دوره‌ طراحی

مهندس UX و تعریف آن، چه کسی مهندس UX است؟

با بالغ و کامل شدن تجربه کاربر و زمینه های مرتبط، اصطلاحات، ابزارها، فرایندها و نقش های درگیر در فرآیند نیز کامل می شود. مهندس UX نیز یکی از این نقش ها محسوب می شود. اما گرایش ها یا تمایلات با گذشت زمان تغییر می کنند. تعداد و انواع نقشها گسترش یافته یا اختصاصی شده و سپس منقبض می شوند ، و این امر به نفع کلی گراهایی دارای وضعیت یک شاخ (تک شاخه) است. مشاغل و صنایع مختلف از نامهای مختلفی برای نقشهای یکسان استفاده می کنند. این می تواند برای همه افراد درگیر، از بخش های منابع انسانی و کارمندان (بالقوه) گرفته تا رهبرانی که می خواهند تیمی عالی با ترکیبی از مهارت ها و تعداد کافی محدود بسازند، گیج کننده باشد.

پس از ساخت تیم، باید مطمئن شوید که همه می دانند چه مسئولیت هایی دارند و همچنین با چه کسی همکاری کنند و چه موقع این کار را انجام دهند. یک نقش که اغلب بد فهمیده می شود مهندس (UX (UXE است. بنابراین UXE دقیقاً چیست؟ این متخصصان چه کاری انجام می دهند و چرا تیم شما به یکی از آنها نیاز دارد؟

مروری بر تیم طراحی و توسعه UX  

طبق بنیاد طراحی تعامل ، شش نقش اساسی در یک تیم تجربه کاربر وجود دارد.

این نقش ها کمی متناسب با فرآیند طراحی تفکر طراحی شده اند اما به خوبی به هر روشی که یک تیم استفاده کند ترجمه می شود.

 UI Designer- 1 یا همان طراح تعامل.

UX و UI گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند ، و گرچه مهارت های مشابهی دارند اما تفاوت هایی وجود دارد.

این اعضای تیم دارای طراحی کلی یک محصول یا ویژگی (خصوصیت) هستند.

طراحان رابط کاربری می توانند تمرکز بیشتری بر روی صفحه نمایش ها و عملکردهای فردی داشته باشند ، حتی با طراحی بصری مانند رنگ یا طرح همپوشانی دارند.

۲. طراح محصول – معروف به طراح UX.

همانند یک UI Designer، این مهارت ها مشابه هستند و تمرکز بر روی طراحی یک رابط کاربری است که مردم دوست دارند از آن استفاده کنند و به راحتی می توانند آن را یاد بگیرند.

طراح محصول یا UX با توجه به استراتژی محصول و نقشه راه یا چشم انداز آینده ، به تصویر بزرگتر نگاه می کند.

۳-طراح ویژوال – معروف به طراح گرافیک.

این نقش مخصوص تصاویر و گرافیک است.

این متخصصان برای دستیابی به تعاملات ضمن ایجاد مضامین و دارایی های (چیزهای مفید) جذاب و گرافیکی قابل استفاده ، با طراحان UX یا UI همکاری نزدیک دارند.

۴-محقق UX – آزمایش کننده قابلیت استفاده

در حالی که طراحان هر از چندگاهی تحقیقات و آزمایشات خود را انجام می دهند ، این نقش بر انجام انواع تحقیقات و آزمایشات برای حمایت از کاربران و اطمینان از اینکه طراحی ها به بهترین تجربه کاربر امکان پذیر است ، متمرکز شده است.

۵. استراتژیست محتوا – معروف به نویسنده UX یا معمار اطلاعات.

. این نقش ها همچنین می توانند بسیار تخصصی باشند.

استراتژیست محتوا از تحقیقات کاربر و اصول UX استفاده می کند تا تعیین کند که چه محتوایی مورد نیاز است و چه موقع آن را در کل طراحی بکار گیرد.

نویسندگان UX محتوا را همزمان با متناسب سازی مخاطب و متن محصول ایجاد می کنند.

۶. مهندس UX – معروف به اسب شاخدار UX.

UXE طرح ها را می گیرد و کد را برای عناصر فرانت اند توسعه می دهد.

آنها در طراحی و توسعه مهارت دارند و می توانند تیم های طراحی و توسعه را برای دستیابی به بهترین UI ممکن کمک کنند.

از این دسته های اصلی ، بستگی به اندازه و نیازهای تیم ، می توان نقش ها را هنوز ترکیب یا اصلاح کرد. یک طراح که از نظر جنبه های تعاملی و بصری مهارت خاصی دارد ، ممکن است هر دو نقش را پر کند. یک طراح محصول که از CSS و ایجاد ابزارک (چیزها) لذت می برد می تواند نقش های UXE را نیز مدیریت کند. اسامی نقش ها هرچه باشد ، هر تیم بر اساس محصولات و کانال هایی (مجراهایی) که در آن کار می کنند ، به ترکیبی از مهارت های خاص نیاز دارند. تعداد اعضای تیم را می توان بر اساس بودجه و مهارت افراد خاص و همچنین میزان کار کلی مقیاس بندی کرد.

مهندس UX به طور خاص کیست؟

تک شاخهای UX [مهندسین UX] نژادی نادر و خاص از افراد هستند که نه تنها می توانند در تمام مراحل طراحی کمک منند بلکه. آنها همچنین می توانند مسئولیت توسعه فرانت اند را به عهده بگیرند. “

نویسنده / دارنده حق چاپ: تئو یو سیانگ و بنیاد طراحی تعامل. شرایط و مجوز حق چاپ: CC BY-NC-SA 3.0

گوگل یک مهندس UX را کسی تعریف می کند که می تواند ” زیبایی طراحی را با دانش فنی به هم ببندد.”

مهارت های یک مهندس تجربه کاربری

مهارت های اصلی UXE شامل موارد زیر است:

  • کدگذاری HTML ، CSS ، Javascript و …
  • تعامل رایانه ای انسان
  • طراحی کاربر محور
  • نمونه سازی اولیه
  • طراحی بصری

سوابق آموزشی

هیچ راهی “درست” برای تبدیل شدن به UXE وجود ندارد. UXE ها ممکن است از پس زمینه HCI یا User Experience باشند ، سپس یاد بگیرند که از ساختن رابط ها (یوزراینترفیس) واقعاً لذت می برند و برای یادگیری برنامه نویسی گام بر دارند. یا ممکن است آنها از یک زمینه علوم کامپیوتر باشند و دریابند که از درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد ویجت یا کار خاص برای کاربرانشان می شود لذت می برند. یک UXE برای آگاهی از مفاهیم و طراحی UX نیاز به ترکیبی از آموزش و تجربه خوبی دارد. وی لازم است این توانایی را داشته باشد که بتواند در تحقیقات کاربر ، ایده پردازی و توسعه تکراری شرکت کند و همچنین توانایی ساخت اجزای مورد نیاز برای یک سیستم طراحی و محصول نهایی واقعی را داشته باشد.

مهندس UX در واقع چه کاری انجام می دهد؟

مسئولیت های خاص یک مهندس تجربه کاربر ممکن است بسته به نوع روش طراحی و توسعه و روند کار ، کمی متفاوت باشد. اساساً، آنها در کل فرآیند دخیل هستند.

ایده‌پردازی

UXEs با محققان و طراحان کاربر برای تعریف اهداف کاربردی ، راه حل های طوفان مغزی و مشاوره در مورد امکان فنی طراحی های نوپا همکاری می کند. در طی این مرحله، طوفان مغزی قسمت عظیمی از این فرآیند است. UXE برای کمک به  تصمیم گیری در مورد  ایده های موجود با توجه به محدودیت ای فنی پروژه ضروری است.

طراحی

سیستم های طراحی کاملاً در دامنه UXE قرار می گیرند. آنها با طراحان کار می کنند تا کتابخانه ای از اجزای سازگار و قابل استفاده برای کاربرد در وایرفریم (قالب بندی) و ابزارهای نمونه سازی اولیه مانند UXPin و همچنین تحویل به تیم توسعه دهنده فرانت اند ایجاد کنند. این به معنای کنار هم قرار دادن صفحات وب ، شیوه نامه ها (استایل شیت ها) و کنترل های کدگذاری برای استفاده مجدد در سراسر رابط (اینترفیس) است.

ساختن

همه اجزا ، ابزارک ها ، قطعات و بخش ها باید توسعه داده شوند. UXE تمرکز زیادی روی عناصر غیر UI قسمت فرانت اند مانند ادغام داده ها، API ها، عملکرد یا تجزیه و تحلیل ندارد. اما آنها با بقیه توسعه دهندگان frontend همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح ها مطابق با خواسته ها، با کدی کاملاً ساده و کارآمد اجرا می شوند.

تست

از زمانی که یک کنترل یا ویجت جدید بعنوان رویایی در سر پروانیده میشود، تا ساخت نمونه اولیه ، تا یکپارچه سازی نهایی در رابط ، UXE با آزمایش کاربر همکاری می کند. اگر المنتی تست خوبی نداشته باشد ، آنها برای یافتن راه حل با طراحی همکاری می کنند. در صورت بروز اشکال ، آنها برای تعیین روشهای رفع اشکال ، یا اصلاح کد برای یکپارچه سازی بهتر با سیستم و تأمین نیازهای فنی ، با توسعه گر کار می کنند.

نتیجه گیری مهندس UX

مهندسین تجربه کاربر همان طراحان تجربه کاربر نیستند. افزودن یک مهندس تجربه کاربر به تیم شما می تواند راهی عالی برای کمک به تیم طراحی شما برای تحقق بخشیدن به چشم اندازشان باشد ، خصوصاً اگر تیم توسعه دهنده فرانت اند از نظر سازمانی یا عملکردی از نزدیک با آنها در ارتباط نباشد. مهندسین تجربه کاربر نیازهای کاربر را درک می کنند و می دانند که چگونه اجزای سازگار با نیازهای آنها را بسازند ، در حالی که می دانند چگونه با توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان صحبت کنند تا اطمینان حاصل کنند که این فن آوری به طور یکپارچه کار می کند.

منبع: uxpin.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search