بازی مبتنی بر یادگیری، بازی سازی و بازی های جدی
ما مطالب زیادی راجع به بازی سازی و یادگیری مبتنی بر بازی (GBL) برای شما بیان کرده ایم. درمورد آزمایشات پیش روی آموزش الکترونیکی صحبت کرده ایم ، چالش های شرکت های GBL را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم ، در مورد مزایای بازی سازی شرکت شما برایتان گفتیم و رازهای بازی سازی را درباره رهبری در بازار فاش کردیم.
امروز ، ما ده نمونه پیشگام یادگیری مبتنی بر بازی سازی را جمع بندی می کنیم. این رتبه بندی ما از ۱۰ به ۱ است:
۱۰. Alleyoop
ابزار مبتنی بر وب Alleyoop با هدف آموزش ریاضی به روشی سرگرم کننده و مؤثر است. این مثال از بازی سازی ، معلمان و دانش آموزان را جهت تهیه برنامه های یادگیری شخصی هدایت می کند.
از طریق چالش های ریاضی ، آمیخته در پویایی بازی ، دانش آموزان می توانند دانش خود را در این زمینه بیاموزند و بهبود بخشند.
Alleyoop شامل آموزش ها، فیلم ها و هزاران تمرین عملی به منظور کمک به دانش آموزان در غلبه بر ترس خود از یکی از ترسناک ترین موضوعات درسی است.
۹. بازی زبان با کیفیت ویندوز ۷
همه می دانند مایکروسافت روی چه چیزی کار می کند و تقریباً همه ما مدتی از ویندوز استفاده کرده ایم. هزاران کاربر در سرتاسر جهان از ابزارهای این غول نرم افزاری استفاده می کنند که یک پروژه بازی سازی شده را برای آزمایش ویندوز ۷ و معرفی پیشرفت های زبان اجرا کردند.
این یک ابزار مورد علاقه برای استفاده داخلی است ، اما مایکروسافت از آن برای نیروهای خود استفاده می کند تا خطاهای زبانی را در سیستم ویندوز ۷ بر اساس منطقه جغرافیایی و زبان مورد استفاده اصلاح کند. پیشنهاد شده بودبه دفاتری که بیشترین اشتباهات را داشتند پاداش دهند ، بدین ترتیب مشارکت کل کارمندان کسب شد و آنچه قبلا یک کار خسته کننده بود ، به دلیل جنبه رقابتی آن ، به یک فعالیت جذاب مبدل شد و همه کسانی را که با این ابتکار عمل همکاری کرده بودند تشویق شدند.
۸. پاداش Starbucks من
بازی سازی همچنین به برند Starbucks رسید که یک کمپین را برای تبلیغ محصولات خود از طریق کارت امتیازی ، یک تکنیک رایج بازی سازی آغاز کرد: هرچه محصولات بیشتری مصرف شود، ستاره های بیشتری جمع می شوند و هر چه تعداد ستاره ها بیشتر جمع می شوند ، سطح کاربر بالاتر می رود و می تواند امتیاز ها را مانند یک صرافی برای دریافت جایزه تعویض کند.
یک مثال ساده با تأکید بر سیستم پاداش و امتیاز که یک جنبه اساسی در پویایی بازی است.
۷. نایک +
بسیاری از آماتورها از این برنامه اطلاع دارند که چیزی بیش از یک تمرین صرف برای سوزاندن کالری است. با Nike + ، کاربران در برابر خود و جامعه نایک به رقابت می پردازند ، زیرا این ابزار به شما امکان می دهد سرعت ، مسافت طی شده و کالری سوخته را هنگام فعالیت بدنی ضبط کنید.
دوندگان نتایج خود را با سایر دوندگان به اشتراک می گذارند، که مشارکت و تعامل در جامعه به بهبود و گسترش تصویر نایک کمک می کند. به اشتراک گذاشتن عملکرد ورزشی هویت جامعه را تقویت می کند و درگیر شدن شخص در یک هدف مشترک ، انجام عمل ورزش را بهبود می بخشد.
۶. Gamisfaction
همانطور که از نام آن پیداست ، ابزار “gamisfaction” از بازی سازی برای جذب کاربران توییتر و تقویت تعامل در جامعه مجازی استفاده می کند. این سرویس بر اساس شدت فعالیت و تعامل با سایر کاربران ، فعال ترین کاربران توییتر را با امتیاز و دستاورد پاداش می دهد.
بنابراین ، Gamisfaction با امتیاز بیشتری به “پیروانی” که بیشترین بازتوییت و موارد دلخواه را کسب می کنند ، اهدا می کند و مشارکت در شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ را تشویق می کند.
۵. بازی BBVA
در BBVA استراتژی بازی سازی را برای ترویج استفاده از بانکی آنلاین راه اندازی کرده اند. کاربران چالش ها را می پذیرند و اقداماتی را در بانک وب سایت انجام می دهند ، به طوری که آنها امتیاز و جوایزی کسب می کنند.
هدف این است که مشتریان BBVA را با بانکداری آنلاین آشنا کنند تا ترافیک در شاخه های بدنی ، که اغلب اشباع شده است ، روشن شود.
۴- اتحادیه موارد بالینی
انجمن قلب و عروق اسپانیا (SEC) در سال ۲۰۱۵ چالشی را برای متخصصان بهداشت و درمان به راه انداخت که در آن پزشکان بطور منظم موارد بالینی قلب و پرسشنامه های چند گزینه ای را منتشر می کردند .
شرکت کنندگان در جواب های خود امتیاز کسب کردند تا اینکه به مرحله نهایی رسیدند که با برگزاری جوایز کنگره بیماری های قلبی و عروقی SEC 2015 در بیلبائو ، در اکتبر گذشته ، به پایان رسید.
شرکت کنندگان در لیگ موارد بالینی را به صورت جداگانه ثبت نام کردند ، اما این رقابت ها در تیم های ۳ تا ۵ شرکت کننده برگزار شد. جوایز به تیم برنده (بوسورتو) اهدا شد. همچنین برای بهترین مورد از نظر بالینی برنده فردی وجود داشت.
۳. انرژی ساده
هدف از “انرژی ساده” ایجاد انگیزه در مصرف انرژی است. هدفی اکولوژیکی که از بازی سازی برای الهام بخشیدن به کاربران و هدایت آنها به سمت اقدام مفید استفاده می کند.
تعهد انرژی ساده این است که به مشتریان خود کمک کند مصرف انرژی خود را بهتر درک کنند تا بتوانند صرفه جویی در آن را به حداکثر رساند.
این ابزار بازی سازی شده از مشوقهایی استفاده می کند تا کاربران به طور مکرر در سیستم عامل شرکت کنند و با آنها تعامل داشته باشند ، با رقابت در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی و تابلوهای مربوط به آن ، همه این موارد به یک چالش سرگرم کننده تبدیل می شود.
انرژی ساده پیام ها و ابزارهای ارزشمندی را در اختیار کاربر قرار می دهد که می توانند از آن استفاده کنند و باعث می شود که مصرف انرژی چیزی در دسترس و سرگرم کننده تر شود.
۲. قرعه کشی دوربین سرعت
انجمن ملی ایمنی جاده ها در استکهلم و فولکس واگن برای ارتقاء احترام به محدودیت های سرعت در جاده ها ، سیستم راداری خلاقانه ای را با استفاده از بازی سازی راه اندازی کردند.
این ابتکار عمل به کسانی که محدودیت ها را رعایت می کردند پاداش و آنها را در قرعه کشی شرکت می داد.
این برنامه در پایتخت سوئد موفقیت آمیز بود و باید عادت های رانندگی را در استکهلم اصلاح می کرد و سرعت متوسط در جاده های آنها را از ۳۲ به ۲۵ کیلومتر در ساعت کاهش داد.
۱. Pacific: بازی جدی برای مهارتهای رهبری
در اواخر ماه اکتبر ، Gamelearn اولین بازی در زمینه مدیریت و مدیریت تیم ،” شبیه ساز اقیانوس آرام “را ارائه داد.
در این بازی جدی ، کاربران خود را در جایگاه رهبر گروه قرار می دهند. تیمی از کارگران داوطلبانه در یک مأموریت بشردوستانه در یک جزیره به دام افتاده اند و برای فرار باید یک بالون بسازند.
در اقیانوس آرام ، برای غلبه بر مشکلات انزوا و خطرات طبیعی باید تصمیماتی اتخاذ شود. با بدست آوردن امتیازات رهبری و نقاط استراتژیک و با پیشرفت مهارتهای رهبری، که یکی از مهارتهای مورد نیاز شرکتها در سراسر جهان است ، مشکلات بر طرف می شوند.
منبع: www.game-learn.com