دوره‌ طراحی

چگونه در Adobe XD فارسی بنویسیم؟

adobexd

اصلاحیه ۱: در آخرین نسخه از نرم افزار adobe XD فارسی قابلیت تایپ فارسی بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار جانبی ممکن شده است.

فارسی نویسی در Adode XD یکی از بحث های داغ این روزهای طراحان است. زمان زیادی از ارائه نرم افزار Adobe XD نمیگذرد که توانسته است در این مدت کوتاه جای خود را در بین طراحان پیدا کند.
این نرم افزار که محصول ادوبی است همچان در حال دریافت آپدیت های ماهانه خودش می باشد و امکانات بیشتری را به خود می افزاید. اما یکی از بزرگترین مشکل فعلی آن عدم پشتیبانی از زبان شیرین فارسی می باشد. از این رو جهت یافتن راه حلی اقدام کردیم تا به نتیجه مطلوبی رسیدیم.

رویه کار برای طراحان قدیمی و موشن گرافیست ها کاملاً بدیهی می باشد اما تازه کاران می بایست به نکات زیر توجه کنند.

پس از اینکه نرم افزار Adobe XD را نصب و اجرا کردید باید نرم افزار دیگری را نیز نصب کنید. لینک نصب این برنامه در زیر قرار داده شده تا به سایت مرجع بروید.

دانلود نرم افزار پارسی نگار 

پس از دانلود آن را اجرا کرده و مطلب مورد نظرتان رو در باکس باز شده مطابق زیر تایپ نمایید.

Adobe XD

پس از تایپ آن طبق رویه زیر متن را در حافظه خود کپی نمایید.

Adobe XD

با این دو حرکت ساده متن شما در حافظه کامپیوترتان ذخیره شده است و حال تنها کافیست تا متن مورد نظر خود را در باکس نوشته Adobe XD خود پیست نمایید. این حرکت با دکمه های ترکیبی Ctrl+v صورت می پذیرد. به همین راحتی شما توانستید در Adobe Xd متن مورد علاقه خود را به فارسی تایپ نمایید و فونت خود را اعمال نمایید.

البته توجه داشته باشید که این روش برای نسخه بتای این نرم افزار که همزمان با تاریخ ایجاد این آموزش می باشد برقرار است و ممکن است که در نسخه های بعدی جوابگوی شما نباشد. و در ضمن این کار زمان زیادی را از شما میگیرد و برای پروژه های بزرگ و زمانبر واقعا مناسب نمی باشد.
نظر شما چیست؟ راه حل بهتری سراغ دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی مطلب: در نسخه ای که در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۹ و برخی نسخه های پیشین آن ارائه شده از زبان فارسی تا حد قابل قبولی پشتیبانی شده است. بنابراین توصیه ما عدم استفاده از نرم افزار پارسی نگار جهت حفظ زمان است. جهت بررسی تغییرات و موارد جدیدی که در این نرم افزار اعمال شده است می‌توانید از صفحه Change Log XD آن را دنبال کنید.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search