دوره‌ طراحی

۸ مزیت گیمیفیکیشن یا بازی سازی در شرکت

بازی سازی

بازی مبتنی بر آموزش، بازی سازی در شرکت و بازی‌های جدی

بازی سازی در شرکت شما
بازی سازی در شرکت شما

اجرای برنامه های بازی سازی در شرکت سود و مزایای بسیاری دارد. امروزه سازمان ها بیشتر و بیشتر از پیش برای بهبود بهره وری و رقابت تیم های خود تصمیم می گیرند که تکنیک های بازی سازی را اجرا کنند. این موارد مزایای بازی سازی درشرکت شما است:

۱- بهره وری شما را بهبود می بخشد

این یک راز نیست که هرچه انگیزه بیشتری داشته باشیم، در محل کار خود کارآمدتر و مفید ترمی شویم. استفاده از پویایی بازی، برای افزایش مهارت کارکنان منجر به افزایش بهره‌وری و در نتیجه ایجاد یک محیط آرام و مشارکتی می شود.

۲- انگیزه را افزایش می دهد

بازی سازی در شرکت از یک سیستم “اهداف، دستاوردها و پاداش”استفاده می کند که انگیزه کارکنان را ترغیب کند. بنابراین، بهره وری کل سازمان را بهبود می بخشد.اجرای محصولات بازی سازی شده، منجر به افزایش رضایت و عملکرد کارکنان می شود.

۳- خلاقیت را افزایش می دهد

شرکت های شناخته شده ای وجود دارند (Google نمونه ای تمام و کمال است) که بخش بزرگی از کارروزانه کارمندان خود را صرف تشویق خلاقیت از طریق فعالیت های بازیگوشانه می کند. با مشارکت کارکنان در این نوع برنامه ها، خلاقیت و تعهد به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

۴ فرآیندهای ارتباطی را تقویت می کند

بخش منابع انسانی، که معمولاً مسئول اجرا و پیاده سازی تکنیک هایی برای آموزش کارمندان هستند، نتیجه فعالیت های خود را با بازخوردی که از سمت کارمندان دریافت می کنند، می سنجند. اجرای تکنیک های بازی سازی در شرکت، ارتباطات داخلی بین ادارات را بهبود یافته و روانتر می کند.

۵- تعامل بین کارمندان را بیشتر می کند

تکنیک های بازی سازی در شرکت تعامل بین کارمندان را تشویق می کند. با استفاده از این تکنیک ها برای آموزش، کارمندان تعهد بیشتری به سازمان پیدا می کنند و احساس تعلق آنها به یک تیم افزایش می یابد. ایجاد هویت سازمانی از طریق یادگیری مبتنی بر بازی، با هدف مشارکت بیشتر آسان تر می شود.

۶- نوآوری را تقویت می کند

بازی سازی در شرکت هایی که از آن استفاده می کنند،امکان معرفی نوآوری در سازمان را فراهم می کند. نوآوری یکی دیگر از جنبه های کلیدی است که منجر به موفقیت پروژه می شود. یادگیری مبتنی بر بازی سازی برای توسعه مهارت ها، روند رو به رشدی برای مشاغل و کارمندان است.

۷- مهارتهای ویژه را پرورش می دهد

به لطف بازی سازی، شرکت ها می توانند روی بهبود یا توسعه مهارت های ویژه در تیم های خود تمرکز کنند. برنامه آموزش بازی های سودمند برای کارکنان در جهت بهبود جنبه های اساسی مفید خواهد بود: جنبه های مانند رهبری، مدیریت استرس، مهارت های ارتباطی، مهارت های مذاکره و غیره.

۸ – تصویری از شرکت را گسترش می دهد

امکانات ارائه شده توسط بازی سازی بسیار گسترده است که یکی از آن امکان گسترش تصویری از شرکت شما به کارکنان است. در این موارد، برنامه های بازی سازی شده به عنوان ابزاری جهت ارتباط برای جذب نامزدهای احتمالی که ممکن است بخواهند به سازمان شما بپیوندند و تقویت نقش کارکنان عمل می کنند. با پویایی بازی، ارتباط آسان تر و انتقال و توضیح خصوصیات، مشکلات و پتانسیل های بخش اقتصادی که سازمان به آن تعلق دارد، ساده تر می شود.

شرکت های زیادی وجود دارند که تصمیم گرفته اند روش های یادگیری و آموزش های شرکتی را مبتنی بر بازی سازی، پیاده سازی کنند. استفاده از دینامیک بازی برای یادگیری مهارت های مدیریت ثابت شده و شرط موفقیت برای هزاران بخش HR است.

فکر می کنید بازی سازی در شرکت شما چه مزایایی دارد؟

منبع: www.game-learn.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search