به خوبی میدانیم که وقتی شرکتکنندهای سؤالی میپرسد، ما نباید به آن پاسخ دهیم، زیرا میخواهیم ببینیم که آیا آنها میتوانند خودشان مسائل را بفهمند.
اما سوالات شرکت کنندگان نیز نشانه ای از مشکلات قابل استفاده است. اغلب آنها سؤالاتی می پرسند زیرا چیزی را درک نمی کنند. بنابراین ما باید آن را باز کنیم(توضیح بدهیم).

تشریح سوال
چرا در ابتدا این سوال در ذهن شرکت کننده ایجاد شد؟ از این گذشته، UI باید همه چیز را به آنها بگوید – آنها نباید سؤالی داشته باشند. چه چیزی آنها را نامطمئن می کند؟
شماره ۱ تکنیک باز کردن بسته بندی: کمی سکوت
شرکت کننده: “این چه منطقه زمانی است؟”
محقق: [سکوت میکند]
شرکتکننده: [احساس میکند که مجبور است سکوت را پر کند] «من واقعاً امیدوارم که منطقه زمانی من باشد، تا مجبور نباشم این تبدیل را در ذهنم انجام دهم. اما مشخص نیست.»
محقق: [اکنون که مشکل کاربردپذیری را باز کردیم، میتوانیم با خیال راحت به این سؤال پاسخ دهیم، بنابراین شرکتکننده میتواند کار را ادامه دهد، گویی این مشکل آنجا نبوده است] «این اتفاقاً GMT است. اما من می فهمم که چه چیزی باعث تعجب شما می شود.»
هر چند سکوت چیز مشکلی است.
اگر شرکت کننده انتظار پاسخی از ما نداشته باشد، خوب است که سکوت کنید. به عنوان مثال. زمانی که سوال یک سوال بلاغی است، یا زمانی که فقط بخشی از فرآیند تفکر آنها باشد.
اما وقتی شرکت کننده به ما نگاه می کند و منتظر پاسخ است، سکوت کارساز نیست. ساکت ماندن این تصور را ایجاد می کند که نشنیده ایم یا گوش نکرده ایم. بنابراین، زمانی که شرکتکننده انتظار پاسخ را دارد، بهتر است یکی از تکنیکهای زیر را اعمال کنیم.
شماره ۲ تکنیک باز کردن بسته بندی: انعکاس – بازگویی سوال شرکت کننده
شرکت کننده: “این چه منطقه زمانی است؟”
محقق: “بنابراین شما تعجب می کنید که این منطقه زمانی ممکن است چه باشد…”
شرکتکننده: [احساس میکند که برای توضیح بیشتر تشویق میشود] “من واقعاً امیدوارم که منطقه زمانی من باشد…”
شماره ۳ تکنیک باز کردن بسته بندی: بازخواست کردن
شرکت کننده: “این چه منطقه زمانی است؟”
محقق: “نظر شما چیست؟”
شرکتکننده: [احساس میکند که برای توضیح بیشتر تشویق میشود] “من واقعاً امیدوارم که منطقه زمانی من باشد…”
درخواست پاسخ (شماره ۳) یک راه ساده و عالی برای دریافت آن اطلاعات است. اما Reflection بهتر است .(شماره ۲) زیرا به شرکتکننده آموزش میدهد که با صدای بلند فکر کند… تقریباً مثل این است که ما رشته افکار آنها را برای آنها نگه میداریم تا زمانی که آماده شوند دوباره آن را بردارند … بسیار زیبا و بسیار مؤثر است . شرکتکنندگان با صدای بلند فکر میکنند و دفعه بعد که سؤالی دارند، بهطور خودکار میروند و سعی میکنند به آن پاسخ دهند – با صدای بلند فکر میکنند.
منبع: uxplanet.org