دوره‌ طراحی

طراح UI یا UX ؟ کدام مسیر شغلی را انتخاب کنید؟

یک طراح UX و یک طراح UI هر دو در ایجاد رابط های زیبا کار می کنند، اما مشارکت و مهارت های آنها در زمان های مختلف در طول فرایند طراحی و توسعه مورد نیاز است. بنابراین از کجا می دانید کدام شغل برای شما مناسب تر است؟

طراح تجربه کاربری (UX)

طراحان UX در شناسایی مشکلات و آسان ساختن رابط ها تا حد ممکن مهارت دارند.

طراحان UX به وسواس در مشتریان و اطمینان از شهود بودن همه طراحی ها معروف هستند. کارهای یک طراح UX معمولاً کمتر از یک طراح UI بصری دارد و نیاز به درک تجزیه و تحلیل و رابط های آزمایش دارد.

اما این به صورت روزمره چگونه به نظر می رسد؟

مسئولیت ها

طراحان UX نقش های مختلف یک پروژه را بر عهده می گیرند ، بنابراین روز به روز شما در مرحله پروژه ای که کار می کنید تغییر می کند.

شما ممکن است صبح روز شروع به جذب یا غربالگری کاربران احتمالی برای آزمایش قابلیت استفاده بعدی خود یا تایپ کردن اسکریپت برای آزمایش کاربر از راه دور بعدی خود کنید. شما می توانید بر اساس محدودیت های فنی یا بازخوردی که فقط از طریق تست کاربر تجزیه و تحلیل شده است ، در مورد فریم های سیما تجدید نظر کنید.

اگر در تیم کوچکتر کار می کنید ، ممکن است طیف وسیعی از کارها مانند کمک به معماری اطلاعات یا مدیریت پروژه و هماهنگی با تیم های توسعه را بر عهده بگیرید.

مهارت های مورد نیاز

استراتژی: طراحان UX باید به وضوح اهدافی را که برای رسیدن به آن تلاش می کنند بدانند. آیا برای افزایش ثبت نام است؟ داشبورد واضحی از اطلاعات ایجاد کنید؟ هدف هرچه باشد ، طراحان UX مسئول ایجاد استراتژی دستیابی به یک رابط کاربری مفید تر هستند.

پژوهش و تست کاربردپذیری: باید بدانید که چگونه ایده های خود را آزمایش کنید تا تأیید کنید که روی استراتژی درست کار می کنید. آزمایش قابلیت استفاده به جذب کاربران ، ایجاد اسکریپت برای پیگیری آزمایشات شما ، و تجزیه و تحلیل و ارائه یافته های شما نیاز دارد.

پروتوتایپ: آزمایش به نمونه های اولیه نیاز دارد و این برای یک طراح UX معمولاً به معنای ایجاد قاب های سیم و تفکر از طریق تعامل است. برخی از نمونه های اولیه ممکن است با یک طرح اولیه شروع شوند ، اما یک طراح UX ممکن است مسئول آن باشد که آنها را با ابزاری مانند InVision یا Figma به یک وفاداری بالاتر برساند.

همکاری

طراحان UX جدا کار نمی کنند. در یک پروژه دیجیتال ، طراحان UX انتظار همکاری نزدیک با طراحان رابط کاربری ، مدیران پروژه و توسعه دهندگان جلویی را دارند. آنها نیاز به درک چرخه حیات پروژه دارند ، تا بتوانند مولفه های فنی اساسی یک ساختمان را درک کنند و از اصول خوب طراحی بصری آگاهی داشته باشند.

سوابق آموزشی

به عنوان یک حرفه در حال ظهور ، مسیرهای سنتی برای تبدیل شدن به یک طراح UX وجود ندارد. اغلب اوقات افرادی که در رشته های جامعه شناسی ، روانشناسی یا تعامل انسان و کامپیوتر تحصیل کرده اند ، به این رشته کشیده می شوند ، اما هیچ پیش شرطی وجود ندارد و مهارت های اساسی را می توان به سرعت کسب کرد.

میانگین درامد

طبق گفته Glassdoor ، طراحان UX به طور متوسط سالانه ۸۵۲۷۷ دلار حقوق می گیرند.

طراح رابط کاربری یا UI

طراحان رابط کاربری وظیفه ایجاد رابط هایی را دارند که از زیبایی استفاده می کنند – از پالت های رنگی تا تعامل منوی کشویی.

طراحان UI فریم های مفتولی را از طراحان UX می گیرند و از آنها مانند نقشه های اصلی برای اعمال طیف گسترده ای از عناصر سبک استفاده می کنند. طراحان رابط کاربری مغز زیبایی و تعامل یک سایت هستند.

مسئولیت‌ها

طراحان UI معمولاً پس از اتمام کار UX درگیر می شوند. شما به احتمال زیاد یک پروژه را با تحقیق در زمینه طراحی آغاز خواهید کرد و نحوه استفاده از دستورالعمل های مارک موجود را در یک رابط جدید کشف خواهید کرد.

شما در مورد همه موارد از انتخاب بهترین حروف چاپی تا ایجاد سبک های دکمه ای تصمیم خواهید گرفت و احتمالاً باید دیگران را در مورد انتخاب های خود متقاعد کنید.

به عنوان یک طراح UI ، باید طراحی پاسخگو را درک کنید و درباره نحوه کار انتقال و تعامل تصمیم بگیرید. با پیشرفت طراحی های شما ، احتمالاً با طراحان UX کار خواهید کرد تا کارهای خود را قبل از پیشرفت انجام دهید.

مهارت های مورد نیاز

طراحی رابط بصری: طراحان رابط کاربری مسئول کل رابط بصری هستند. این شامل همه چیز است ، از تهیه راهنماهای سبک که جزئیات نحوه شکل گیری همه چیز از آیکون ها گرفته تا منوها را شامل می شود.

تعامل و انیمیشن: این منطقه ای است که طراحان UX و UI ممکن است در آن کار کنند. یک UX یا یک طراح UI ممکن است پشت استراتژی عملکرد لمس و ضربه باشد ، اما یک طراح UI این ایده را به صورت بصری اعمال می کند تا کاربر بتواند یک رابط بدون راهنما را درک کند. تعاملاتی که یک طراح رابط کاربر ایجاد می کند به ایجاد یک رابط بصری کمک می کند.

HTML ، CSS و Javascript زبانهای کلیدی مورد نیاز برای توسعه front-end هستند. در حالی که از طراحان رابط کاربری همیشه انتظار نمی رود که به توسعه کمک کنند ، داشتن مهارت های پیشرفت پیشرفته یک مزیت رقابتی بزرگ برای ایجاد یک اثر واقعی تعاملی است.

همکاری

طراحان UI می توانند انتظار داشته باشند که بسته به اندازه تیم ، با سایر طراحان UI ، مدیران پروژه ، طراحان UX و یک تیم توسعه همکاری کنند. یک طراح UI همچنین مسئول مستند کردن تصمیمات طراحی است تا دیگران بتوانند از رهنمودهای خود استفاده کنند.

سوابق آموزشی

به دلیل ماهیت بصری طراحی رابط کاربری ، بسیاری از متخصصان زمینه هنرهای زیبا ، طراحی گرافیک یا توسعه جلویی را دارند. مدرک رسمی در طراحی لازم نیست ، اما نمونه کارها قوی است.

میانگین درآمد

طبق گفته Glassdoor ، طراحان رابط کاربری متوسط حقوق سالانه ۷۶۱۱۵ دلار دریافت می کنند.

تصمیم نگیرید ، هر دو را انجام دهید!

اگرچه ممکن است اعلان شغل های بزرگ شرکتی یا پروژه های مستقل نیاز به تخصص در یک زمینه داشته باشند – واقعیت این است که نیازی به انتخاب ندارید. اگر بتوانید هر دو طراحی UX و UI را انجام دهید، از مزیت رقابتی برخوردار هستید زیرا می توانید هر دو بخش تحلیلی و مدیریت پروژه را انجام دهید و سپس زیبایی و تعاملات لازم را اضافه کنید. احتمالاً حقوق بیشتری هم خواهید گرفت.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search