دوره‌ طراحی

چطور یک سفر مشتری مجازی را با الگو برداری از ورکشاپ بسازیم!

چطور یک سفر مشتری مجازی را با الگو برداری از ورکشاپ بسازیم!

فرایند گام به گام و الگوی miro

با اینکه ماه‌ها شده است کهداریم  از خانه کار میکنی و پایان این دورکاری مشخص نیست، تیم ما باید نحوه همکاری و برقراری ارتباط را تنظیم کند.

 مدت‌ها گذشته است که ما می توانیم جلسات آزمایش شخصی، طوفان مغزی و کارگاهی را که زمانی برای گردش کار ما ضروری بودند، برگزار کنیم.

اکنون، ما با همکاری و انتقادات طراحی بر روی تماس ویدیویی و بزرگ‌نمایی نشانگرهای یکدیگر در اطراف صفحه های Figma، تماشا می‌کنیم.

چند ماه پیش، برای درک بهتر و طراحی یکی از پروژه های خود، به نقشه سفر کاربر احتیاج داشتم. بدون توانایی برگزاری زنده کارگاه، من به عنوان یک راه حل به Miro یک ابزار همکاری آنلاین زنده با چند قالب، روی آوردم.

در این مقاله، من چگونگی استفاده از Miro برای تسهیل موفقیت‌آمیز کارگاه نقشه‌برداری سفر کاربر مجازی را بیان خواهم کرد. نقشه سفر کاربر چیست؟

 نقشه های سفر کاربر تجربه فعلی کاربر را مشخص می کند: وظایف ، نقاط درد ، احساسات و غیره. با استفاده از نقشه سفر ، طراحان بهتر می توانند درک کنند که تجربه خوب یا بد است و از این روش برای هدایت روند طراحی خود استفاده می کنند.

نقشه سفر کاربر چیست؟ نقشه سفر کاربر ، تجربه فعلی کاربر را مشخص می کند: وظایف ، نقاط درد ، احساسات و غیره. با استفاده از نقشه سفر ، طراحان بهتر می توانند درک کنند که تجربه خوب یا بد است و از این روش برای هدایت روند طراحی خود استفاده می کنند.

چگونه می توانم نقشه سفر کاربر ایجاد کنم؟ در اینجا مراحل تشکیل کارگاه نقشه برداری سفر کاربر مجازی آورده شده است:

۱. حوزه کارگاه را مشخص کنید.

ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید با کدام کاربر سفر کنید. متمرکز کردن کارگاه در یک سفر خاص کاربر به شما امکان می‌دهد تا در تجربه کاربر عمیق تر فرو رفته و با یک نقشه سفر با برنامه‌ریزی بیشتر ظهور کنید.

۲. افراد را به شرکت دعوت کنید.

در حالی که نقشه‌های سفر در درجه اول توسط طراحان استفاده می‌شود، مهم این است که افرادی از تیم‌های دیگر که دیدگاه‌ها و دانش مختلفی از کاربران شما دارند، درگیر شوند.

این اطمینان می‌دهد که نقشه سفر شما کاملاً گرد است و راهی عالی برای سرمایه‌گذاری ذینفعان مربوطه در روند طراحی است.

با این حال، سعی کنید افراد زیادی را دعوت نکنید – در حالت ایده آل بیش از دوازده نفر نیست – بنابراین همه فرصت کمک دارند. نکته: هنگام ارسال دعوت‌نامه رویداد، دلیل برگزاری کارگاه، دلیل درخواست مشارکت از آنها و نتایج و مراحل بعدی را به روشنی بیان کنید.

۳. برای کارگاه آماده شوید قبل از کارگاه مجازی، باید فضای کار را آماده کنید.

شما خوش شانسید، من یک الگوی Miro ایجاد کردم که می‌توانید از آن استفاده کنید که شامل: متغیرهایی برای کارگاه، شخصیت ها و برنامه، فضاهای کاری خالی، و به عنوان مثال نقشه‌های همدلی و سفر می باشد.

نکته: از شرکت کنندگان بخواهید حساب‌های Miro (یا حساب های هر برنامه ای را که استفاده می کنید) را زودتر از موعد ایجاد کنند و در صورت دسترسی به آنها آزمایش کنند.

۴. کارگاه را برگزار کنید.

هورا!

بالاخره زمان برگزاری کارگاه فرا رسیده است! به عنوان مجری، وظیفه شما این است که کارگاه را طبق برنامه نگه دارید و در صورت لزوم به سوالات پاسخ دهید و کمک کنید.

در غیر این صورت ، شرکت کنندگان شما باید درگیر مکالمات باشند و بیشتر کارها را انجام دهند. این برنامه‌ای است که من برای تیم خود ایجاد کردم:

۱. مقدمه (۵دقیقه): استقبال و مروری کلی در مورد نحوه برگزاری کارگاه و نتایج دلخواه

۲. کارشخصی (۵دقیقه): شرکت کنندگان اطلاعات شخصیت خود را مرور می کنند و نقشه همدلی خود را پر می‌کنند (این کار به افراد فرصتی می‌دهد تا ویژگی‌های شخص را مرور کنند).

۳. طوفان فکری (۵دقیقه): شرکت کنندگان اهداف شخصیت خود را (گسترده یا خاص) می‌نویسند و قدم بر روی نت‌های چسبنده فردی می‌گذارند.

۴. ایجاد نقشه سفر کاربر (۲۵دقیقه): شرکت کنندگان در گروه‌ها کار می‌کنند تا بفهمند در کدام گروه اهداف یکسانی دارند و سپس کارهایی را از این اهداف ایجاد و سازماندهی می‌کنند تا یک سفر خطی را تشکیل دهند.

سپس، گروه‌ها را مشخص می‌کنند که کدام نقاط ضعف وجود دارد، در کجا بروز می‌کند و چه سوالاتی در هر مرحله از کاربران وجود دارد.

۵.  استراحت (۵دقیقه)

۶.  ارائه‌ها و بحث‌ها (۳۰دقیقه): هر گروه نقشه سفر کاربر خود را با همه ارائه و بحث می‌کند.

۷. بحث فرصت (۱۵دقیقه): اکنون که همه از سفرهای شخصی و نقاط درد عبور کرده اند، وقت آن است که نقشه‌های نهایی را با هم مرور کنیم تا لحظات اصلی سفر را با بیشترین فرصت برای پیشرفت برجسته کنیم.

چه تغییراتی به نفع بیشترین افراد خواهد بود و بزرگترین مشکلات موجود را برطرف می کند؟ دستیابی به چه اهدافی برای کاربران ما مهم است؟

۸.  جمع‌بندی (چند دقیقه آخر): از شرکت کنندگان برای کمک‌شان تشکر کرده و مراحل بعدی را به آنها اطلاع دهید.

۹. پیگیری کنید.

 پس از برگزاری کارگاه آموزشی، با ارسال ایمیل از همه برای مشارکت آنها و بازنگری نتایج و مراحل بعدی تشکر کنید و فراموش نکنید که آنها را در جریان کار قرار دهید. دیدن اینکه چگونه ورودی آنها مستقیماً روی طرح‌ها تأثیر می گذارد همیشه برای مردم هیجان انگیز است و بعداً می توانند منبع خوبی برای بازخورد باشند.

نتیجه

 همکاری مجازی سخت است و هر چقدر هم که از قبل آماده کنید، همیشه دست اندازهایی در این راه وجود دارد. صرف نظر از این، امیدوارم این راهنما و الگو برای سایر تیم های طراحی موجود مفید واقع شود و در صورت تمایل به راحتی از کپی و تغییر الگو استفاده کنید.

 

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search