دوره‌ طراحی

چگونه می‎شود یک طراح محصول غیرحرفه‎ ای و بد شد! – نباید های طراحی محصول

طراح محصول غیرحرفه ای

اگر شما یک طراح غیر حرفه‎ای نیستید و کاملاً به حرفه خود علاقمندید، همین الان از خواندن این مقاله دست بکشید اما اگر شما طراحی هستید که از طرفداران واژه “ثبات شدید” است و مدام چشمان خود را حول و حوش واژه “تکرار” می‎گردانید، این مقاله برای شما مناسب است. در ادامه به نباید های طراحی محصول یا به اصطلاح ” چگونگی تبدیل به یک طراح محصول غیرحرفه ای و بد شدن ” را بررسی میکنیم.

می‎دانم وقتی که مردم هنر نهفته در طراحی رابط کاربری یا تجربه کاربری شما را درک نمی‎کنند، بسیار ناامید می‎شوید. من خشم و عصبانیت و شدت انتقاداتی را که کاربران به سمت شما روانه می‎کنند، درک می‎کنم تنها به این دلیل که دکمه ارسال به جای اینکه سبز باشد، قرمز بود.

اما شما می‎دانید علت چیست. بله! فراموش کرده‎اید!

هرگز این باور خود را از دست ندهید که شما توسط خدایی که خودش طراحی کرده است، قدم روی این زمین گذاشته‎اید. کاربران و طراحان نمی‎دانند برای خلق یک شاهکار چه مواردی لازم است.

پیچاندن کاربران و مشکلاتشان آفت طراحی محصول

شما باید شروع به تمرین مانترا کنید. یک طراح خوب همیشه بهترین چیزها را برای خودش طراحی می‎کند.

گاهی این مشکلات حتی به تصویر هم کشیده نمی‎شوند. شما به طور خودکار باید شخصیت‎ها را حدس بزنید. چالش بزرگی نیست، شما سال‎ها زمان خود را صرف مطالعه این موارد کرده‎اید. فقط تظاهر کنید که متوجه مشکلات آنها شده‎اید و در برابر تغییرات مداوم مقاومت کنید.

چیزی که کاربران درک نمی‎کنند این است که شما قبلاً با تمام وجود روی این پروژه کار کرده‎اید، با این وجود آنها همیشه تقاضای بیشتری دارند. چرا که کمال‎گرایی یک حالت ذهنی است و همیشه نسبی خواهد بود. آنها تلاش می‎کنند شما را وارد چرخه معیوب “طراحی، گرفتن بازخورد و در نهایت تکرار” کنند.

سقوط کردن و متهم به‌ غرور شدن راهی مناسب برای طراح محصول غیرحرفه ای شدن

این جمله را پس از من تکرار کنید، کاربران چیزی نمی‎دانند. آنها چیزی را درک نمی‎کنند و نخواهند کرد.

تقلید کورکورانه از کارهای طراح مورد علاقه‎تان

چه شما یک طراح حرفه‎ایی باشید و چه مبتدی، همیشه شخصی بهتر از شما خواهد بود. دنیا پر از آدم‎های موفق است. من هرگز متوجه نشدم که کپی کردن از طرح دیگران چه اشکالی دارد؟ طراح محبوب خود را پیدا کنید و از ایده‎ها و طرح‎های آنها کپی‎برداری کنید. این درست‎ترین راه برای یادگیری است. فکر می‎کنید که طراحان بزرگ چگونه به اینجا رسیده‎اند؟

بله آنها از ایده‎آل‎های خود پیروی کرده‎اند.

اگر شما یک طراح مبتدی هستید، نیاز به دیدگاه صنعتی دارید و به این منظور شما نیاز به فردی دارید که مدت‎های مدیدی در صنعت بوده باشد. بنابراین نمونه کارهای آن شخص را الگوی خود قرار دهید و طرح‎های او را کپی کنید.

شما نیاز به نوسازی دارید قبل از اینکه شروع به نوآوری کنید. درسته؟

هماهنگی فقط یک علاقه زود گذر است

همیشه به خاطر داشته باشید طراحی محصول  یعنی تزئین، یعنی آراستن. چیزی که ظاهر خوبی داشته باشد، خوب هم به فروش می‎رسد. طراح خوب همیشه چیزی را طراحی می‎کند که توجهش را جلب کند اگر نمی خواهید مسیر رسیدن به یک طراح محصول غیرحرفه ای را در پیش بگیرید باید این مورد را بخاطر داشته باشید.

هماهنگی همیشه موجب یکنواختی در طراحی می‎شود و کار یک طراح خوب این است که همیشه کُنتراست‎هایی در طرحش وجود داشته باشد.

چند آیکون را به صورت شانسی در طراحی خود قرار دهید. این امر به کاربران کمک می‎کند که وقت کافی روی صفحه شما بگذارند و بنابراین موجب موفقیت اپلیکیشن و وبسایت شما می‎شود.

 

ثبات بزرگترین چالش ذهن‎های کوچک است

به عنوان یک طراح محصول ، شما باید تنها به یک نوع ثبات اعتقاد داشته باشیدچرا که این موضوع همیشه کاربران را آماده هر چالشی نگه می‎دارد.مثلاً اگر دکمه انجام عملکرد در یک صفحه با رنگ سبز نشان داده شده است، در صفحه دیگر آن را با رنگ قرمز نشان دهید.

اگر نمبخواهید یک طراح محصول غیرحرفه ای و بد شوید به کاربران امکان یادگیری نکات جدید را در هر صفحه بدهید. هرچه بیشتر با تنوع مواجه شوند، بیشتر به بدیع بودن طراحی شما ایمان می‎آورند.

 

همواره احساسات خود را در طراحی محصول مد نظر داشته باشید

متعصبان طراحی شما را وادار به فکر کردن در مورد کاربران می‎کنند. کاربران چه می‎خواهند؟ چرا آن را می‎خواهند؟ شما باید چیزهایی در مورد سفر کاربران، شخصیت آنها، تاریخ تولدشان و اسم حیوان خانگی‎شان بدانید.

می‎دانم الان می‎خواهید فریاد بزنید که برو به جهنم!

اگر شما بخواهید در مورد همه اینها فکر کنید، پس چه زمانی را باید به طراحی اختصاص دهید؟ در اکثر موارد حتی کاربران نمی‎دانند که چه می‎خواهند. آنها دمدمی و بی ثبات هستند. شما کسی هستید که تجربه و تخصص این کار را دارد. شما دانش این موضوع را دارید و حدود ۶ ساعت در روز را صرف مطالعه در مورد این موضوع و ارسال مقالات پژوهشی کرده اید، نه آنها.

پس خود را از همه نگرانی‎ها و استرس‎های بی‎مورد رها کنید.

منبع: uxplanet.org

اگر دوست دارید در مورد مطالب طراحی محصول بیشتر بدانید برروی لینک کلیک کنید.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search