دوره‌ طراحی

مایکروسافت پس از ۱۶ سال فونت پیش‌فرض جدیدی را برای مایکروسافت آفیس معرفی کرد

از سال ۲۰۲۳، برنامه های مایکروسافت آفیس با فونت پیش فرض Calibri خداحافظی می کنند. Aptos، یک تایپ جدید sans-serif، جای آن را خواهد گرفت.

در سال ۲۰۲۳، برنامه های Microsoft Office Word، Outlook، PowerPoint و Excel دیگر از فونت Calibri به طور پیش فرض استفاده نخواهند کرد. Aptos، یک تایپ فیس جدید sans-serif که قبلاً Bierstadt نام داشت، جایگزین آن خواهد شد.

فونت Aptos توسط طراحی به‌نام Steve Matteson ساخته شده است که همچنین با فونت Segoe UI شناخته می شود، که به طور پیش فرض در ویندوز ویستا، ۷، ۸، ۱۰ و ۱۱ استفاده می شود. Matteson اظهار داشت که Aptos از تایپوگرافی اواسط قرن بیستم سوئیس الهام گرفته شده است. بیرشتات به نام شهر مورد علاقه ماتسون در سانتا کروز، کالیفرنیا به Aptos تغییر نام داده است.

فونت پیش‌فرض قدیمی مایکروسافت، Calibri، از سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از اصلی‌ترین فونت‌های Word، Outlook، PowerPoint و Excel بوده است و بیش از ۱۶ سال را در بر می‌گیرد. با این حال، زمانی که Aptos از ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ شروع به کار در برنامه های آفیس کرد، عصر جدیدی آغاز می شود. این انتقال به تدریج در ماه های آینده رخ می دهد و در نهایت به فونت پیش فرض برای همه کاربران تبدیل می شود.

حتی با به‌روز‌‌‌رسانی، کاربران می توانند به سادگی با انتخاب آن از منو، به استفاده از Calibri در برنامه های مایکروسافت آفیس ادامه دهند. علاوه بر این، فونت های پیش فرض قبلی، Times New Roman و Arial، همچنان به عنوان گزینه در دسترس خواهند بود.

برای بهبود تجربه آفیس، مایکروسافت دستور ایجاد پنج فونت سفارشی جدید را در سال ۲۰۲۱ داد. پس از بازخورد گسترده کاربران، Aptos به عنوان فونت پیش‌فرض انتخاب شد. علاوه بر این، فونت‌های Grandview، Seaford، Skeena و Tenorite که همراه Aptos هستند نیز برای انتخاب در منوی Office در دسترس خواهند بود.

سی دانیلز، مدیر برنامه اصلی مایکروسافت، توضیح می‌دهد: «Aptos بخشی از موج گسترده‌تری از ویژگی‌هایی است که به مایکروسافت ۳۶۵ می‌آیند. ما متعهد هستیم که نرم‌افزار را گویاتر و فراگیرتر کنیم». “تجربه انتخاب فونت طراحی شده به همراه تم ها، رنگ ها و پس زمینه های جدید وجود دارد.”

منبع: ux-news.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search