت استفاده وجود دارد (که در بدترین حالت منفی بر نرخ تبدیل تاثیر می گذارد)؟  توصیه می شود قبل از اجرای استراتژی های جدید ، اولویت بندی و ایجاد یک برنامه کاری را در نظر بگیرید.

۴. Make a comparison to old analyses ( مقایسه ای با تحلیل های قدیمی انجام دهید)

برای اینکه تحلیل ها واقعا موثر واقع شوند ، همیشه قبل از اصلاح آن ها را با نتایج مقایسه کنید . هنگامی که بهبودی در آمار وجود دارد ، هدف تجزیه و تحلیل تحقق می یابد. اگر اینگونه نیست به ما میفهماند که باید ادامه دهیم.

نتیجه گیری از Google Analytics

در واقع تقریبا خیلی آسان است ۷ روز هفته ۲۴ ساعته و به صورت رایگان ، بازخورد ارزشمند مشتری برای طراحی یک تجربه منحصر به فرد کاربری ارائه می شود.کسانی که اکنون قادر به تفسیر نشانه های رفتار کاربر هستند، می توانند به راحتی آنها را در روند طراحی UX ادغام کرده و با توجه به خواسته مشتریان ، یک رابط کاربری بهینه طراحی کنند. سرانجام ، تنها رضایت مشتری نیست که تأثیر مثبت می گذارد. نرخ تبدیل، آگاهی از محصول و میزان مشتری نیز به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد.

منبع: ole-beekmann.de

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

جستجو