دوره‌ طراحی

چطور یک مربی UI و UX خوبی باشیم؟

مربی UI و UX برتر یکی از اجزای اصلی فرآیند آموزشی ما در Designlab است و جزئی جدایی ناپذیر از تجربه دانشجو است.

این نه تنها به دانشجویان ما فرصتی می دهد تا با یک متخصص در زمینه کار خود گپ بزنند و از آنها راهنمایی بگیرند ، بلکه به آنها کمک می کند تا دانش کسب کنند ، به عنوان یک طراح رشد کنند و بازخورد سازنده ای درباره کار خود بگیرند تا به فرایند یادگیری طراحی UI / UX آنها کمک کند.

از آنجا که دانش آموزان در طول مسیر یادگیری خود با ما، رابطه نزدیکی از نظر کاری با مربیان خود دارند ، سوالی که معمولاً از ما پرسیده می شود این است که مربیان ما چه کسانی هستند و چگونه می دانیم آکادمی حمایت مناسبی از ما دارد.

در طول سال ها ، ما فرآیند بررسی ، آموزش و مربیگری مربی خود را گزینش کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان ما در هنگام شروع یادگیری از طریق آکادمی ما با بالاترین کیفیت، تجربه مشاوره را دارند. در این مقاله ، موارد اساسی را که برای تبدیل شدن به یک مربی برتر طراحی UI / UX ، چگونگی ارزیابی مربیان احتمالی و همچنین اطمینان از اینکه مربیان فعلی ما استانداردهای بالایی را در کل ذهنیت های خود حفظ کرده اند ، شرح خواهیم داد.

چه چیزی برای تبدیل شدن به یک استاد راهنمای طراحی UI / UX لازم است؟

برای شروع ، هر کسی که امیدوار است به یک مربی برتر طراحی UI / UX تبدیل شود ، باید نسبت به فضای کاری این حوزه اطلاعات و آگاهی داشته باشد و همچنین نمونه کارهایی برای نمایش. 

یکی از زیبایی های صنعت UI / UX این است که طراحان خوب از زمینه های آموزشی متنوعی هستند یعنی صرفا گرافیک و هنر نخوانده اند.

بدون در نظر گرفتن اینکه از کجا شروع کرده اید ، برای تبدیل شدن به یک مربی برتر طراحی UI / UX ، باید اطمینان حاصل کنید که مجموعه مهارت ، دانش و بینش شما در حد آنچه انتظار می رود باشد چونکه انتظار می رود مربی خوب UI/UX، بازخورد دقیقی نسبت به صنایع مختلف داشته باشد تا بتواند دانشجویان را درست راهنمایی کند در نتیجه مربیان آکادمی ما باید حداقل ۴-۶ سال تجربه عملی طراحی UI/UX داشته باشند.

سطح تجربه طراحی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مربی خوب، به کاری که قبلاً انجام می دادید هم بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر فردی از شغل های نزدیک مرتبط به صنعت طراحی UI / UX که قبلاً با طراحان کار کرده اند وارد این حوزه شود، ممکن است زودتر واجد شرایط شود. مانند توسعه دهنده front-end

دلیل این موضوع این است که آنها با بسیاری از مفاهیم و عملکردها  در طراحی UI / UX آشنا هستند.

از طرف دیگر ، یک طراح UI / UX که قبلاً در یک زمینه غیر مرتبط مانند تجارت یا بازاریابی کار می کرده است ، ممکن است قبل از داشتن مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک مربی ، لازم باشد وقت بیشتری در این حوزه صرف کند. اما هنوز هم، این به این معنی نیست که آنها فاقد صلاحیت هستند یا در نهایت در کار عالی نخواهند بود – آنها فقط ابتدا به کمی تلاش بیشتر در زمینه یادگیری نیاز دارند.

نمونه کارهای قوی UI / UX

مهم است که نمونه کارهایی که به نمایش میگذارید، بهترین کارهای شما باشند و با زمان شما در مسیر یادگیری همسو باشد.

می دانیم که زمینه طراحی UI / UX بسیار متنوع است ، با بسیاری از به چالش کشیدن های طراحی ، نمونه کارها می توانند تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند ، اما در کل باید نشان دهنده مجموع مهارت های طراح باشند

هنگامی که ما در حال ارزیابی نمونه کارهای مربیان جدید بالقوه هستیم ، به دنبال شواهدی از درک آنها از روند طراحی UI / UX هستیم و همچنین اینکه آیا دانش عمیق و جامعی از این روند وجود دارد.

به عنوان مثال ، یک طراح که در زمینه طراحی UI / UX برای یک موسسه آموزشی کار می کند ممکن است نمونه کارهایی داشته باشد که به نظر می رسد با فردی که برای یک شرکت لباس ورزشی طراحی می کند از نظر بصری منحصر بفرد باشند. با این وجود ، هر دو به یک اندازه ارزشمند و واجد شرایط برای تبدیل شدن به یک مربی خواهند بود ، به شرطی که دانش واضح و عمیقی از روند طراحی UI / UX داشته باشند که از طریق مطالعات در زمینه های مختلف بدست آمده است.

وقتی شما به عنوان مشاور طراحی UI / UX در آکادمی ما پذیرفته شدید ، دانش آموزان می خواهند نمونه کارهای شما را ببینند یا شما را به عنوان مربی جستجو می کنند – بنابراین وقت بگذارید و مطمئن شوید که در پورتفولیوی مناسبی دارید! 

بنابراین مهم است که شما مسئولیت الگو بودن را جدی بگیرید.

نسبت به موفقیت دانشجو علاقه مند باشید

فکر نکنید که اگر شما یک طراح متخصص UI / UX هستید ، می توانید یک مربی متخصص برای دانشجویانی باشید که سعی می کنند کار شما را یاد بگیرند. کار با دانشجویان یک فعالیت کاملاً متفاوت از طراحی تکنیکی UI/UX است و شما باید بتوانید هر دو را انجام دهید تا یک مربی موثر باشید.

هنگامی که ما در حال گزینش مشاوران احتمالی برای پیوستن به تیم اینجا در Designlab هستیم ، مهم است که آنها دارای مهارت هایی مانند:

  • همدلی ، فراگیری و مراقبت از همه دانشجویان 
  • تمایل برای کمک به دانشجویان برای تبدیل شدن به نسل بعدی طراحان UI / UX
  • هوش هیجانی برای کمک به دانشجویان در شرایط مختلف

اینکه چه نوع مربی UI / UX ای می خواهید باشید تحت تاثیر مسیر یادگیری خودتان در این زمینه و همچنین  نحوه درک و ارزش گذاری مربیانی که در گذشته با آنها کار کرده اید خواهید بود.

بنابراین مهم است که در مورد موارد زیر تامل کنید:

  • اینکه چرا می خواهید مربی شوید؟
  • چگونه مربیان شما بر شما تاثیر گذاشته اند؟
  • مسیر یادگیری و حرفه ای شما چگونه بوده است؟
  • آنچه شخصاً فکر می کنید برای تبدیل شدن به یک مربی خوب لازم است؟

این موارد نه تنها به شما کمک می کند انگیزه های خود را روشن کنید، همچنین مشخص می کند که چطور می خواهید دانشجویان خود را حمایت و راهنمایی کنید.

بازخورد سازنده داشته باشید

یکی از بزرگترین جنبه های مربی بودن ، ارائه بازخورد سازنده به دانشجویان است.

وقتی دانشجویی کار خود را ارائه می کند، باید اطمینان حاصل کنید که هرگونه بازخوردی که ارائه می دهید مرتبط ، دقیق ، سازمان یافته و همچنین متناسب با سبک یادگیری دانشجوی شما در هر زمان ممکن باشد. شما می توانید مورد دوم را از طریق گفتگوی شفاف با دانشجوی خود در مورد آنچه که برای او مناسب است ، ایجاد کنید.

همچنین باید بتوانید بازخورد خود را از طریق چندین رسانه به دانشجو انتقال دهید – به صورت نظرات نوشتاری ، اما همچنین در قالب تماس های ویدیویی. به عنوان یک مربی ، شما باید قادر به ارائه بازخورد (گاهی اوقات کاملاً سخت) باشید و در عین حال فضایی را ایجاد کنید که دانشجو احساس راحتی داشته باشد.

در نهایت ، شما باید به دنبال ایجاد محیطی باشید که برای یادگیری و سبک شخصی دانشجویان بسیار مناسب باشد ، همچنین محیط باید طوری باشد که دانشجویان شما از گفتگو با شما در مورد هر جنبه از کار خود احساس راحتی کنند.

ما همچنین از بازخورد سازنده ای که نه تنها به دانشجویان خود ، بلکه به تیم Designlab نیز می دهید ، قدردانی می کنیم.

ما مربیان خود را تشویق می کنیم تا زمینه های بالقوه در برنامه درسی را شناسایی کنند که می تواند برای بهتر شدن تجربه دانشجو تغییر ، تنظیم یا افزایش یابد. ما همیشه به دنبال مناطقی هستیم که بتوانیم آنها را بهبود بخشیم و مشتاقانه منتظر پاسخ اعضای جامعه (به ویژه مربیان خود) در مورد چگونگی انجام این کار هستیم.

چگونه مشاور شغل UI / UX شویم

اگر تجربه استخدام در تیم طراحی UI / UX را دارید یا مدیر استخدام در این شغل بوده اید یا شخصاً سابقه استخدام بی عیب و نقصی دارید ، این فرصت را دارید که تجربه راهنمایی خود را ارتقا دهید و از طریق سمت استخدام به دانشجویان کمک کنید.

اگر بخواهم مثالی بزنم به عنوان یک مشاور Designlab ، شما از دانشجویانی که از آکادمی UX فارغ التحصیل شده اند و آماده انتقال به حرفه طراحی جدید UI / UX هستند پشتیبانی می کنید. وقتی دانشجویان به دنبال یافتن اولین شغل خود در این حرفه هستند، مشاوران آنها را در  زمینه های مختلفی، مانند کار بر روی نامه های ابتدایی و رزومه ، مصاحبه ها ، مذاکرات مربوط به حقوق و دستمزد و ایجاد انگیزه و پشتیبانی در کل مراحل درخواست شغل ، کمک می کنند.

برای تبدیل شدن به یک مشاور شغلی ، شما به ۸-۱۰ سال تجربه در طراحی UI / UX نیاز دارید و در حالت ایده آل ، یک شبکه ارتباطی عمیق نیز در این زمینه دارید. این به شما امکان می دهد، که به دانشجویان کمک کنید چه کارهایی را در مصاحبه انجام دهند و یا چه کارهایی را انجام ندهند!

راهنمایی گرفتن از یک مشاور شغلی ایده خوبی است چون باعث ایجاد تفاوت های ظریفی در مراحل مختلف مصاحبه بین افراد با سابقه های متفاوت می شود. ممکن است دانشجویی کم تجربه باشد اما با کمک گرفتن از یک مشاور، مهارت خود را افزایش میدهد و می تواند در جلسه مشاوره از کارهای خود دفاع کند.

در نهایت ، هم مربیان ما و هم مشاوران شغلی نقش مهمی در هدایت دانشجویان از طریق طراحی مسیر یادگیری UI / UX دارند – بر آینده شغلی نسل بعدی طراحان تأثیر مثبت می گذارند.

مربیان در هر مرحله از دوره های ما کمک زیادی به رشد ، یادگیری و موفقیت دانشجویان می کنند ، به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا حد ممکن اطمینان حاصل کنیم که مربیان خوبی انتخاب کنیم.

اگر فکر می کنید همه معیارهای فوق را برآورده می کنید و علاقه مند به تبدیل شدن به یک مربی برتر طراحی UI / UX هستید ، ما شما را تشویق می کنیم که برای پیوستن به تیم مربی ما درخواست دهید.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search