دوره‌ طراحی

چگونه یک طراح اعتبار خود را از دست خواهد داد؟

اعتبار طراح

چگونه یک طراح اعتبار خود را از دست خواهد داد؟
شما تا زمانی که مقصر شناخته نشده اید بی گناه هستید .
معمولا ما با عنوان یک طراح حرفه ای به سرکار می رویم و در طی مراحل انجام کار، مشتری را درگیر میکنیم . این به نوع نمایش ما بستگی دارد که بتوانیم قدرت خود را به آنها اثبات کنیم .هیچکسی دوست ندارد اعتبار و قدرت خود را از بین ببرد .آیا شما می خواهید اعتبار خود را از دست بدهید؟
من در اینجا ۱۲ مورد از مواردی که  در طول دوره کار حرفه ای خود با آن برخورد داشته ام و به شما کمک خواهد کرد را برایتان خواهم گفت.

چگونه-یک-طراح-اعتبار-خود-را-از-دست-خواهد-داد؟-1

۱- اجازه دهید مشتری، شما را به سمت قله هدایت کند.
هنگامی که یک پروژه را قبول میکنید وظیفه شماست که مسئله را حل کنید ، راه حل ها را پیدا کنید و طراحی آنرا انجام دهید. اینکه اجازه مشارکت به دیگر افراد را می دهید اشکال ندارد ولی کنترل پروژه و هدایت آن بر عهده خودتان باشد. این کاری است که باید انجام دهید. مایک مونتیرو در کتابش با عنوان “طراحی یک کار است” می گوید : به هر قیمتی از اجازه دادن افراد دیگر به طراحی یا هدایت طراحی جلوگیری کنید… می توانید با پیدا کردن چند جمله مودبانه به حرفای آنها پایان دهید.

۲- درباره داده های کاربر سروصدا کنید.
در هنگام طراحی علاوه براستفاده از داده های کاربر می توانید از داده های مربوطه دیگر هم استفاده کنید و یک تصویر کامل و زیبا بسازید.انتخاب فقط یک متریک مانند نرخ گزاف گویی یا ارزش صفحه باعث سخت متقاعد کردن هرکسی خواهید شد. نقشه هاو طرحهای رنگی دیگربه شما در ساخت یک مورد کمک کننده است ولی به تنهایی نمی تواند کامل باشد. صحبتهای و مصاحبه های مشتری نیز شما را در مسیر درست کار قرار می دهد ولی پرسیدن سوال های آزار دهنده و هدف قرار دادن یک نوع از کاربران باعث می شود اعتماد خود را خیلی زود از دست دهید .

۳- این را بگویید: “ما فقط می توانیم آن را آزمایش کنیم”
انجام دادن ازمایش های A / B برای برخی از موارد عالیست اما حد و مرزی نیز وجود دارد . شما به سادگی نمی توانید از آن برای موفقیت خود استفاده کنید و گاهی اوقات مجبورید طرح هایی که مفهوم کاملی ندارند را بررسی کنید و از آنها استفاده کنید وایده بگیرید. هریک از متخصصان در تیم محصول به خوبی می دانند که اجرای تعداد زیادی تست غیراجرایی است، بنابراین استفاده از “ما فقط می توانیم آن را آزمایش کنیم” گاهی اوقات فقط روش دیگری برای من نمی دانم است.

۴- تصمیمات طراحی خود را کاملاً خلاف نظر انجام دهید.
شاید شما یک طراح ارشد با تجربه با کارها و پروژه های زیاد باشید اما اکثرا قدرت آن را ندارید که آن را اثبات کنید و ناچارید تصمیمات و کارهای خود را به شکلی قانع کننده تر انجام دهید . استدلال های روشن با معیار های ملموس، مقایسه های قابل اندازه گیری یا بینش های معقول استفاده کنید. همیشه نتایج بهتری برای شما و مشتری و ذینفعان در بر خواهد داشت .

۵- طراحی برای غیر طراحان را یاد بگیرید.
مخاطب خودتان را بشناسید و راه های برقراری یک ارتباط گرم و صمیمی را به خوبی یاد بگیرید . صحبتهای خودتان را پیرامون هدف پروژه ، چگونگی کمک به کاربران و اینکه چه ارزشی را برای کسب و کار خود ارائه می دهید پیش ببرید. از تصمیمات با قاطعیت تمام دفاع کنید و نگذارید که نا امید شود. این موارد را برای سایر طراحان و توسعه دهندگان بگوید.

۶- فوق العاده آینده نگر باشید.
دیدگاه هایی برای آینده وجود دارد اما همه مشاغل در موقعیت آن قرار ندارد آنها بیشتر در تلاش اند تا از راه های ساده ای که وجود دارد خود را به سوراخ هایی که برای فروش وجود دارند وصل کنند. بنابراین اگر در شغلی مشغول به کار هستید که آماده گفتن آن وجود ندارد دست نگه دارید و برای کمک به رفع مشکلاتی که ممکن است بوجود بیایید فکر کنید و راهی پیدا کنید. درباره کارهایی که می توانید در ۵ سال انجام دهید صحبت کنید اما پس از آنکه پاسخی برای مشکلات امروز پیدا کردید.

۷- یک هنرمند باشید.
در دانشگاه به ما می آموزند که طراحی ، خلاقیت است و از آنجا که ما از نوعی پیش زمینه هنری ناشی می شویم می تواند کارها را در دنیای واقعی دشوار کند . هنگامی که طرح  ما را کسی نمی پسندد، اذیت می شویم اما این موضوع درباره ما نیست. درجایی یک نقل قول عالی خواندم که نوشته بود:” جایی در امتداد راه، حقیقت را فهمیدم و پذیرفتم. در محصولی که توسط یک تیم ساخته شده است هیچ کس صاحب چیزی نیست…. هرقسمت کار یک سنگریزه است که به درون رودخانه ای روان ریخته شده است. شاید سنگریزه های شما تبدیل به بستر شود … یا ممکن است هنگامی که سنگریزه های جدید آمد، با آن سقوط کند و به سرعت در رودخانه حل شود. هر دوی این نتایج کاملاً طبیعی و ارزش جشن گرفتن را دارند.”

۸- یک تقلیدکار باشید.
الهام گرفتن با کپی کردن متفاوت است و فقط به این دلیل که شرکت دیگری این کار را انجام داده و موفق بوده دلیل این نمیشود که آن برای شما هم موثر خواهد بود. ابتدا یک مشکل برای شناسایی مشکل اساسی بیابید ،سپس راه حل های مسئله را در نظر بگیرید .

۹- اشتباهات احمقانه ای انجام دهید.
قبل از آنکه شروع به حل مسئله و طراحی آن کنید درباره آن جستجو کنید تا اشتباهات شما را کاهش دهد.برای مثال استفاده از تصاویر فوتبال برای طراحی وب سایت راگبی ،هنگامی که مشتری آنرا ببیند بدون هیچ بازخوردی آن را نمی پسندد و پس می دهد، مشتری شما عصبانی می شود و ممکن است فکر کند که او را مسخره کرده اید. و یا اشتباهات املایی که در متن طرح انجام می دهید باعث زیر سوال بردن کیفیت طرح و تفکر کلی می شود و رتبه شما را ۵۰ امتیاز پایین می آورد.

۱۰- از بازخورد توهین کنید.
گاهی اوقات مشتریان با انتقادات و پیشنهادات تند و زننده خود باعث دلخوری و اذیت شما می شوند و حق دارید که بخواهید آنرا پاسخ دهید اما دست نگه دارید ، شما می توانید از آن برای بهبود طرح و هدف نهایی استفاده کنید و یا در صورت لزوم یک صحبت دوستانه انجام دهید .به همین دلیل می گوییم نظر و رفتاراحساسی را کنترل کنید .طراحانی که برای حل این گونه مشکلات راه حل هایی ارائه می دهند در اولویت می باشند.

۱۱- فقط یک گزینه را کشف کنید.
مطمئنا گزینه های بیشتر، به معنای ایجاد مشکلات بیشتر است بنابراین ارائه موارد کمتر معمولا به جمع بندی بهتر کمک میکند. اما برای رسیدن به یک راه حل جامع ابتدا باید چند رویکرد را در نظر بگیرید. تا هنگامی که مشتری ها از شما بپرسند که آیا شما فلان راه را بررسی کرده اید بتوانید پاسخی برای آن داشته باشید و بگویید چرا آن را انجام نمی دهید .مگر اینکه شما آن را در نظر نگرفته باشید در این صورت، تواضع ناجی شما خواهد بود. شما باید این اطمینان را به مشتری بدهید که تمامی راه ها را در نظر گرفته اید و نگران نباشد.این باعث بیشتر شدن اقتدار شما خواهد شد.

۱۲- طرح  را در پایان کار تحویل دهید.
رونمایی از طرح های خود در پایان کار هرگز کار خوبی نیست. نتیجه این کار باعث خواهد شد تا شما به عنوان یک طراح رند و رذل در شرکت شناخته شوید. چک کردن های منظم طراحی با بقیه اعضای تیم به آنها امکان پرورش و جلو بردن کار را می دهد و از پیامد های ناخوشایند در زمان های بحران جلوگیری می کند. در نتیجه ما به عنوان طراحان معمولا قدرت بیشتری از آنچه که خودمان گمان می کنیم داریم. بعضی اوقات با شهرت و سابقه درخشان خود یا شرکت پروژه ای را آغاز می کنید و گاهی هم باید از ابتدا خودمان شروع کنیم و این اعتماد کردن را بسازیم . تمام کارهایی که در بالا ذکر شد را انجام دهید و به شما تضمین می کنیم که  پروژه کاری خوبی داشته باشید.

سپاس از توجه شما که این مقاله را خواندید. امیدوارم که به شما کمک کرده باشد و از آن لذت برده باشید . می توانید مواردی هم که شما با آن روبرو شده اید را برایمان بنویسید.

منبع : uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search