دوره‌ طراحی

طراحی آینده: بازتاب دو سال به عنوان یک طراح محصول

طراح محصول

با شروع طراحی من ، اخیراً نقطه مهم تکمیل دو سال به عنوان یک طراح محصول را کامل کردم.

طی دو سال گذشته در Fyle ، من با کار بر روی جنبه های مختلف محصول ، بینش های ارزشمندی در مورد تفاوت های ظریف طراحی محصول کسب کرده ام. این شامل می شود در ماژول های مهم مانند فضای کارت اعتباری ، ادغام و تنظیمات برنامه برای شخصیت های مختلف مانند Spender (کاربر نهایی) و مدیر با پوشش سیستم عامل های مختلف مانند برنامه وب ، موبایل و پسوندها بشود.

کار در اینجا یک لنز منحصر به فرد به دنیای طراحی در چارچوب یک راه اندازی سریع SaaS در حال رشد ارائه می دهد.

با تأکید بر چالش ها ، پیروزی ها و دروس ارزشمند از این دو سال ، من هیجان زده ام که یادگیری ها و دانش خود را در فضای طراحی به اشتراک بگذارم.

این که آیا شما مایل به کشف طراحی محصول هستید یا به سادگی در مورد تجربیات طراحان دیگر کنجکاو هستید ، در این سفر بازتاب به من بپیوندید.

در اینجا ، من قصد دارم بینش و نکاتی را که در این راه به دست آمده است ، با این امید که بتوانید طنین انداز شوید و از آنها به عنوان علاقه مندان به طراحی دیگر بهره مند شوید.

از یادگیری لذت ببر!

محصول

در اینجا برخی از یادگیری ها وجود دارد که به من در رشد ۲ سال گذشته به عنوان یک طراح محصول کمک کرده اند ،

۱-قدرت یک ذهنیت باز و تکراری

این یک تغییر دهنده بازی در حرفه من بوده است. این در مورد تصدیق این است که روند طراحی روان و در حال تحول است. من یاد گرفته ام که از بازخورد استقبال کنم ، در مورد طرح ها تکرار کنم و چالش ها را به عنوان فرصت هایی برای بهبود مشاهده کنم.

این طرز فکر نه تنها همکاری را تقویت می کند بلکه باعث نوآوری مداوم می شود و به من این امکان را می دهد تا بر اساس نیازها و بینش های در حال تحول ، طرح ها را سازگار و تصفیه کنم.

این قدرت در انعطاف پذیری برای تکرار ، یادگیری و رشد در طول سفر طراحی نهفته است.

۲-از چشم تازه خود برای سوال استفاده کنید

این مهارت یکی از ابزارهای ارزشمند در ابزار طراحی من بوده است. این اهمیت را به من یادآوری می کند که کنجکاو و از دیدگاه منحصر به فرد که یک مجموعه تازه از چشم می تواند به روند طراحی برسد ، یادآوری می کند.

با عقب نشینی و ارزیابی مجدد ، فهمیدم که سؤال بیشتر با یک چشم کنجکاو و بحرانی منجر به راه حل های ساده ، نوآورانه و کاربر محور خواهد شد.

۳-دانش خوبی از محصول داشته باشید:

پرورش درک عمیق از محصول ، در رشد من به عنوان یک طراح محصول مؤثر بوده است.

ایجاد یک محصول عالی چیزی بیش از درک کاربران است. این برای یافتن تعادل بین کاربران ، فناوری و تجارت است. قبل از تمرکز روی کاربران ، درک جنبه تجارت چیزها بسیار مهم است. در محصول ، ما در تقاطع کاربران ، فناوری و تجارت کار می کنیم.

تجربه کاربر نه تنها توسط کاربران بلکه با نحوه قرار گرفتن این محصول در چشم انداز تجارت و فناوری نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. همه ذینفعان باید در یک صفحه باشند و درک تجارت و فناوری به همان اندازه همدلی برای کاربران بسیار حیاتی است

۴- ساخت پل با تیم های دیگر:

همکاری فراتر از مرزهای طراحی است و شامل ارتباطات و درک یکپارچه با توسعه دهندگان ، مدیران محصول و سایر تیم ها است.

دانستن دیدگاه ها ، چالش ها و محدودیت های آنها روند طراحی را غنی می کند و منجر به راه حل های جامع تر و مؤثرتر می شود. تراز کردن اهداف و حفظ کانال های ارتباطی باز در بین تیم ها نه تنها گردش کار کلی را بهبود بخشیده است بلکه منجر به نتایج محصول خلاقانه تر و موفق تر شده است.

این یادگیری بر اهمیت کار تیمی تأکید می کند و چگونگی کمک به تلاشهای جمعی در موفقیت کلی یک محصول را برجسته می کند.

۵-متعادل کردن خلاقیت و عملکرد در طراحی UX

یافتن تعادل ظریف بین خلاقیت و عملکرد در طراحی UX در Fyle بسیار مهم بوده است. این در مورد تزریق خلاقیت به تجربه کاربر است و در عین حال اطمینان حاصل می کند که یکپارچه با جنبه های عملکردی محصول تراز می شود.

به عنوان مثال ، طراحی خلاقانه یک رابط بصری و بصری جذاب ، آیکون های شفاف و یک طرح کاربر پسند باعث افزایش ظاهر و احساس کلی می شود.

از طرف عملکردی ، اطمینان از اینکه کاربران می توانند با زحمت هزینه ها را وارد و طبقه بندی کنند ، رسید را ضمیمه کرده و مطالبات را به طور مؤثر ارائه دهند ، به همان اندازه مهم است.

اعتصاب تعادل مناسب شامل ویژگی های نوآورانه برای راحتی در حالی است که یک فرآیند ساده را حفظ می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران می توانند به راحتی هزینه های خود را بدون عوارض غیر ضروری مدیریت کنند.

درس در اینجا این است که ترکیبی خوب از خلاقیت و کارایی برای ایجاد طرح هایی مهم است که نه تنها خوب به نظر می رسند بلکه یک تجربه کاربر برتر را نیز ارائه می دهند.

این بر اهمیت تصمیمات طراحی متفکرانه تأکید می کند که هم جنبه های زیبایی شناختی و هم عملی سفر کاربر را در نظر می گیرند.

۶-فرصتی برای صحبت و بیان افکار خود

کار در Fyle ، یک درس ارزشمند اهمیت به دست آوردن فرصت ها برای صحبت و بیان افکار است.

این فقط مربوط به ایجاد طرح ها نیست. بیان ایده ها ، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و کمک به بحث و گفتگو به همان اندازه بسیار مهم است.

در Fyle ، تقریباً با هر تیم دیگری همکاری می کنیم. در این مجموعه ، هیچ سلسله مراتبی دقیق وجود ندارد ، و افراد تیم های مختلف می توانند آزادانه افکار خود را به اشتراک بگذارند و ایده هایی را برای رشد کلی محصول ارائه دهند. من اغلب با ذینفعان و مدیران تیم های دیگر از جمله بنیانگذاران ما همکاری می کنم. این مکانی است که از همه ایده ها استقبال می شود ، و ما می توانیم بدون هیچ گونه تردیدی سؤال کنیم یا افکار را به اشتراک بگذاریم.

این یادگیری تأکید می کند که به عنوان یک طراح محصول ، توانایی بیان مؤثر افکار و کمک به بحث و گفتگو ابزاری قدرتمند برای تأثیرگذاری و شکل دادن به روند طراحی ، تقویت یک محیط کار فراگیرتر و پویا است.

۷-بازخورد صادقانه بخش بزرگی از اخلاق کار است

در آغوش انتقاد سازنده برای بهبود طرح های من و رشد شخصی بسیار مهم بوده است. این فقط در مورد ستایش نیست ؛ به طور فعال جستجو و قدردانی از بازخورد صادقانه مهم است.

این رویکرد اهمیت یک ذهنیت بازخورد محور را برجسته می کند ، جایی که ارتباطات باز و تمایل به یادگیری از انتقادات ، به پیشرفت مداوم کمک می کند.

این یادآوری است که بازخورد صادقانه نه تنها برای روند طراحی یکپارچه است بلکه سنگ بنای یک اخلاق کار قوی است و باعث ایجاد فرهنگ شفافیت و رشد می شود. یادگیری پذیرش دیدگاه های دیگران و ساختمان در بالای آنها بزرگترین دارایی من بود.

هنگام ارائه بازخورد ، من بر روی خاص بودن و استفاده از نمونه های واضح تمرکز می کنم تا نکات من را به راحتی درک و عمل کنم. همچنین ، متعادل کردن بازخورد مثبت با پیشنهادات سازنده ، یک فضای حامی و جو گیرنده را ایجاد می کند. علاوه بر این ، من این نکته را به عنوان یک راه حل گرا ، نشان می دهم که راه های ممکن برای رفع چالش ها را نشان می دهد. این به من کمک می کند تا برای کمک به رشد فرد سرمایه گذاری کنم.

در پایان دریافت ، من یک ذهن باز را حفظ می کنم ، که به طور فعال گوش می دهم تا دیدگاه ها را به طور کامل درک کنم. به طور منظم به دنبال بازخورد و پرسیدن سؤالات شفاف در بهبود مستمر است. همیشه از بازخورد سپاسگزار باشید ، خواه مثبت باشد یا سازنده ، زیرا به تقویت ارتباطات باز کمک می کند.

۸-عاشق طرح های خود نشوید

این تغییر ذهنیت به من امکان انعطاف پذیری و عینی تر را داده است و در نهایت منجر به نتایج بهتر می شود.

مهمترین چیز این است که طراحی یک فرایند مشترک است و رها کردن دلبستگی های شخصی به طرح ها باعث رشد و بهبود می شود.

وقتی شروع کردم به جداسازی طرح هایم از خودم ، یعنی زمانی که من به عنوان یک طراح بزرگ شدم. کیفیت خروجی های طراحی شما با توانایی شما در رها کردن یک طرح ، درک چه اشتباهی و شروع کار ارتباط دارد.

۹-همیشه در مورد خود تأمل کنید

یکی از دروس ارزشمند این است که همیشه وقت خود را برای تأمل در خودم بگذارم. خود بازتاب منظم به من کمک کرده است که نقاط قوت ، مناطقی را برای بهبود و چگونگی تکامل به عنوان یک طراح و به عنوان یک شخص در نظر بگیرم.

در Fyle ، ما یک هفته ویژه برای خود بازتاب هر سه ماه داریم. در این مدت ، همه در مورد چگونگی پیش رفت ، چه کاری برای کمک به آنها انجام دادند و موارد دیگر می نویسند. ما همچنین در مورد بازتاب های خود از مدیران خود بازخورد می گیریم. این مانند یک چک شخصی است که می بینیم چگونه کار می کنیم و چگونه می توانیم پیشرفت کنیم.

این عمل قطب نما برای رشد شخصی و حرفه ای است و من را در اصلاح مهارت هایم ، سازگاری با چالش ها و تقویت مداوم سهم من راهنمایی می کند.

نکته جالب این است که خود بازتاب مداوم ابزاری قدرتمند برای تبدیل شدن به یک طراح محصول مؤثرتر و روشنگری است. همچنین ، هر سه ماهه از Fyle زمان خود را برای تأمل خود برای کار اختصاص می دهد

۱۰-تقویت هارمونی تیم

هدایت نوجوانان و همکاری با تیم طراحی یک تجربه یادگیری غنی بوده است. هدایت اعضای جدید تیم نه تنها به رشد آنها کمک می کند بلکه درک من از مفاهیم طراحی را نیز عمیق تر می کند. همکاری در تیم طراحی خلاقیت را تقویت می کند و دیدگاه های متنوعی را به جدول می بخشد.

این تجربه دوگانه مربیگری و همکاری بر اهمیت کار تیمی ، ارتباطات و مزایای به اشتراک گذاری دانش در تیم تأکید دارد.

ما یک تماس ایستاده هفتگی را دنبال می کنیم که اعضای تیم ما ابتکارات فعلی خود را به اشتراک می گذارند ، در مورد پیشرفت بحث می کنند و به هرگونه موانع جاده ای می پردازند. این یک آیین ارزشمند است که ارتباطات را تقویت می کند و احساس وحدت را تقویت می کند ، زیرا ما در جهت اهداف جمعی خود تلاش می کنیم.

ما همچنین در طول تماس های سالن طراحان خود برای تفریح جمع می شویم ، جایی که گپ می زنیم ، بازی می کنیم و از مکالمات تصادفی لذت می بریم. این یک استراحت از کار ما برای استراحت و پیوند به عنوان یک تیم است ، و یک لمس شادی را به روال ما اضافه می کند.

نتیجه

طراح محصول

سفر دو ساله من به عنوان یک طراح محصول ، یک سفر بین المللی و پر از چالش ها ، پیروزی ها و دروس ارزشمند بوده است.

با تأمل در این دوره ، من یادگیری های کلیدی را به اشتراک گذاشته ام که رشد من را به عنوان یک طراح محصول شکل داده است.

از آغوش یک ذهنیت باز و تکراری گرفته تا پیمایش تعادل ظریف بین خلاقیت و عملکرد ، هر درس به درک جامع کننده فرایند طراحی کمک کرده است.

در اصل ، این سفر تأکید می کند که طراحی موفقیت آمیز محصول فراتر از استعدادهای فردی است – این یک تلاش مشترک است که با تمایل به یادگیری ، سازگاری و رشد به وجود می آید.

تشویق به یادگیری مداوم ، نوآوری و چالش های هیجان انگیز که در دنیای طراحی پیش رو است. 💪✨

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search