دوره‌ طراحی

حاشیه امنیت را در طراحی کنار بگذارید! ، نکات مهم در طراحی محصول

حاشیه امنیت را در طراحی کنار بگذارید نکات مهم در طراحی محصول

امنیت را در طراحی کنار بگذارید.

ووو! پروژه جدید در دست اقدام است و شما رهبر گروه طراحی خواهید بود. عالیه، همه باید طبق دستورات شما عمل کنند. اما رفیق این کار کاملا اشتباه است. در ادامه مطلب ، نکات مهم در طراحی محصول را به شما گوشزد میکنیم.

من معتقدم هر پروژه و کار گروهی شما را به شخصیتی نوع دوست بدل میکند. طراحی یک محصول دیجیتال تنها با ایده و نظر خودتان منجر به تولید محصولی نامعتبر با دقت پایین میشود که باب میل کمپانی متقاضی و مخصوصاً کاربران نخواهد بود. با تمرکز بیشتر روی کاربران، مشتری ها، اعضای گروه وهمه مخاطبان محصول دیجیتال، طراحی بهتری ارائه خواهید کرد.

کاربرپسند بودن چیست؟

در دایره‌المعارف بین المللی علوم اجتماعی کلمه کاربرپسند بودن به این صورت تعریف شده است :”حسی برانگیزاننده با هدف افزایش رفاه حال کاربران. “

برای من، فقط برای من

بحث درمورد اینکه چه کسی کدام صفحات را طراحی میکند؟چه کسی رهبر گروه است؟یا چه کسی پروژه را به مشتری ارائه میدهد نیست، این یک کار گروهی است و همه بر این باورند که هیچ منیتی در کلمه گروه وجود ندارد. تنها عده کمی به منیت معتقدند.

اگر شما نگاهی به سایت طراحی دریبل بیاندازید، تعداد زیادی از برنامه های آب و هوایی ساختگی، برنامه های چت، طراحی مجدد فیسبوک، واتس آپ، اوبر، نایک و سایر نام های بزرگ در دنیا را خواهید دید. نه به این دلیل که همه این برندهای مطرح محصولات دیجیتال گوناگون در آنجا دارند یا حتی برای بالاتر بردن سطح مهارت طراحان شخصی خود، بلکه تنها به یک دلیل این کار را انجام میدهند: گرفتن لایک بیشتر، فشار من وجودشان و شهرت اجتماعی.

۱- طراحی با هنر برابر نیست!

طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر یک روش حل مسأله با تمرکزی دقیق بر کاربران، گروه هدف وشاخص های اصلی عملکرد است. در حالی که هنر، احساسات، حالات و مناظرات را خلق میکند. طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر بر اساس نقشه راه، عملکرد سریع یا دستاوردهای استراتژیک انجام میشود. همه اینها بر مبنای پارامترهایی مثل هزینه‎ها، فعالیت‎ها، عملکردها، منابع انسانی و چیزهایی از این دست میباشد. و طرح باید مطابق با ارزش برند مشتری و چهار چوب های قانونی، اجتماعی، سیاسی، محیطی، امنیتی و اقتصادی باشد. در حالی که در هنر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

۲- توانایی‌های خود را بشناسید

پس از انجام یکسری از پروژه ها در زمینه تجارت دیجیتال ، شما به توانمندی های خود آگاه میشوید. مثلاً شما در فن چاپ واقعاً خوب هستید. متخصص بودن در بعضی از امور بسیار خوب است. امروزه این تجارت بسیار پیچیده است. هیچکس نمیتواند همه چیز را بداند و هر کاری را کامل و بی نقص انجام دهد. بنابراین اگر شخصی ادعا کند که به اصطلاح همه فن حریف است، به این معناست که همه چیز و هیچ چیز به طور کامل انجام نمیشود.

۳- ضعف‌های خود را بشناسید

همانطورکه گفتم هیچ کس کامل نیست و این حرف کاملاً درست است. از نکات مهم طراحی محصول همین شناسایی ضعف هاست. گاهی ایرادهایی در مهارت های شما وجود دارد. آنها را بشناسید و با گروه خود در میان بگذارید. سعی کنید آنها را برطرف کنید. فیلم های آموزشی ببینید و یا حتی قدمی فراتر بگذارید و کتاب ها و مقالاتی در مورد مهارت هایی که در میان نمونه کارهایتان بهترین نیستند بخوانید. مهمترین نکته این است که این مهارت های نه چندان خوب را بشناسید و آنها را در میان بگذارید. چرا که خوشبختانه، شخص دیگری در گروه میتواند این وظایف را به عهده بگیرد و به محض اینکه شما ضعف های مهارتی خود را مرتفع کردید شما هم میتوانید به شخص دیگری کمک کنید.

۴- از سرعت انجام کار خود آگاه باشید.

ارزیابی زمان دقیق حجم کار در حال انجام، یک اصل مهم در کار تیمی حرفه ایی است. هیچ چیز غیر حرفه ایی تر از ارزیابی زمانی اشتباه نیست. چرا که این مسأله کل پروژه،انگیزه و روحیه گروه را مختل میکند. خجالت نکشید، اگر میدانید که انجام برخی از کارها نیاز به زمانی بیشتر از آنچه شما پیش بینی کرده اید دارند، به گروه اطلاع دهید. اگر هم گروهی های شما ارزیابی زمانی شما را قبول نکردند با آنها در مورد اینکه چرا شما نیاز به زمانی بیشتر از حد انتظار آنها دارید، صحبت کنید. مطمئناً آنها شما را درک میکنند.

۵- مهارت هم‌گروهی‌های خود را بشناسید

اگر شما از مهارت های اعضای گروه خود آگاه باشید، برنامه ریزی پروژه بسیار آسانتر خواهد بود. بنابراین میتوانید وظایف را بین اعضای گروه که هر کدام در حوزه تخصصی شان ماهر هستند، تقسیم کنید. یک هم گروهی خوب بودن به معنی یک طراح خوب بودن ویک طراح خوب بودن به معنی یک هم گروهی خوب بودن است. باید بدانید اعتماد کردن به همدیگر بسیار مهم است.

۶- مخاطبان خود را مد نظر داشته باشید

شما باید توجه کنید که به چه دلیل و خصوصاً برای چه کسی طراحی میکنید. بحث در مورد محصول دیجیتال شما نیست. در مورد مخاطبان شما است. شما قرار است نیازمندی های تجارت و کاربران را درک کنید. هر آنچه که طراحی میکنید باید درهر واحد پیکسل مناسب مخاطبانتان باشد.

۷- همه جوانب را بررسی کنید

از مهم ترین نکات در طراحی محصول بررسی همه ی جوانب است .طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر، یک طراحی انفرادی نیست. شما باید مراقب همه باشید. چه کسی با محصول دیجیتال شما در تماس است؟ شما باید سهامداران، سازندگان، مدیران تولید را همانند کاربران، تحلیلگران تجاری و مشتری ها درک کنید.

به یاد داشته باشید شما کسی هستید که میتوانید محصول دیجیتال عالی برای افرادی عالی طراحی کنید. اما باید نگاهی به عقب بیاندازید و منیت تان را زیر پا بگذارید. یک هم گروهی خوب و انسانی نوع دوست باشید.

نظر شما چیست؟ چطور میتوان یک هم گروهی خوب بود و منیت را کنار گذاشت؟

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search