دوره‌ طراحی

نرم‌افزار طراحی اسکچ (Sketch) چیست؟

نرم‌افزار طراحی Sketch

می‌خواهید بیشتر درباره نرم‌افزار طراحی Sketch بدانید؟ در این مقاله ما یک معرفی درباره این برنامه کاربردی به شما ارائه می دهیم. شما یاد میگیرد که این برنامه برای چه کسانی مناسب است، چرا باید به فکر استفاده از این اپلیکیشن بیفتید؟ و چه کارهایی میتوانید با آن انجام دهید.

چرا از نرم‌افزار طراحی Sketch استفاده کنیم؟

نرم‌افزار طراحی Sketch یک برنامه طراحی دیجیتال برای سیستم عامل Mac میباشد. شما می‌توانید برای ui، موبایل ، وب و حتی طراحی آیکون از آن استفاده کنید.

اگر شما از فتوشاپ برای این کارها استفاده می‌کردید، باید بدانید که نرم‌افزار طراحی Sketch جایگزینی بسیار توانمند است.

در اینجا سه دلیل اصلی برای استفاده از نرم‌افزار Sketch را از دید یک طراح وب مطرح می‌کنم.

۱- سیستم مجوز دهی یا خرید

اساسا شما این برنامه را یک بار خریداری می‌کنید و بعد از آن شما هر چقدر که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. البته درست است که شما یک بار برنامه را خریداری می‌کنید اما این مجوز شما برای یک سال است و در این یک سال شما می‌توانید از تمام بروزرسانی هایی که منتشر می شود استفاده کنید.

بعد از اتمام زمان مجوز شما همچنان می توانید از برنامه استفاده کنید فقط نمیتوانید از بروزرسانی های جدید استفاده کنید و برای بروزرسانی ها احتیاج به خرید دوباره مجوز دارید.

 

نرم افزار طراحی Sketch
نرم افزار طراحی Sketch

خوشبختانه، تمدید مجوز کمی ارزانتر است. در حالی که خرید یک مجوز جدید ۹۹ دلار هزینه دارد تمدید آن به ازای یک سال ۶۹ دلار است.

۲- وکتور بیس

مبتنی بر بردار بودن به این معناست که هر شکلی که شما می کشید می‌تواند به هر ابعادی بدون از دست دادن کیفیت و وضوح تغییر سایز بدهد. در نتیجه طراحی شما درابعاد مختلف عالی دیده می شود.

 

نرم افزار طراحی وکتور Sketch
نرم افزار طراحی وکتور Sketch

۳- استفاده آسان

استفاده از نرم‌افزار Sketch بسیار راحتتر از برنامه ای مانند Photoshop است. نمیتوانید تصور کنید که چقدر باعث صرفه جویی در وقت من شده است.

به عنوان یک طراح وب، یک چیزی که درباره نرم‌افزار طراحی Sketch دوست دارم کیفیت ارائه کار است. به این معنا که طرح هایی که شما میتوانید بسازید بسیار،بسیار به یک نتیجه HTML/CSS و یا یک صفحه وب تکمیل شده بسیار نزدیک است و به این دلیل شما می توانید یک طرح را حتی در ورژن کد زده شده داشته باشید.

نرم‌افزار طراحی Sketch برای چه کسانی است؟

اول از همه این یک برنامه برای سیستم عامل Mac می باشد پس اگر شما Mac ندارید متاسفانه این برنامه برای شما قابل استفاده نیست.

یک برنامه تحت ویندوز وجود دارد که شما می توانید از آن برای باز کردن فایل‌های نرم‌افزار طراحی Sketch استفاده کنید.اما تنها برای باز کردن فایل‌ها استفاده می‌شود و نمی‌توانید آن ها را ویرایش کنید. شما تنها می‌توانید روی  Mac از  نرم‌افزار طراحی Sketch استفاده کنید.

نرم‌افزار طراحی Sketch یک برنامه بسیار سبک است. بنابراین شما به یک کامپیوتر شخصی خیلی قوی احتیاج ندارید. به عنوان مثال من روی یک MacBook Pro چهارساله این برنامه را اجرا کردم. از مشخصات ویژه MacBook من رم ۱۶ گیگابایتی و پردازنده یi7 است که با وجود همه ی اینا من مطمئن هستم این برنامه به همین خوبی روی یک سیستم معمولی تر و ارزان تر نیز کار می‌کند.

هرکسی با یک پیش زمینه از طراحی می تواند از نرم‌افزار طراحی Sketch استفاده کند. همانطور که گفتم شما می توانید برای طراحی سایت، طراحی UI ، موبایل، طراحی آیکون و هرچیزی که میخواهید (احتمالا به جز یک رندر سه بعدی سنگین!) را با این برنامه انجام دهید.

شما حتی می توانید برای وایرفریم یا با کمک یک سری پلاگین‌ها برای زدن پروتوتایپ از این برنامه استفاده کنید.

منبع: tutsplus.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search