دوره‌ طراحی

یادگیری نویسندگی تجربه کاربری (UX)

Ux
Ux

من یک کار ساده برای شما دارم. هر صفحه تصادفی را از برنامه مورد علاقه خود بگیرید و سعی کنید آن را بدون محتوای نوشته شده تجسم کنید. هر عنوان صفحه، سرفصل، توضیحات و دکمه کپی

چه چیزی برای شما باقی مانده است؟

صبر کن، بگذار حدس بزنم. برخی از تصاویر، نمادها، و بسیاری از سردرگمی. اوه و فقط در صورتی که کار را نادیده گرفتید، در اینجا یک اسکرین شات از یکی از برنامه های مورد علاقه من بدون محتوای نوشته شده است.

کیت نوشتن UX فراگیر
اسکرین شات های ویرایش شده از Airbnb. تصاویر اصلی از مببین

بدون زمینه ای که نوشته می دهد، این تصاویر و نمادها می توانند تقریباً هر چیزی را نشان دهند. این نشان می‌دهد که نوشتن تجربه کاربری نقشی حیاتی در شکل‌دهی تجربه کاربر دارد. و بنابراین ناگفته نماند که محتوای ما باید برای همه کاربران قابل دسترسی باشد.

به همین دلیل است که ما باید در کار خود به عنوان نویسندگان UX، فراگیری را در اولویت قرار دهیم.

اما دقیقاً نوشتن UX چیست؟

نوشتن UX عمل ایجاد فعال و عمدی کپی است که برای همه خوانندگان قابل دسترسی است. این به معنای استفاده از زبان، لحن و ساختاری است که نیازهای افراد را بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، مهارت های زبانی، دانش فنی یا توانایی های فیزیکی در نظر می گیرد.

هرچه نوشته شما جامع تر باشد، تعداد افرادی که می توانند به محصول شما دسترسی داشته باشند (و از آن لذت ببرند) بیشتر می شود.

چگونه با نوشتن UX شروع کنیم

اگر تصمیم گرفته‌اید یک نویسنده UX شوید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا چند منبع رایگان برای شروع به کار آورده شده است:

مقالات و راهنماها
دستورالعمل‌های دسترس‌پذیری:این دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط پروژه A11y، توصیه‌هایی را برای ایجاد تجربیات دیجیتالی فراگیر که کاربران متنوع و نیازهای آن‌ها را در بر می‌گیرد، ارائه می‌کند.


Microsoft Inclusive Design Toolkit:منبعی کاربردی برای کمک به شما در درک نحوه ایجاد محصولاتی که در دسترس، فراگیر هستند و نیازهای متنوع همه کاربران را برآورده می کنند.


The Inclusive Panda توسط Per Axbom: این مقاله پاندا فراگیر را به عنوان ابزاری برای ترویج طراحی اخلاقی و فراگیر معرفی می کند. این الگوها و راهنمایی ها را به سازمان هایی ارائه می دهد که هدف آنها راه حل های فراگیر و پایدار است.


اصول طراحی فراگیر: این مقاله اصولی را معرفی می کند که نیازهای افراد را بدون در نظر گرفتن ناتوانی ها یا شرایط اولویت بندی می کند. این یک رویکرد جامع برای طراحی فراگیر برای توسعه وب و برنامه ارائه می دهد.


نوشتن محتوای قابل دسترس و فراگیر توسط دانشگاه آکسفورد بروکس: این مقاله به اهمیت دسترسی و فراگیر کردن محتوا برای همه کاربران می پردازد. بهترین روش ها را برای سرفصل ها، فهرست ها، جداول، فایل های PDF و غیره بیان می کند.


دستورالعمل‌های خوانایی توسط طراحی محتوا لندن: این مقاله دستورالعمل‌هایی را برای حروف بزرگ، همراه با شواهد قابل استفاده پشتیبانی ارائه می‌دهد.


چگونه سطوح خوانایی بر دسترسی به وب توسط کریس تأثیر می گذارد: این مقاله بر اهمیت نوشتن محتوای وب که خوانا، در دسترس و فراگیر باشد، تأکید می کند. همچنین نکاتی در مورد اندازه گیری سطح خواندن ارائه می دهد و جایگزین هایی برای محتوای پیچیده ارائه می دهد.


و برای اینکه تصور بهتری از نحوه تجربه افراد دارای معلولیت های مختلف از وب (و محتوای شما) به شما بدهیم، در اینجا یک شبیه ساز ناتوانی وجود دارد:

شبیه ساز ناتوانی Silktide برای وب

و شما آن را دارید! برخی منابع برای کمک به شما برای شروع نوشتن UX .

اما فقط این منابع را کشف نکنید. دانش را عملی کنید. با انجام این کار، می‌توانیم به طور جمعی به سمت و سویی کار کنیم که هر کاربر را بدون توجه به شناسه‌های شخصی‌اش در بر بگیرد.

بیا شروع کنیم!

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search