دوره‌ طراحی

چرا طراحی UX یک شغل عالی در سال ۲۰۲۳ است؟

UX
Ux Design

امروزه در عصر دیجیتال ، طراحی UX به دلیل تقاضای زیاد برای تجربیات دیجیتال، در حال تبدیل شدن به یک حرفه رو به رشد است. کسب و کارها متوجه شده اند که UX خوب به معنای درآمد خوب است. با توجه به تبدیل شدن UX به عاملی در رتبه بندی گوگل، هر کسب و کاری در تلاش است تا تجربه کاربری محصولات خود را افزایش دهد.

به همین دلیل است که دنبال کردن حرفه ای در طراحی UX می تواند یک انتخاب پر ارزش و امیدوارکننده برای افرادی باشد که مشتاق ایجاد تعاملات انسان محور هستند.

چرا طراحی UX مهم است؟

طراحی UX با بهبود قابلیت استفاده، دسترسی و تجربه کلی محصولات دیجیتال به افزایش رضایت کاربر کمک می کند.

برنامه روزانه خود را رعایت کنید. روزانه از چند اپلیکیشن استفاده می کنید؟ آیا استفاده از آنها را راحت می دانید؟ آیا می توانید از طریق این برنامه ها به اهداف خود برسید؟ چه برنامه هایی را بیشتر دوست دارید زیرا استفاده از آنها آسان تر است و وظایف شما را انجام می دهد؟ همه این برنامه ها به شما یک تجربه خوب یا بد را می دهند.

آنهایی که دوست دارید برنامه هایی هستند که تجربه کاربری خوبی دارند و بنابراین نیازهای شما را برآورده می کنند. این کار درک اهمیت طراحی UX خوب را آشکار می کند.

طراحی UX فرآیندی است که شامل تمرکز بر کاربران هدف، درک نیازهای آنها و طراحی محصولی است که آن نیازها را برآورده می کند. در عین حال، طراحان UX از اهداف تجاری سازمان مراقبت می کنند. تجربه کاربری خوب عامل مهمی در بهبود نرخ تبدیل است.

تجربه کاربری عالی نه تنها محصول شما را برجسته و تبلیغ می کند، بلکه به بخش کلیدی ایجاد و افزایش اعتماد مشتری تبدیل شده است.

یک محصول عالی یا محتوای جذاب بدون تجربه کاربری جذاب ممکن است بر توانایی سازمان برای دستیابی به اهداف تجاری خود تأثیر بگذارد.

۵ دلیل اصلی برای اینکه طراحی UX یک شغل عالی است

افزایش تقاضا برای نقش طراحی UX آن را به لیست ۱۰ شغل پرتقاضای فناوری Linkedin در سال ۲۰۲۲ و پس از آن اضافه کرده است. بیایید نگاهی بیندازیم که چرا دنبال کردن یک حرفه در زمینه طراحی UX می تواند برای شما مفید باشد.

۱- تاثیر بگذار

به عنوان یک طراح UX، شما محصولاتی را برای کاربران طراحی می کنید تا خواسته های خود را برآورده کنند. شما با ارائه تجربه ای که دوست دارند با آن تعامل داشته باشند، در زندگی آنها تأثیر می گذارید. شما با ارائه راه های قابل استفاده و کارآمد برای انجام وظایف از طریق محصولات دیجیتال خود، زندگی را آسان تر می کنید.

دریافت بازخورد مثبت از کاربران احساس شگفت انگیزی است و این شما را تشویق می کند تا در حرفه خود رشد بیشتری داشته باشید.

توانایی حل مشکلات پیچیده، طراحی محصولات قابل استفاده و مشاهده تاثیر مثبت کار شما می تواند بسیار رضایت بخش باشد.

۲- بسته رقابتی

با توجه به افزایش تقاضا برای طراحان UX، بخش جذابی از حرفه آنها دریافت بسته های حقوقی رقابتی است. شرکت ها به اهمیت تمرین طراحی UX پی برده اند و مایل به سرمایه گذاری در استخدام استعدادهای برتر هستند.

طراحان باتجربه UX اغلب از حقوق رقابتی و بسته های جبرانی جذاب برخوردار می شوند، که آن را به یک مسیر شغلی سودمند مالی تبدیل می کند.

در عین حال، رقابت بین مهارت های طراحی نیز بالا می رود. بنابراین، برای اینکه خود را در بین استعدادهای برتر قرار دهند، طراحان UX باید مهارت های خود را به طور مداوم بهبود بخشند.

۳- طیف گسترده ای از صنایع

الزامات طراحی UX در صنایع مختلف گسترش می یابد. خواه تجارت الکترونیک، مراقبت های بهداشتی، مالی، خرده فروشی، مسافرت یا سرگرمی باشد، هر صنعتی می تواند از تجربیات کاربر به خوبی طراحی شده بهره مند شود.

این نیز دلیلی برای افزایش فرصت های شغلی برای طراحان UX است. همچنین، به طراحان UX کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف را کشف کنند و در معرض دید بیشتری قرار بگیرند، بنابراین مهارت‌های همه‌کاره را یاد می‌گیرند و نیازهای کاربران متعلق به صنایع مختلف را برآورده می‌کنند.

این کار طراحان UX را جالب‌تر و پویاتر می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا گروه‌های کاربری مختلف، محیط‌های کاربری و نقاط دردناک را درک کنند.

۴- فرصت رشد

فن آوری ها و روندهای دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر هستند. طراحان UX باید از آخرین روندها و انتظارات کاربران در حال تحول مراقبت کنند. به عنوان یک طراح UX، شما به طور مداوم در حال یادگیری و بهبود مهارت های خود خواهید بود.

 یک زمینه رقابتی است و همه باید دانشی در مورد روش‌های تحقیقاتی پرطرفدار، فناوری‌های نوظهور و آخرین پیشرفت‌های UI و UX بیاموزند.

برای اینکه خود را برای سازمان ها ارزشمند نگه دارید، مهارت های خود را تقویت کنید، مرتبط شوید و در این دنیای دیجیتال همیشه در حال تغییر به روز بمانید. از جدیدترین ابزارها و فناوری‌ها برای افزایش مهارت‌های خود و بهبود کار خود استفاده کنید.

۵- کار از هر کجا

بازار کار از راه دور به سرعت در حال رشد است و طراحی UX یک کار ایده آل است که می تواند از راه دور انجام شود. این به طراحان UX اجازه می دهد تا به صورت آنلاین برای مشاغل راه دور درخواست دهند، استخدام شوند و از هر کجا کار کنند.

جدیدترین ابزارهای مشارکتی ارتباط با تیم شما، انجام تحقیقات موثر کاربر، قالب بندی و نمونه سازی ایده های شما، اشتراک گذاری از راه دور با سهامداران و دریافت بازخورد را آسان تر کرده است.

کار در تیم های متقابل و هماهنگی با مدیران محصول، توسعه دهندگان و تیم های فروش را می توان با استفاده از ابزارهای همکاری انجام داد.

نتیجه

انتخاب شغل در طراحی UX می تواند یک تصمیم عالی برای افرادی باشد که علاقه مند به حل مشکلات پیچیده از طریق خلاقیت و فناوری هستند. حرفه طراحی UX پتانسیل بالایی برای رشد در سال های آینده دارد زیرا هر کسب و کاری در حال دیجیتالی شدن است. علاوه بر این، هرگز خسته نخواهید شد، زیرا طراحی UX یک زمینه به طور مداوم در حال تکامل و همه کاره است که به شما در معرض طیف گسترده ای از صنایع و در عین حال دریافت یک بسته حقوقی رقابتی است.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search