دوره‌ طراحی

پاسخ به سوالات مهم استارتاپ‌ها در ۴ روز

پاسخ به سوالات استارت آپ ها

مدیران و طراحان استارتاپ هایی که در طول سالها با آنها کار کرده ام و کار می کنم سوالات مهم زیادی دارند. آنها می خواهند بدانند آیا بازاری برای محصولشان وجود دارد؟ آیا محصول من به حل مشکل مردم کمک می کند؟

اصلا چه چیزی باید بسازم؟ پاسخ دادن به اینگونه سوالات فقط باعث بوجود آمدن سوالات بیشتری می شود.آیا مردم محصول من را می شناسند؟ آیا آن را مفید می دانند؟ آیا توان استفاده از آن را دارند؟ و به همین ترتیب سوالات زیادی که برایشان وجود دارد و بدنبال پاسخ دادن به آن هستند.

 

تحقیقات کاربر یک روش سریع و قابل اعتماد برای پاسخ دادن به سوالات مهم بالا می باشد. این روش بهترین روش برای آزمایش فرضیات بدون زمان یا هزینه راه اندازی است.این کار خطر ریسک را کاهش می دهد و به تیم شما کمک می کند تا سریعتر و با اطمینان بهتر کار کنند.

و از همه مهمتر، شما می توانید فقط  در چند روز تحقیقات کاربر را شروع کنید و انجام دهید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توان اینکار را انجام داد.

تحقیقات، طراحی عالی را ممکن می‌سازد

در Google Ventures، ما به تیمهای نوپا کمک می کنیم تا به سوالاتشان پاسخ دهند و تصمیم های خوبی در مورد مشاغل و محصولات خود بگیرند. ما دوست داریم از فرآیند طراحی خود برای نمونه سازی و آزمایش سریع ایده ها استفاده کنیم. اما کیفیت طراحی به تحقیقات کاربر بستگی دارد. بنابراین ما یک فرآیند تحقیق را بهینه می کنیم تا با حداکثر سرعت یادگیری پیش رویم.

این فرایند تحقیق کاربر نامیده می شود. و ما به بیش از ۱۰۰ استارتاپ برای راه اندازی کمک کرده ایم تا از این فرآیند برای کسب اطلاعات بیشتر، تصمیم گیری بهتر و حرکت سریعتر استفاده کنند. ما برنامه های تلفن همراه را بهینه کرده ایم، نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی را بهبود داده ایم، اطلاعات پزشکی متراکم را پاک کرده ایم، محصولات جدید مان را معرفی کرده ایم و موارد دیگر.

 

چرا بخش های تحقیقاتی بسیار مهم هستند

هنگامی که مبتدی هستید، جواب همه سوالات را نمی دانید، بنابراین ممکن است بخواهید سریعا چیزهایی را راه اندازی کنید تا عملکرد آنها را ببینید. این یک روش مطمئن برای پاسخ دادن به سوالاتتان است، اما سخت است و کند پیش می رود.

در اینجا مدل ایده آل “پرتاب و تکرار” که در Silicon Valley محبوب است:

پاسخ به سوالات مهم استارتاپ ها در 4 روز

در عمل این روشی سخت برای کار کردن است. شما ممکن است با یک ایده بد شروع کنید(البته در ابتدای کار نمی دانید که هنوز بد است). شروع به ساختن آن می کنید. اشکالاتی که دارد را برطرف می کنید. جزییات را تصحیح می کنید. اینها باعث می شود تا  ساختن آن بیش از حد انتظار زمان می برد.

جهت مطالعه بیشتر درباره تست‌ها و دلایل آن می‌توانید به مطلب دلایل انجام تحقیقات در طراحی رجوع کنید.

راه اندازی و اضافه کردن یک ویژگی جدید به طرح هنگامی که افرادی از آن استفاده می کنند دشوار است. نتایج که بدست می آید به ندرت به همان اندازه که امیدوار کننده است جالب است. و همیشه این وسوسه وجود دارد که بجای محصولات تکراری، با توجه به ایده اصلی به سمت چیزهای دیگر هم بروید.

پاسخ به سوالات مهم استارتاپ ها در 4 روز

در Google Ventures از sprints طراحی برای ابداع و نمونه سازی ایده ها استفاده می کنیم. بخش های تحقیقاتی بخش اساسی این فرآیند هستند. اینگونه که ایده های خود را بدون زمان و هزینه راه اندازی آزمایش می کنیم.

پاسخ به سوالات مهم استارتاپ ها در 4 روز

در مدت زمان لازم برای ساخت و راه اندازی یک محصول یا ویژگی جدید ، می توانید چندین sprints تحقیقاتی را اجرا کرده و نمونه اولیه خود را بعد از تست هرکدام بهبود دهید. شما به جای راه اندازی چیزی که ممکن است کارایی نداشته باشد، به راه حلی که از طریق تحقیق  به آن دست پیدا کرده اید، اعتماد کنید.

سپس می توانید زمان ساخت و راه اندازی محصول خود را برنامه ریزی کرده و سپس شروع به ساخت آن کنید. این باعث کاهش ریسک و صرفه جویی در وقت در طولانی مدت خواهد شد.

از بخش های تحقیق چه می توانید یاد بگیرید؟

مقالات و بررسی های تحقیقاتی  به شما کمک نخواهند کرد که یاد بگیرید. چند نفر روی یک دکمه ، جایی که ترافیک وب سایت شما وارد می شود، یا چگونگی ساخت بانک اطلاعاتی شما کلیک کرده اند. اما بخش های تحقیقاتی می توانند به شما کمک کنند تا به برخی از سخت ترین و مهمترین سؤالاتی که شرکت های نوپا با آن روبرو هستید پاسخ دهید:

  • مردم چه مشکلات ، نیازها و انگیزه هایی دارند؟
  • مردم چگونه محصولات را ارزیابی و اتخاذ می کنند؟
  • آیا مردم ارزش پیشنهادی محصول شما را درک می کنند؟
  • کدام پیام ها در توضیح محصول شما مؤثر است؟
  • آیا مردم می توانند نحوه استفاده از محصول شما را دریابند؟
  • چرا مردم استفاده از محصول شما را متوقف می کنند؟
  • چرا افراد هنگام راه اندازی آنها ویژگی های جدیدی اتخاذ نمی کنند؟

سؤالات بسیار دیگری وجود دارد که می توانیم با بخش های تحقیقاتی به آنها پاسخ دهیم ، اما من نمی خواهم که حوصله شما را بگیرم و ترکم کنید.

مؤلفه های تحقیق

پنج جزء اساسی از یک تحقیق وجود دارد.

  1. مجموعه ای از سوالات و فرضیات. بدون این ، شما نهایت تلاش خود را نمی کنید. قبل از شروع اسپرینت ، همه افراد در این تیم باید در مورد سؤالاتی که شما دنبال پاسخ دادن به آنها هستید و فرضیاتی که شما برای تست کردن برنامه ریزی کرده اید، توافق کنند.
  2. استخدام عمدی و انتخابی. شما نیاز دارید که افراد را بر اساس اهداف خود به دقت استخدام کنید: مشتریان موجود، مشتری های آینده نگر، مشتریان خاص و غیره. به عبارت دیگر: مگر اینکه در حال ساخت محصولی برای مشتریان Starbucks باشید، در غیر اینصورت نباید به طور تصادفی با مردم در Starbucks مصاحبه کنید. .
  3. یک نمونه اولیه واقعی که می توانید آزمایش کنید. با گوش دادن به مردم می توانید چیزهای زیادی بیاموزید، اما می توانید با دیدن نحوه واکنش افراد به یک نمونه اولیه واقعی، اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما می خواهید واکنش واقعی مردم نسبت به آنچه در حال ساخت هستید را بررسی کنید، نه افکار انتزاعی آنها یا بازخورد هوشمندانه. (برخی نمونه های اولیه را بررسی کنید، نسخه های ما هر روز در حال ساخته شدن است)
  4. پنج مصاحبه ۱ به ۱ که ترکیبی از سؤالات برای یافتن همه موارد و ارزیابی ابتدایی یک نمونه اولیه می باشد. مصاحبه های ۱ به ۱ (بصورت حضوری یا از راه دور) بهترین نوع تحقیق از نظر کیفی است. شما از بیان صورت، واکنش افراد و زبان بدن چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. می توانید سؤالات مدنظرتان را بپرسید و موضاعات جالب را دنبال کنید. چرا پنج؟ مشاهده الگوهای ساده آسان است، و می توانید بجای پنج روز مصاحبه ۶۰ دقیقه ای، آن را در یک روز انجام دهید. ما به شما کمک خواهیم کرد یک راهنمای مصاحبه بنویسید که شما را در طول مصاحبه ها کمک کند
  1. خلاصه یافتن زمان واقعی. یک مورد که بسیار روند تحقیق را کند می کند ، تجزیه و تحلیل است. استخراج یافته ها از داده ها ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد. در یک تحقیق تحقیقاتی ، کل تیم مصاحبه ها را تماشا می کنند ، یادداشت می کنند، یافته ها را خلاصه می کنند و قبل از رفتن به خانه برای روز بعد تصمیم می گیرند.

 

همانطور که وعده داده شد ، یک تحقیق تحقیقاتی فقط چهار روز زمان می برد. ما برای هر روز یک راهنمای کامل و مفصل تهیه کرده ایم.

 

منبع : library.gv.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search