دوره‌ طراحی

راهنمای‌تغییر ویژگی‌نام لایه های Figma برای بهبود بهره‌وری

Figma

یک جمله رایج وجود دارد که در گذشته شنیده ام:

«کار سازماندهی شده؛ آشفتگی خودش به وجود می آید.»

یادآوری این موضوع برای من همیشه سرگرم کننده است زیرا بیش از واقعیت است – برای کار منظم، باید اقدام کنیم. در غیر این صورت کثیف می شود.

در این ماه، من یک پست در لینکدین در مورد ویژگی طراحی Figma به نام «تغییر نام لایه‌ها» نوشتم و متوجه شدم که بسیاری از مردم از وجود آن شگفت زده شده‌اند و نمی‌دانستند که وجود دارد. بنابراین امروز، در پست وبلاگم، می خواهم در مورد آن بنویسم.

پس از آشنایی با این ویژگی، مطمئن هستم که آن را در جریان کار طراحی خود قرار خواهید داد زیرا به سازماندهی بوم شما کمک زیادی می کند و روند طراحی را روان تر می کند.

ویژگی “تغییر نام لایه ها” در Figma چیست؟

ویژگی “تغییر نام لایه ها” ابزار ساده ای است که به شما امکان می دهد چندین لایه (شاید اشیاء مشابه) را در یک اقدام انبوه تغییر نام دهید. این بدان معنی است که می توانید یک عمل مشابه را روی چندین عنصر به طور همزمان انجام دهید.

این یک ویژگی فوق العاده برای صرفه جویی در زمان برای طراحانی است که می خواهند قاب های Figma و سایر اشیاء خود را سازماندهی کنند.

چرا تغییر نام لایه مهم است؟

سازماندهی و ساختار یک فایل طراحی را بهبود می بخشد
تصور کنید که در حال کار بر روی یک فایل Figma کثیف هستید و می خواهید اطلاعات را برای توسعه دهندگان ارسال کنید. شما می خواهید به هر تابلوی هنری نامی بدهید که توسعه دهندگان بتوانند به خوبی آن را درک کنند. به عنوان مثال، یک صفحه ورود را در نظر بگیرید. روند این است:

کاربر وارد صفحه می شود > کاربر نام خود را وارد می کند > رمز ورود کاربر و غیره.

بنابراین فرآیند مراحل مختلفی دارد. اگر می خواهید سفارشی را به هر صفحه اضافه کنید (۰۱، ۰۲، ۰۳)، می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید، اما هیچ کس نمی خواهد تلاش زیادی برای آن انجام دهد. با استفاده از این ویژگی می توانید آن را با یک کلیک انجام دهید.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search