دوره‌ طراحی

چرا استخدام طراح تجربه کاربری در سال ۲۰۲۰ بیشترین رشد را خواهد داشت؟

استخدام طراح

استخدام طراح تجربه کاربری

IDC پیش بینی می کند که در ۳ سال آینده ۵۰۰ میلیون برنامه نرم افزاری جدید که برابر با تعداد ساخته شده در ۴۰ سال گذشته است، تولید می شود که نیاز با استخدام طراح تجربه کاربری را بیش از پیش نشان می‌دهد.

که در واقع این نشان می دهد به زودی فرصت شغلی برای استخدام طراح تجربه کاربری کم نخواهد بود و برای بدست آوردن این شغل باید یک مجموعه خاص از مهارت‌های طراحی تجربه کاربر بدست آورید.

برنامه هایی با قابلیت مکالمه(اینها بسترهایی هستند که می توانند توسط توسعه دهندگان برای ایجاد رابط کاربر مکالمه ، چت بات و دستیارهای مجازی برای موارد مختلف استفاده ایجاد شوند.) یک فناوری جدید نیستند ، اما بخشی از برنامه های امروزی که به سرعت در حال رشد هستند را تشکیل می دهند. طراحی مکالمه بیشتر در بحث های تجاری ، فناوری و طراحی نمایان می شود.

در سال ۲۰۱۷ TD Ameritrade برنامه های مکالمه مبتنی بر صدا و متن را برای مشتریان خود به کار گرفت و از آن زمان دیگر نیازی به استخدام عوامل انسانی جدید ندارد. شرکت Progressive Corp حدود ۵ میلیون دلار پس انداز در سال ۲۰۱۹ فقط از طریق برنامه های مکالمه مشتری روبرو کرد ، از جمله برنامه های داخلی و عملیاتی آنها.

Capgemini بیش از ۱۰۰۰ مدیر و ۱۲۰۰۰ مشتری را مورد بررسی قرار داد. بسیاری از ۱۰۰ شرکت برتر در هر بخش برنامه های گفتگوی مکالمه را اجرا کرده اند که بر اساس آمار شامل ۴۸٪ شرکت های بخش خودرو ، ۲۳٪ محصولات مصرفی و شرکت های خرده فروشی و ۱۷٪ شرکت های خرده فروشی بانکی و بیمه.

برای اینکه دید بهتری به موضوغ داشته باشیم، امروز حداقل ۴۰ ابزار ایجاد وب سایت ، بیش از ۳۵ سیستم عامل مرکز پشتیبانی و بیش از ۳۵۰ گزینه CRM پیدا خواهید کرد و همینطور حداقل ۱۰۰۰ سیستم عامل مکالمه را در بازار شناسایی شده است که این ها فقط بسترهایی برای ساخت برنامه های مکالمه هستند. تعداد واقعی برنامه های مکالمه در واقع بیشتر است.

تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰۰،۰۰۰ برنامه مکالمه فقط در Facebook Messenger وجود داشت. الکسا اکنون بیش از ۱۰۰،۰۰۰ برنامه دارد. فهرست برنامه Slack’s بیش از ۱۵۰۰ برنامه را فهرست می کند ( که این آمار شامل همه برنامه های گفتگوی خصوصی شرکت های ساخته شده نیست). این ها شامل برنامه های مکالمه ای نیست که از طریق سیستم های تلفنی و تلفن گویا ، در وب سایت ها (گفتگوی اینترنتی) و سیستم های پیام رسانی داخلی / اینترانت ، واتس اپ ، ایمیل و دیگر برنامه کار می کنند. طبق تحقیقات پیش بینی شده است که ۵۰٪ مشاغل بیشتر از برنامه های تلفن همراه تا سال ۲۰۲۱ جهت برنامه های مکالمه استفاده می کنند.

مانند استفاده از وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و اکثر برنامه های سمت کاربر(front-end) ، موفقیت هر برنامه مکالمه با تجربه کاربری ارائه شده تعریف می شود.

بیشتر تاریخچه رابط کاربری (UI) توسط افرادی تعریف می شود که باید نحوه کار دستگاه‌ها را یاد بگیرند.

با افزایش تجربیات انسان در مورد کار با نرم افزار و تغییر تکنولوژی به سمت ماشین آلات، کار با نرم افزار باید از نظر انسان در راحت ترین حالت باشد و با توجه به در نظر گرفتن این موضوع طراحی سیستم های مکالمه محور مورد توجه قرار می گیرند.

با توجه به موارد مطرح شده، درک اینکه چرا شرکت ها برنامه های مکالمه محور ایجاد می کنند دشوار نیست و تعجب آور نیست که چرا شرکت ها تمایل به جذب طراح تجربه کاربری با مهارت طراحی مکالمه داشته باشند.

به نوعی، همه ما این قسمت را قبلاً دیده ایم. به یاد می آورید که چه زمانی کسب و کارها به اهمیت حضور طراح تجربه کاربری و UX پی بردند؟ طراحی مکالمه برای اکثر شرکت ها عملکرد جدیدی است و امروزه یک شبه به یکی از مهمترین مشاغل UX تبدیل می شود.

به یک مکالمه که در حال انجام است فکر کنید متوجه خواهید شد که انجام مکالمه بسیار آسان تر از طراحی کردن آن است.

طراحی مکالمه به طور طبیعی در کادر UX جای می گیرد و استخدام طراحان مکالمه با دیدن انواع کارهایی که شرکت ها برای کارمندان و مشتریان خود انجام می دهند ، منطقی بنظر می رسد. تصور یک جامعه حرفه ای که برای استفاده از اصول طراحی در طراحی محاوره ای مجهزتر از طراحان تجربه کاربری باشد ، دشوار است ولی باید در نظر گرفت که ابزارهای توسعه برنامه ها بدون برنامه نویسی به شدت از آنچه ۱۰ سال پیش بوده جلوتر هستند و خیلی سریع مشخص می شود که چرا تیم ها باید طراحان گفتگو جذب کنند.

نقش یک طراح تجربه کاربری در طراحی مکالمه محور

طراح تجربه کاربر برای رابط کاربری ذاتی و انسانی که مکالمه است، کاری است که مرتباً توسط تازه واردان دست کم گرفته می شود. کاربر و کاربر محوری روش تحقیق هنوز هم در طراحی مکالمه اعمال می شود.

اینکه کاربران را درک کنید بسیار مهم است و طراحی باید بگونه ای باشد که به کاربر حس همدلی دهد و این باعث می شود که کاربر تصور نکند که فقط با یک ربات کار می کند.

به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها از قبل درک اهمیت نیازهای کاربر خود را در سطوح عملی و احساسی پیدا کرده اند. شرکت ها برای مهارت های طراحی مکالمه در طراح تجربه کاربری استخدام می کنند زیرا کاملاً مشخص است که موفقیت برنامه های مکالمه آنها با تجربیاتی که ارائه می دهند ، تعیین می شود.

همه اینها باعث می شود که طراحی مکالمه محور نقش مهمی داشته باشد و به سرعت در حال رشد UX در سال ۲۰۲۰ باشد.

 

منبع: uxmag.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

جستجو