دوره‌ طراحی

پژوهش تجربه کاربری و راهنمای کامل آن

پژوهش تجربه کاربری

پژوهش تجربه کاربر ، یکی از اجزا مهم فرآیند طراحی انسان محور و بخشی اساسی در ایجاد راه حل هایی است که انتظارات کاربر را برآورده می کند و ارزش را به مشتریان می رساند. این راهنمای جامع پژوهش تجربه کاربر به اصول تحقیق و روشهای مختلف آن می پردازد و شامل نکات و بهترین روشهای متخصصان برجسته صنعت است.

مقدمه ای بر پژوهش تجربه کاربر

در این فصل ، ما بررسی می کنیم که پژوهش تجربه کاربر چیست تا بفهمیم چرا ستون فقرات در ساخت محصولات خوب است. در این فرآیند ، ما مزایای تحقیق را مورد توجه قرار می دهیم و نحوه تحقیق را بر اساس تصمیمات طراحی آگاهانه را به اشتراک می گذاریم.

پژوهش تجربه کاربری چیست؟

پژوهش تجربه کاربر بیانگر بینش های جمع آوری شده از کاربران و مشتریان است که برای کمک به تصمیم گیری محصول در هر مرحله از فرآیند توسعه ، از اهرم نیرو استفاده می کنند.

Sinéad Davis Cochrane,UX Manager at Workday

فقط تحقیق کافی است ، اریکا هال، توضیح می دهد که انجام تحقیقات در مورد کاربر صرفاً یک جستجوی سیستماتیک است و می تواند به سه قسمت تفکر در مورد یک سوال ، جمع آوری شواهد و در نظر گرفتن معنای آن تقسیم شود

به همین ترتیب ، پژوهش تجربه کاربر شامل پرسش مداوم و جمع آوری شواهد است – فرایندی که به موجب آن یافته ها و بینش های حاصل از مطالعه درباره افراد برای ایجاد تجربیات بصری و انسان محور استفاده می شود

تأثیرگذارترین تحقیق زمانی است که رویکرد چند رشته ای داشته باشد. محققان باید تحقیقات را هدایت کنند ، اما تیم های طراح و مدیران محصولات باید از روند تحقیق پشتیبانی کنند و قسمتی از فرایند تحقیق باشند.

Sinéad Davis Cochrane,UX Manager at Workday

مزایای پژوهش تجربه کاربر

اکنون که دانستیم پژوهش تجربه کاربر چیست ، بیایید به مزایای پژوهش تجربه کاربر بپردازیم. در این بخش ، ما سه مزیت ترکیب تحقیق در کل فرآیند محصول و توسعه را بررسی می کنیم:

۱- بر اساس داده ها تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید

یکی از مزایای اصلی ترکیب پژوهش تجربه کاربر در کل مراحل طراحی و توسعه محصول ، کمک به شما در درک رفتارهای کاربر و تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر است.

مزیت پژوهش تجربه کاربر ساخت یک محصول عالی با هزینه کمتر است. اما بیش از این ، پژوهش تجربه کاربر همچنین شما را قادر می سازد تجربیات قابل دسترسی و بی طرفانه ای را طراحی کنید که این مزیت بعدی ما است.

Sinéad Davis Cochrane,UX Manager at Workday

۲- تعصب را از روند طراحی تجربه کاربری حذف کنید

دانیل کانهمن می گوید: تعصب تأیید وقتی تعبیری داشته باشید و آن را قبول کنید ، اتفاق می افتد و سپس از بالا به پایین همه چیز را مجبور می کنید تا متناسب با این تفسیر باشد.

تعصبات زیادی وجود دارد که می توانید در محصول جدید خود اعمال کنید ، اما باید متواضع ، خوش بین و دارای ذهن باز باشید.

بیش از ۱۰۰ تعصب شناختی توسط روانشناسان شناسایی شده است که بسیاری از آنها بر تصمیمات ما و محصولاتی که می سازیم تأثیر می گذارد. یک روش موثر برای حذف تعصب از روند طراحی ، پرسیدن سوالات موثر است:

–  فرضیات شما چیست؟

– برخی از فرضیاتی که شما در مورد کاربران نهایی و محصول خود بدون هیچ مدرکی بیان کرده اید چیست؟

– حکایت ها یا اطلاعات اتفاقی که در دست دارید چیست و چگونه می توانید آنها را به چالش بکشید؟

روش دیگر برای حذف تعصب از روند طراحی ، همدلی بیشتر با کاربران و شرایط آنها است. درک رفتار انسان و یادگیری از کاربران خود یک اصل اساسی تجربه کاربری است که طراحان بزرگ تجربه کاربری از آن استقبال می کنند.

وقتی برای درک مدلهای ذهنی مردم زود و مداوم با آنها صحبت می کنید ، می توانید تعصبات را از این روند حذف کرده و محصول خود را بهبود ببخشید.

۳- مفاهیم را آزمایش و تأیید کنید

تست کاربرد پذیری ، مصاحبه با کاربر تعدیل شده و تعدیل نشده و نظرسنجی آنلاین با دقت طراحی شده روشهایی است که ما در صورت نیاز به پاسخ به سئوال از آنها استفاده می کنیم.

ایده بدون آزمون فقط یک ایده است. بنابراین ، قبل از شروع روند طراحی ، تحقیقات کاربر را با استفاده از روشهایی مانند:

–  مصاحبه های حضوری و از راه دور با کاربران

– گروه های متمرکز

– جلسات خلاقیت مشترک از طریق اسپرینت های طراحی ، نمونه سازی سریع و مفاهیم فرضیه

– تست کاربر

اما وقتی نوبت به آزمایش و اعتبارسنجی ایده های طراحی می رسد ، تست کاربرد پذیری با کاربران در اوایل مراحل به شما امکان می دهد از نمونه های با کیفیت پایین تا نمونه های با کیفیت بالا را آزمایش کنید.

ایجاد راه حل مناسب یک چرخه تکراری گوش دادن ، یادگیری و ایجاد تغییرات و بهبودها با درک نیازهای کاربر و جمع آوری بازخورد مشتری است.

منبع: maze.design

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search