دوره‌ طراحی

میکروکپی و بهبود تجربه کاربر به کمک آن

به کپی های کوچکی که به صورت پراکنده در اپلیکیشن و وب سایت ها می بینید، میکروکپی گفته می شود. به عنوان طراحان محتوا ، ما عمیقا درمورد آنچه هر کلمه با هم ارتباط برقرار می کند فکر میکنیم.

میکروکپی ریزترین نوع کپی رابط کاربری است. اما اجازه ندهید که این نمایش واضح شما را فریب دهد: روند رسیدن به آن کلمات نهایی و کامل می تواند کثیف باشد. خیلی درهم و برهم ، پیش نویس های متعدد نامرتب ، مملو از محدودیت های تجاری و فنی

در اینجا رازی درباره نوشتن خوب وجود دارد که هیچ کس به شما نمی گوید: وقتی به صورت واضح با محتوای تجربه کاربری روبرو می شوید ، نتیجه ویرایش و بازنگری است. شخصی که این کلمات را نوشته احتمالاً دوازده نسخه یا بیشتر داشته است که هرگز نخواهید دید. آنها همچنین احتمالاً محدودیتهای تجاری یا فنی را نیز در نظر داشتند.

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که همه چیز در نوشتن میکروکپی چیست ، یک لیوان اسپرسو یا یک دمنوش برای خود بریزید و ادامه مطلب را بخوانید!

    “من نامه کوتاه تری می نوشتم، اما وقت نکردم”     

Blaise Pascal

۱- مولفه ها و نحوه رفتار را بفهمید

به عنوان یک طراح محتوا ، سعی کنید تا حد امکان موارد پیش رو را در نظر بگیرید. با طراحی و مهندسی کار کنید برای آزمایش محدودیت چیزی که برایش می نویسید. کپی وقتی واقعاً کوتاه باشد چگونه خواهد بود؟ وقتی واقعاً طولانی شود چه شکلی خواهد شد؟ ممکن است از آنچه کشف می کنید تعجب کنید.

قبل از نوشتن میکروکپی برای آی او اس باید محدودیت ها و نحوه رفتار این سیستم عامل را بشناسیم

اپل اخیرا مولفه جدیدی را به اکوسیستم خود اضافه کرده است، اکنون می توانید ویجت ها را در آیفون ،آیپد یا آیپاد خود به صفحه اصلی اضافه کنید. ابزارک فایرفاکس به شما امکان جستجو را می دهد، برگه ها را ببندید یا یکی از سایت های برتر خود را باز کنید.

قبل از اینکه بنشینیم و یک کلمه از میکروکپی بنویسیم ، باید موارد زیر را بدانیم:

  • آیا برای توصیف ویجت محدودیت کاراکتر وجود دارد؟
  • چه اتفاقی می افتد اگر کپی از حد مجاز شخصیت بیشتر شود؟ آیا کوتاه می شود؟
  • ما سه اندازه ویجت داشتیم. آیا این بر فضای موجود برای میکروکپی تأثیر می گذارد؟

از آنجا که این ویجت ها هنوز در طبیعت وجود نداشتند تا بتوانیم با آنها تعامل داشته باشیم ، من از مهندسی خواستم تا به من پاسخ دهد. مهندسی با تغییرات طول شخصیت در یک محیط آزمایش بازی کرد تا ببیند که چگونه ممکن است تغییر کند.

مهندسی تغییرات مختلف طول کپی را در یک محیط آزمایش امتحان کرد. این به ما کمک کرد تا رفتار شگفت آور را در خود الگو درک کنیم

ما یاد گرفتیم که این الگو به روشی عجیب و غریب رفتار می کند. ویجت کوچک می شود تا توصیف طولانی تری داشته باشد. سپس ، الگو اساساً به همان اندازه قفل می شود. حتی اگر سایر ویجت ها توضیحات کوتاه تری داشته باشند ، خود ویجت ها نوپا به نظر می رسند. برای خواندن هر متنی روی خود ویجت مجبور بودید چشمان خود را فشار دهید. بطور خلاصه، توضیحات لازم است تا حد امکان خلاصه باشند. این امر برای محلی سازی مناسب است و از کوچک شدن ویجت ها جلوگیری می کند.اولین یادگیری نحوه رفتار ابزارک ها گام اساسی برای نوشتن میکروکپی موثر بود. با همتایان دارای عملکرد متقابل ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این سالات را بپرسید و محدودیت های مولفه مورد نیاز برای نوشتن را درک کنید.

۲- اولین پیش نویس میکروکپی خود را دور بیندازید. سپس تجدید نظر، تجدید نظر، تجدید نظر

تفاوت بین کلمه تقریباً درست و کلمه درست خیلی مهم است – “این تفاوت بین اشکال برق و رعد و برق است.”

مارک تواین

اکنون که محدودیت های خود را فهمیدم ، برای شروع تایپ آماده شدم. من به طور معمول چندین نسخه را در گوگل داکیومنت کار می کنم ، هنگامی که دوباره کار می کنم تا زمانی که “درست” نشود ، کلید حذف خود را می پوشم.

من چندین تکرار از توضیحات این ویجت را نوشتم تا فضای محدود را به حداکثر برسانم و میکرو کپی را تا حد ممکن مفید ببرم

میکروکوپی سعی دارد حداکثر وضوح را در فضای محدود فراهم کند. هر کلمه ای مهم است و باید سخت کار کند. ارزش آن را دارد که هر کلمه را تجزیه و تحلیل کنید و از خود بپرسید که آیا آنطور که می تواند به شما خدمت می کند. زمان ، صدا و کلمات دیگر را روی صفحه در نظر بگیرید.

۳- در مورد کار خود بازخورد بگیرید

قبل از ارائه رشته های آخر به مهندسی ، همیشه گرفتن یک نگاه دوم از یکی از اعضای تیم همکار (این می تواند یک طراح ، طراح تجربه کاربری یا محقق محتوا باشد) یک روش خوب است ،کسی که کمتر با فضای مسئله آشنا باشد می تواند به زبان گیج کننده یا کلمات اضافی کمک کند.

در بسیاری از موارد، تیم ما همچنین توسط تیم محلی سازی ما نسخه را اجرا می کند تا بفهمد آیا زبان بیش از حد کاربر محور است. بعضی اوقات یادداشتی را برای محلی سازی های خود اضافه می کنیم تا زمینه و هدف پیام را توضیح دهد. ما همچنین با مشاوران محصولات داخلی بررسی قانونی می کنیم. این بررسی های اضافی اعتماد به نفس ما را در میکروکپی که در نهایت حمل می کنیم بیشتر می کند.

جمع بندی

میکروکپی جادویی همانطور که تایپ می کنیم از نوک انگشتان ما شلیک نمی کند (گرچه آرزو می کنیم این کار را بکند)! اگر ما رازهای تجاری برای به اشتراک گذاشتن داریم ، فقط این است که ابتدا به دنبال درک محدودیت های خود هستیم ، سپس چندین بار در کلمات خود تجدید نظر می کنیم ، تغییر می دهیم و آنها را تجدید نظر می کنیم. در حالت ایده آل ، ما یک شریک زندگی می آوریم تا به ما در تصفیه بیشتر و کمک به لکه های کور کمک کند. به همین دلیل کوتاه نوشتن می تواند زمان ببرد.اگر وظیفه نوشتن میکروکپی را دارید ، ابتدا تا آنجا که می توانید در مورد مولفه ای که برای آن می نویسید ، به ویژه محدودیت های آن ، اطلاعات کسب کنید. وقتی سرانجام برای نوشتن نشستید ، نگران این نباشید که بار اول درستش کنید. افکار خود را روی کاغذ بیاورید ، در مورد آنچه می توانید بهبود دهید تأمل کنید ، سپس تکرار کنید. با هر پیش نویس واضح تر و تمیزتر می شوید.

منبع: mozilla.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search