۴ دلیل برای انجام تحقیقات طراحی
تحقیقات طراحی شامل مواردی است که برای یادگیری افرادی است که می خواهیم برایشان طراحی کنیم . این کار با هدف استفاده از فرضیه های تکراری و آزمایش، الگوهای رفتاری را برایتان مشخص می کند. اگر یک طراح محصول، طراح رابط کاربری و یا هر نوع طراحی که هستید باید بدانید که برای انجام یک طراحی خوب نیازمند تحقیقاتی در مورد آن هستید. در ادامه، ۴ دلیل برای انجام تحقیقات طراحی را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.
شما میهمان خود نیستید.
شما یک طراح هستید و اغلب اوقات می خواهید مشکلات را حل کنید. گاهی برای خودتان ولی اکثر اوقات برای کاربران و شغل های دیگر کارمی کنید.پس هرکسی که به مشکلی برخورد کند به شما مراجعه خواهد کرد. درست است؟
چه زمانی مشتریان “کاربر” می شوند؟
این زبان مردم را به سمت آمارهای بی جان سوق می دهد.وقتی وارد یک مکان جدید می شوید، آیا آنها شما را به عنوان یک کاربر می شناسند؟ قطعا خیر. شما میهان آنها هستید.یا هنگامی که وارد یک فروشگاه پوشاک مورد علاقه خود می شوید. کاربر هستید؟ نه، شما مشتری ارزشمندی هستید .
پس باید متوجه شده باشید افرادی که با محصول شما درگیر هستند، اینگونه هستند. و هرکدام از این افراد به روشهای منحصر به فرد خودشان عمل می کنند. هرکدام از افراد احساس و فکر متفاوتی دارند.
برای اینکه برای شخص دیگری طراحی کنید، باید بتوانید وارد آنها شوید و مثل آنها فکر کنید. تا بتوانید خواسته های واقعی و عمیق آنها را درک کنید . اگر از فکر و ایده شخص دور باشید نخواهید توانست تا آن چیزی را که واقعا می خواهد را طراحی و تنظیم کنید.
مهمان ما باش؟
شاید این گفته قدیمی را شنیده باشید. با این حال، احتمالا ممکن است هر روز به آنچه که مردم می خواهند و به آن احتیاج دارند فکر کنید و حتی در مورد آن حدس هایی زده باشید. آیا زمان آن نرسیده که فرض را با بینش جایگزین کنید؟
مگ رایان کسی است که می تواند افکار زنی که در یک کمد پنهان شده باشد را کامل بشنود.شما این کار را نمی توانید انجام دهید. در عوض نیاز به انجام برخی تحقیقات دارید.
میتوانی؟
تحقیقات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید .همچنین، این امکان را به شما می دهد تا بهتر طراحی مورد نظر مشتری را انجام دهید، و به آنها بگویید که ما مشکل و طرح مدنظر شما را می دانیم و سریعا برای رفع آن راهی پیدا می کنیم. انجام تحقیقات، یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن و کمک به مشتریان است.
سعی کنید ماهیت مکالمات خود را از داستان (من فکر می کنم) به واقعیت (من مشاهده کردم) تبدیل کنید. با مخاطبان خود هماهنگ باشید.
اکتشاف غیر منطقی
رفتار انسان غیر منطقی است. شما با استفاده از داده هایی که دارید، چیزهای زیادی درباره رفتار آنها را متوجه خواهید شد. اما اینکه چرا این کار و راه را انتخاب کردند را به شما نمی گویند. از خود مردم بپرسید، تماشا کنید، گوش دهید، مطالعه کنید و یاد بگیرید، بهتر به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید.
کاوش در رفتار غیرمنطقی، با استفاده از تکنیک های تحقیق ساده مانند تحقیقات بازار کار سختی است. نیاز به درون گرایی، مشاهده و تحلیل دارد. مردم غالباً در توضیح دلیل غیر منطقی بودن خود کوتاهی می کنند. باید اول خودتان این نکته را رعایت کنید و آنچه را که می بینید با جهان به اشتراک بگذارید.
یک کتاب عالی – آن را بخوانید!
فوق العاده است!
هیچ چیزی مانند حسرت وجود ندارد! لحظه ای که انسانهای غیر منطقی سعی در انجام کارهای عقلانی دارند. و هنگامی که وارد آن می شوند دیگر هرگز نمی خواهند که متوقف شوند.این یک چیز آسان نیست، ولی ارزشمند است.
بنابراین از ارائه ایده هایی که مشکلی را حل نمی کنند خودداری کنید.رفتارهای واقعی را مطالعه کنید. و هنگامی شروع به طراحی کنید که واقعا بدانید چه چیزی را می خواهید
این یک زندگی شگفت انگیز است.
منبع : uxdesign.cc