دوره‌ طراحی

۶ اصل داستان نویسی برای بهبود UX شما

ساخت یک تجربه خوب مانند روایت یک داستان خوب است. داستان‌ها هسته اصلی فعالیت‌ها، ابزارها و روش‌های مختلفی هستند که در UX اعمال می شوند. داستان‌ها نحوه یادآوری ما هستند. ما تمایل داریم که نقاط هدف را فراموش کنید (رابرت مک کی در HBR). نقاط جدا از هم داستان خوبی ندارند. زیرا لمس جداگانه چند کار،  تجربه کلی خوبی از یک محصول یا خدمات ایجاد نمی کنند.

در یک حالت ایده آل، محصولات و خدمات عالی در سطح درونی، رفتاری و بازتابنده (۳ سطح طراحی، دون نورمن) ما را مجذوب خود می کنند. در حالی که سطح درونی با جذابیت بصری سروکار دارد، سطح رفتاری با استفاده و قابلیت استفاده سروکار دارد. آخر اینکه سطح انعکاسی تعیین می کند که آیا و چگونه ما یک تجربه را پردازش می‌کنیم و به خاطر می آوریم و به اشتراک می گذاریم. این تنها یک مورد است که عنصر داستان با UX رابطه عاشقانه برقرار می کند. استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های قصه گویی از بسیاری جنبه‌ها به طراحی UX و روند کار شما کمک می کند. ایجاد شخصیت، نقشه برداری از سفر کاربر، نوشتن داستان کاربر، و غیره. آخرین و مهمترین نکته، گفتن و “فروش” درست داستان شما به خرید در سهامداران کمک می کند.

 عناصر داستان سرایی زیر را در روند UX و UX خود اعمال کنید.

-دلیل داستان شما

-شخصیت اصلی (قهرمان)

-با یک درگیری شروع کنید

-ساختار ایجاد آگاهی ویروسی

یک دلیل:

واضح و روشن باشید و هدف بالاتر از این که چرا این کار را می کنید و انجام می دهید را درک کنید. شما، محصول، خدمات یا مارک تجاری خود به چه معنایی معرفی می شوید؟ چرا همیشه یک نکته خوب برای شروع است. به عنوان مثال هنگامی که یک شخصیت UX ایجاد می کنید ، می خواهید آنچه را که انسان نمایندگی در زندگی دنبال می کند تعریف کنید. در یک تجربه نگاشت ، ابتدا می خواهید بدانید که چرا این کار را می کنید! با چرا (سیمون سینک) شروع کنید.

شخصیت اصلی:

هر داستانی به یک قهرمان نیاز دارد. شما، محصول، خدمات یا مارک تجاری خود قهرمان نیستید. بلکه  شما با توانایی کمک و بهبود کارها در خدمت به کاربران، مشتریان یا انسانها هستید. شما آلفرد به بتمن هستید و برعکس نیستید. شما اینجا هستید تا خدمت کنید و به کاربر خود کمک کنید تا به هدفی دست یابد و کار را از بین ببرد ، حتی اگر فقط ایجاد لذت و لذت باشد!

با یک درگیری شروع کنید:

در یک دنیای ایده آل ، شما می خواهید مشکل کسی را حل کنید یا با یک چالش مقابله کنید. درگیری ها جایی است که بسیاری از داستان های خوب آغاز می شود. طراحی UX در مورد رفع تعارضاتی است که کاربر با آن سروکار دارد. بنابراین ، شما با درک خوبی از کاربر خود و نقاط درد یک کاربر شروع می کنید!

ساختار

روشهای مختلفی برای ساختن داستان وجود دارد. چیزی که ثابت شده است موفقیت آمیز است ، سه کاره است. به زبان ساده ، یک داستان شروع ، یک قسمت میانی و یک پایان وجود دارد. این ساختار با سفر معمول مشتری یا چرخه زندگی هماهنگ است. این می تواند به عنوان یک ساختار کلی از نقشه برداری سفر UX مورد استفاده قرار گیرد: استخدام (خرید کاربر) ، نگهداری (استفاده از محصول یا خدمات خود) ، بازیابی (پایان استفاده ، ایده آل تجدید و حمایت).

ایجاد آگاهی

ایجاد آگاهی در داستان ها ایجاد واکنش های احساسی است. شادی 😀 ، تعجب 😯 ، غمگینی 😔 ، عصبانیت 😡 ، ترس fear ، انزجار. تا زمانی که ترسناکترین تجربه rollercoaster را طراحی نکنید ، احتمالاً می خواهید کاربر خود را به خاطر احساسات منفی راحت کنید و هدفش شادی در بیشتر موارد باشد.

ویروسی

داستان های خوب به اشتراک گذاشته می شوند اگر کاربران شما تجربه مثبت خود را در رابطه با خدمات ، مارک یا محصول شما به اشتراک می گذارند ، شما احتمالاً کار خوبی انجام داده اید. آنها را قادر به انجام این کار کنید!

 

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search