دوره‌ طراحی

مصاحبه UX و نکاتی برای یک مصاحبه موفق

مصاحبه UX شما روز به روز نزدیک می شود: مصاحبه شما برای اینکه یک طراح UX باشید. ممکن است کمی عصبی و هیجان زده باشید ، اما بیش از همه ، شما احتمالاً آماده پاسخگویی به سوالات و به اشتراک گذاشتن مهارتهای ارزشمند خود به عنوان یک طراح UX هستید.

خواه برای یک پست کوچک مصاحبه کنید یا یک پست ارشد ، برخی از سوالات اصلی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با مدیر استخدام آماده باشید. علاوه بر این ، می خواهید از مصاحبه گر خود سوالاتی در مورد موقعیت و شرکت بپرسید تا نشان دهد انگیزه و کنجکاوی در این فرصت را دارید.

این مصاحبه فرصتی برای دیدن مهارت ها و اهداف حرفه ای شما با مهارت های یک کارفرمای بالقوه است. برای اطمینان از آمادگی کامل برای مصاحبه ، به مطالعه ادامه دهید تا در مورد سوالات مورد انتظار ، نکاتی برای پاسخ به آنها و سوالاتی که می توانید از مصاحبه کننده بپرسید ، بیاموزید.

مصاحبه طراحی: ۶ سوال در مصاحبه UX از مدیر استخدام

اگر در حال آماده شدن برای ملاقات با یک مدیر استخدام هستید، احتمالاً قبلاً یک مصاحبه با HR یا یک استخدام کننده داشته اید ، بسیار تبریک می گویم – شما در مرحله بعدی هستید! اما سوالات مدیر استخدام احتمالاً بیشتر مربوط به نقشی است که شما برای آن درخواست کرده اید.

بسیاری از عوامل در انواع سوالات شما ممکن است نقش داشته باشند ، مانند نقش خاص ، نوع شرکت و اندازه شرکت ، اما صرف نظر از این ، مصاحبه اساساً گفتگو در مورد چگونگی مهارت و حضور شما ست که می تواند به شرکت در دستیابی به اهداف خود کمک کند. با توجه به این نکته ، آماده پاسخگویی به انواع سوالات زیر باشید:

۱. روند طراحی شما چیست؟

البته بیشتر طراحان هنگام ساخت محصولات جدید فرآیند تفکر طراحی را دنبال می کنند.

اما هر محصولی متفاوت است و نیاز به رویکرد خاص خود دارد.

“روند طراحی شما چیست؟” به شما فرصتی می دهد تا برخی از نکات کلیدی مربوط به پروژه های خود را مورد بررسی قرار دهید و مکالمه بین خود و مصاحبه گر را باز کنید.

روند طراحی UX شامل مراحل مختلفی است که به طراحان کمک می کند تا تجربیات عالی کاربر را ایجاد کنند.

برای شروع ، چند روش طراحی را که هنگام شروع یک پروژه استفاده می کنید ، توصیف کنید. این روش ها به تعریف حوزه تجربه ایجاد شده و نحوه انجام آن کمک می کنند. این فرصتی است تا در مورد مهارتهایی که بر روی میز می گذارید ، اختصاص دهید و روشهایی را که در ایجاد تجربیات عالی کاربر نقش مهمی دارند ، برجسته کنید.

در اینجا چند روش برای بررسی کردن بحث به عنوان بخشی از روندتان آورده شده است:

  • تحلیل رقابتی

توضیح دهید که چگونه حسابرسی محصولات رقیب را انجام می دهید تا مشخص شود چگونه برای آنها کار می کیند ، و اینکه چگونه در مورد محصول خودتان بکار برده می شود.

کاوشگر فرهنگی

نحوه استفاده از کاوش فرهنگی را برای درک کاربران و زمینه فعالیت آنها توضیح دهید.

این به طراحان کمک می کند تا با شناسایی چالش ها ، دیدن فرصت ها و الهام بخشیدن به راه حل های جدید، همدلی را در هنگام ورود به روند طراحی به کار گیرند.

مصاحبه های کاربران و ذینفعان

روند خود را برای انجام مصاحبه با کاربران و ذینفعان خود مطرح کنید. توضیح دهید که چگونه از این مصاحبه ها اطلاعات ارزشمندی را برای الهام بخشیدن به روند طراحی خود می گیرید.

یادگیری در مورد تحقیقات کاربر و دانستن چگونگی انجام مصاحبه های مفید بخش مهمی از نقش طراحی UX شماست.

  • مرتب سازی کارت

برای ارزیابی معماری اطلاعات یک محصول مورد استفاده قرار می گیرد ، اطلاعات مهمی در مورد سلسله مراتب ، سازمان و جریان به طراح می دهد.

 2. از چه ابزاری استفاده می کنید؟

یک احتمال بسیار خوب وجود دارد که یک مصاحبه کننده بخواهد بداند از چه ابزاری برای استفاده در فرآیند طراحی UX استفاده کرده اید.

علاوه بر بحث در مورد ابزارهای خاص ، این یک فرصت عالی برای نمایش کارهایی است که با استفاده از این ابزارها در نمونه کارها انجام داده اید . در اینجا چند ابزار قابل توجه وجود دارد:

ابزارهای Prototyping

Adobe XD – ادوبی اکس دی

Adobe XD راه حل طراحی UI / UX شما برای ایجاد وب سایت و ایجاد برنامه های تلفن همراه است. طراحی ، نمونه اولیه و اشتراک گذاری .

Figma – فیگما

Figma هنرمند و هنردوست کمک می کند تا تیم ایجاد، تست، و طرح بهتر از آغاز تا پایان. مشتریان ما بسته بندی شده با طراحی …

InVision – اینویژن

پلت فرم طراحی محصول دیجیتال که به بهترین تجربه های کاربر جهان کمک می کند ، نمونه های اولیه تعاملی غنی ایجاد کنید

ابزارهای Motion and Animation

 Framer – فریمر

هر طراحی را در Framer زنده کنید. Framer در وب نمونه سازی آسان است. و این همه همکاری تیمی را دارد … 

Origami Studio – Origami Studio 3

 Origami Studio 3 Changes به طور خودکار پاسخ می دهد و تکرار کار شما را سریعتر می کند.

۳. چه نوع نمونه های اولیه را بیشتر ایجاد می کنید؟ lo-fi یا hi-fi؟

نشان دادن توانایی خود در ایجاد نمونه های اولیه قوی برای تأیید اعتبار طرح ها ، امتیاز خوبی برای هر تیم طراحی UX است. به طور معمول ، وقتی شرکتی به دنبال طراح UX / UI است ، می خواهد کسی را استخدام کند که بتواند نمونه های اولیه و منطقی را ایجاد کند.

نمونه های اولیه با کیفیت پایین، نمای کلی تر و سطح بالاتری از طراحی کلی را با تمرکز بر عملکرد و طراحی بصری اساسی مانند شکل ها و سلسله مراتب ارائه می دهند.

وایرفریم های قابل کلیک نمونه های رایج با استاندارد پایین کیفیت هستند.

نمونه اولیه زیر با جزییات کم با استفاده از Balsamiq ایجاد شده است.

نمونه های اولیه با کیفیت بالا تا حد ممکن به محصول نهایی نزدیک شده و عمل می کنند. در صورت نیاز به تأیید نهایی ، یا نیاز به آزمایش رسمی محصول از سوی کاربران این ممکن است بیشتر در روند طراحی وارد شود.

نمونه اولیه زیر با جزییات بالا (High-fidelity) با استفاده از Adobe XD ایجاد شده است.

۴. چگونه تصمیم می گیرید چه ویژگی هایی را در طراحی بگنجانید؟

خزش ویژگی، اضافه شدن بیش از حد مداوم ویژگی های جدید در یک محصول است که هم بودجه پروژه را کاهش می دهد و هم تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارد. عمدتا به این دلیل که هنگام ارائه بسیاری از ویژگی ها ارائه UX عالی غیرممکن است.

قانون اساسی طراحی خوب ساده است:

بر ویژگی ها تمرکز نکنید، بر نیازهای کاربر تمرکز کنید.

پاسخ شما به این سوال به مصاحبه کننده کمک می کند تا بفهمد از چه روش هایی برای انتخاب موثر ویژگی ها استفاده می کنید. همچنین فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نحوه تأیید تصمیمات طراحی خود دارید. روی تحقیق در مورد کاربر و روش های تست قابلیت استفاده که در کارهای روزمره خود استفاده می کنید تمرکز کنید.

نیازهای کاربر در مقابل ایده های ذینفعان تصویر آنتون نیکولوف

۵- چگونه با تیم های دیگر و سهامداران همکاری می کنید؟

به عنوان یک طراح UX، همکاری مهم است.

۸۲٪ از متخصصان UX در طیف وسیعی از روش ها با سایر اعضای تیم در مورد محصولات قابل تولید آنها همکاری می کنند. شما با توسعه دهندگان ، تیم های بازاریابی ، کاربران ، مشتریان و انواع دیگر طراحان همکاری خواهید کرد تا یک تجربه کاربری عالی را به دست آورید. بنابراین ، ضروری است که شما توانایی اثبات شده در دادن و دریافت بازخورد سازنده و به اشتراک گذاشتن ایده ها را به روشی دیپلماتیک نشان دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همکاری ، مقاله مهارت های ضروری همکاری را برای طراحان محصول بخوانید.

همکاری در طراحی چیست. تصویر توسط دن شیلوف

در اینجا چند نکته مصاحبه UX برای شما آورده شده است:

• با چند داستان موفقیت در مورد زمان همکاری با کاربران و ذینفعان و چگونگی ایجاد تعامل موفق در آن مصاحبه کنید.

• آماده باشید تا به این سوال پاسخ دهید ، “چگونه در برابر بازخورد منفی واکنش نشان می دهید؟” به عنوان مثال ، وقتی ذینفعان می گویند طراحی شما خوب نیست.

• توضیح دهید که چگونه از طراحی خوب UX در سازمان خود بشارت می گیرید.

۶. در حال حاضر از کدام روند طراحی هیجان زده اید؟

این سوالی است که در آن می توانید نشان دهید که نه تنها کار خود را هر روز انجام می دهید بلکه فعالانه به آینده طراحی UX و چگونگی آمادگی در برابر آن نگاه می کنید.

روندها را دنبال نکنید ، روندها را شروع کنید (فرانک کاپرا)

طراحی هایی را که دنبال کرده اید به اشتراک بگذارید و کارهای خود را که راهنمای طراحی جدیدی را نشان می دهد به اشتراک بگذارید.

۷ سوال برای پرسیدن از مصاحبه کننده در مصاحبه UX

مصاحبه برای یک طراح UX فقط این نیست که آنها از شما سوال کنند. همچنین مصاحبه با آنهاست تا ببینید آیا این شرکت برای مهارت ها ، تخصص و اهداف شغلی شما مناسب است یا خیر.

دارا بودن چند سوال مشخص به مصاحبه کننده نشان می دهد که آماده شده اید و واقعاً درباره شرکت و شغل کنجکاو هستید.

این نشان می دهد که شما یک داوطلب جدی و با اعتماد به نفس هستید که در حال حاضر انواع مهارتهای جستجوگرانه مورد نیاز به عنوان یک طراح UX را نشان می دهد.

در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد:

۱. یک روز معمولی در این نقش چگونه است؟

۲. طراحان UX شما معمولاً از چه ابزاری استفاده می کنند؟

۳. تیم طراحی چه کاری به خوبی انجام می دهد؟ چه فرصت هایی برای رشد وجود دارد؟

۴- ذینفعان اصلی چه کسانی هستند؟ چه کسی تصمیمات نهایی را در مورد طراحی می گیرد؟

۵- یک طراح UX همزمان عهده دار چند پروژه است؟

۶. تیم طراحی چه فرصت هایی برای رشد دارد؟

۷. آیا با انواع خاصی از مشتریان (صنایع ، تجارت کوچک ، بنگاه اقتصادی و غیره) کار می کنید؟

نتیجه گیری

اختصاص دادن زمان برای آماده شدن برای مصاحبه طراحی UX یا هر مصاحبه ، گام مهمی در رسیدن به اهداف شغلی شماست. با در نظر گرفتن انواع سوالاتی که از شما پرسیده می شود ، بررسی پاسخ های و تهیه سوالات خود را شروع کنید. مطمئن شوید که نمونه کارهای خود را مرور می کنید تا بدانید دقیقاً کدام مثالها را در برمیگیرد و بحث کنید که مهارتهای شما را برجسته می کند.

منبع:‌ uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search