دوره‌ طراحی

بررسی طراحی برنامه UI Connect

کیس استادی

این انتخاب من برای طراحی UI Connect است: برنامه ای برای فارغ التحصیلان دانشگاه Universasas اندونزی.

سلب مسئولیت: من بخشی از تیم UI Connect نیستم. این فقط شخصی است که من فقط با کمک برخی از دوستانم برای بررسی طراحی برنامه فارغ التحصیلان  و این برنامه صرفاً از افکار خودم گرفته ام.

بررسی اجمالی

از دوران گذشته، فارغ التحصیلان و ارتباط با آنها عنصر مهمی در زندگی حرفه ای و شخصی ما هستند. برقراری یک ارتباط عالی با آنها می تواند به شما در فرصت های مهم تر کمک زیادی کند. دانشگاه اندونزی با در نظر گرفتن این هدف، برنامه ای با نام UI Connect  ساخته است. این برنامه این امکان را دارد تا فارغ التحصیلان دانشگاه را، از دهه ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ به یکدیگر متصل کند. بالاخره بعد از مدتها تلاش این برنامه آماده و روانه بازار شد. در اولین اقدام آن را دریافت و نصب کردم. ولی بعد از نصب و کار با آن متوجه شدم که این برنامه را می توان خیلی پیشرفته تر از گذشته ساخت.

روند طراحی

پژوهش

ایده آل

طرح و  وایرفریم

نمونه سازی

۱.تحقیق

فرضیات مشکل

اگر بخواهیم مانند روند طراحی من کار کنیم ابتدا باید با فرضیات مشکل شروع کنیم. به این صورت که ابتدا با مشاهده برنامه و ویژگی ها آن و تجربیات خودم، فرضیات مشکلی در استفاده از این برنامه را شروع کردم. سه ویژگی ارسال اصلی وجود دارد که عبارتند از:

Kabar (یا خبر): کاربر می تواند چیزی را به صورت متنی ارسال کند.

دستور کار (یا رویدادها): کاربر می تواند یک رویداد ایجاد کند و سایر کاربران می توانند در این رویداد ثبت نام کنند.

Kemitraan (یا شرکاء): کاربر می تواند چیزهایی ایجاد کند و سایر کاربران می توانند اطلاع دهند که علاقه به چه چیزی دارند.

نبود یک ساختار مشخص در تایپو گرافی باعث می شود تا هیچ تقابل روشنی بین متون وجود نداشته باشد و این فقدان، تفاوت بین نظم و اهمیت در هر متن و سطح را سخت تر می کند.

مصاحبه کاربران

من با برخی از دوستان دانشگاه خود، که قبلا این برنامه را نصب کرده اند و از آن استفاده کرده اند صحبت کرده ام و نظرات آنها را شنیده ام . بر اساس مصاحبه هایی که داشتم نتیجه جدیدی گرفتم که جالب است و آن اینکه :

خوراک اصلی

بلافاصله پس از ورود با موفقیت کاربران ، آنها به طور خودکار امکان آشنایی با همه فارغ التحصیلان از دهه ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰  را خواهند داشت. بر خلاف سایر برنامه های شبکه های اجتماعی ، کاربران در اینجا هیچ کنترلی بر صفحه خودشان ندارند. حق انتخاب اینکه کدام پستها را می خواهند ببینند و کدام پست ها را نمی خواهند ببینند را ندارند و این می تواند بسیار کسل کننده باشد. اگر نگاهی به گروه سنی بیندازیم ، خواهید دید که اختلاف نسلی زیادی بین کاربران وجود دارد و به طور مثال، این فاصله بین ۶۰ سال است.

علاوه بر این ، هر دانشکده یا دانشگاه، فرهنگ منحصر به فرد خود را دارد. هرکدام یک روش جمعی برای چگونگی زندگی آنها در سالهای دانشگاهی خود دارند. برخی فرهنگ ها تکامل می یابند، برخی تا امروز به همین شکل باقی می مانند. اما هنوز هم با آنها زندگی می کند ، تا همه آنها فارغ التحصیل شوند. به همین دلیل باید بین دانشکده های مختلف تفاوت فرهنگی ایجاد شود.

به دلیل وجود شکاف عظیم نسل و اختلافات فرهنگی در هر دانشکده یا دانشگاه ها ، ارتباط برقرار کردن کاربران با همه فارغ التحصیلان را به یکباره دشوار می کند.

۲.ایده آل

تجربه کاربری فارغ التحصیلان صمیمی

هر دانشجوی یک دانشگاه بویژه دانشگاه اندونزی در این مورد باید عضو یک دانشکده باشد که باز به چندین رشته تقسیم می شود. بنابراین به طور کلی می توانیم بگوییم که:

دانشجویان دانشگاه ∈ عمده ∈ دانشکده ∈ دانشگاه

بر اساس مفاهیم بالا، من پیشنهاد میکنم تا همه مطالب موجود در این برنامه، بر اساس دانشکده ها یا رشته های آنها طبقه بندی کنیم. اگر کاربران می خواهند مطلبی را ارسال کنند، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنند. محتویات را می توان بر اساس گروه های هدف تقسیم کرد که عبارتند از :

۱.همه فارغ التحصیلان دانشگاه اندونزی (یا همه).

۲.همه فارغ التحصیلان دانشکده خاص در دانشگاه اندونزی.

۳.هر فارغ التحصیل رشته اصلی در دانشگاه اندونزی.

با انجام این کار در برنامه، فارغ التحصیلانی که با هم صمیمی ترند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و کاربران مطالب موجود در آنجا را ببینند. اما محتویانی که به طور عمده به آنها پیشنهاد میشود بر اساس هدفی است که قبلا کاربران تعیین کرده اند.

مطالب دارای کد رنگی

بهترین روش برای طبقه بندی هر محتوا استفاده از رنگ ها است. خوشبختانه ، همه دانشکده های دانشگاه اندونزی رنگ مخصوص به خود را دارند. نه تنها رنگ ها به کاربران برای تمایز بین هر یک از مطالب کمک می کنند بلکه باعث افتخار عضوی مفتخر در آن دانشکده می شوند. در اینجا لیست دانشکده ها و هویت رنگی مربوطه آنها آورده شده است.

معماری جدیدی که در نظر داریم تقریبا مشابه قدیمی است. با این تفاوت که یک برگه برای نمایش فارغ التحصیلان بر اساس شباهت با اطلاعات شخصی کاربر وجود دارد.

۳. طرح

قبل از اینکه به سمت طراحی این برنامه بروم، طرح های بسیاری را تهیه کرده ام. در اینجا چند مورد ذکر شده است:

اولین تکرار طرح

تکرار دوم طرح

۴.نمونه سازی

فرآیند ثبت نام: برای فرآیند ثبت نام، ایمیلی را که در انجمن فارغ التحصیلان ثبت شده است را وارد می کنند پس از آن، خود سیستم ایمیل را تأیید می کند. هنگامی که ایمیل توسط سیستم تأیید شد، کاربر ایمیلی را دریافت می کند که حاوی اطلاعات ورود به سیستم (حساب و گذرواژه) آنهاست.

 

مراحل نام نویسی

ورود: اولین بار که وارد شوید، ابتدا مشخصات شخصی خودتان (نام و نام خانوادگی ، دانشکده ، دانشگاه و سال کلاس) که قبلا وارد کرده بودید، برای تأیید نشان داده می شود. کاربران همچنین می توانند در صورت تمایل نمایه خود را با تغییر عکس و پر کردن اطلاعات شغلی خود تنظیم کنند.

 

مراحل ورود

خوراک: در اینجا طرح پست های مشخص شده، بر اساس دانشکده مربوطه ارائه می شود. که عبارتند از:

برای شما: فید که شامل همه پستهایی است که به اطلاعات شخصی کاربر اختصاص داده می شود ، اعضاء علمی و عمده.

همه پست ها: فیدهایی که شامل هر پستی است وجود دارد.

افزودن پست جدید: کاربر می تواند یک پست جدید (ارسال جدید یا رویداد جدید) اضافه کند و می تواند گروه های مورد نظر خود را قبل از ارسال چیزی برای اولین بار تعریف کند. بنابراین این تصمیم با خود کاربران خواهد بود که: آیا این پست برای همه فارغ التحصیلان خارج از کشور خواهد بود، یا شاید فقط برای کاربران و فارغ التحصیلان اصلی باشد.

 

ارسال جدید

رویدادها: فارغ التحصیلان عاشق وقایع و رویداد ها هستند. کاربران می توانند یک رویداد خاص را به دلخواه خود نشان دهند. همچنین ویژگی رویدادها و نیاز ها و جشن هایی که برگزار می کنند را در اینجا به نمایش بگذارند.

 

کاربران می توانند با توجه به شباهت به اطلاعات شخصی خود، لیست فارغ التحصیلان مد نظر خود را پیدا کنند.

 

کارت پروفایل برای همه فارغ التحصیلان

غذای بیرون بر به غذایی گفته میشود که در یک رستوران تهیه میشود ولی بنا به ترجیح مشتری، یا چون رستوران جا یا صندلی برای خوردن ندارد مشتریان بعد از خریداری آن را با خود به خانه یا محلی دیگر میبرند و میخورند.

این اولین بار است که من طراحی و نوشتن یک مطالعه موردی UX را انجام می دهم و واقعاً یک تجربه جالب بود. می توانم بگویم که این پروژه تنها پروژه ای است که من تاکنون انجام داده ام که واقعاً ساختار یافته است و واقعاً دوستش دارم. بیشتر پروژه هایی که من انجام داده ام یا در یک مهلت بسیار سخت بوده یا با حداقل منابع کار کرده ام.  بله، تجربه کار هیجان انگیزی مانند این نیز بوده است، اما ما کاری را که باید انجام دهیم را  انجام می دهیم، درست است؟

با توجه به این پروژه ، در ابتدا من می خواستم هر مشکلی را که باید حل شود حل کنم ، اما فهمیدم که شاید در یک زمان باید روی یک مسئله تمرکز کنم. به همین دلیل بیشتر روی ویژگی ارسال تمرکز کردم. اما برای آینده، کارهای زیادی وجود دارد که می خواهم انجام دهم:

تحقیقات بیشتر با برخی از فارغ التحصیلان قدیمی حتی آنهایی که سالها قبل از من بوده اند.

اضافه کردن ویژگی شغل. هنوز درباره چگونگی آن مطمئن نیستم، اما فکر می کنم اضافه کردن این ویژگی می تواند بسیار جالب باشد.

برای مطالعه این مطلب از شما سپاسگزارم! اگر هر یک از شما بازخورد یا هر چیز دیگری را که به نظرتان می رسد را برای من بنویسد. باز هم متشکرم و روز خوبی داشته باشید!

 

منبع : uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search