دوره‌ طراحی

مطالبی که طراح UX باید بخواند

UX

طراحی UX دائما در حال پیشرفت است. اگر می خواهید دانش UX خود را عمیق تر کنید، آن را ساختار دهید یا چیز جدیدی یاد بگیرید، کتاب ها کمک بزرگی خواهند بود.

یافتن چیزی برای شروع در تعداد زیادی کتابچه راهنما و ادبیات تخصصی می تواند چالش برانگیز باشد.

من مجموعه کوچکی از کتاب‌ها را گردآوری کرده‌ام که در آنها اصول طراحی اولیه را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد قوانین را زیر پا بگذارید و چیزی منحصر به فرد و جدید مرتبط با UX و هوش مصنوعی ایجاد کنید.

برای برخی از کتاب‌ها، پلاگین‌هایی را برای Figma انتخاب کرده‌ام تا بتوانید کار با شبکه‌ها، تایپوگرافی و فونت‌ها را تمرین کنید.

۱-“کتاب طراحی غیر طراح” نوشته رابین ویلیامز

کتاب های Ux

این کتاب برای کسانی است که به تازگی سفر طراحی خود را شروع کرده اند. چیزهای ضروری را به زبان ساده توضیح می دهد و در این زمینه فرو می رود. برای دستیابی به جلوه بصری مناسب، فونت ها را ایجاد و ترکیب می کند، مانند یک طراح ببینید و فکر کنید.

اگر می‌خواهید با فونت‌ها آزمایش کنید، می‌توانید از افزونه‌های Figma استفاده کنید:

۲-“فکر با نوع” اثر الن لوپتون

این کتاب به شما در درک بهتر و استفاده از تایپوگرافی در طراحی کمک می کند. متن پر از مثال و الهام‌بخش است. تمام ایده ها با جزئیات نشان داده شده است. در دسترس بودن مدل ها یکی از نقاط قوت کتاب است.

من چند پلاگین مفید برای تمرین اضافه خواهم کرد:

  • Typescale – فوراً سیستم‌های تایپوگرافی مدولار هماهنگ را بر اساس یک نسبت مشخص ایجاد می‌کند.
  • Font Fascia – تمام فونت هایی را که در یک فایل خاص استفاده کرده اید و تعداد و مکان استفاده را نشان می دهد. با استفاده از آن، می توانید از مشکلات مربوط به فونت های مبهم گم شده در پروژه جلوگیری کنید.

۳-“طراحی یک شغل است” نوشته مایک مونتیرو

این کتاب به طراحی از منظر تجاری می پردازد. شما می توانید حرفه ای باشید اما برای یادگیری نحوه اداره یک کسب و کار به سفارشات بیشتری نیاز دارید. این کتاب برای مدت طولانی منتشر شده است، اما آن را دست کم نگیرید. من یک طراح UX با تجربه هستم که پروژه های موفقی در کارنامه خود دارم.

با این حال، این کتاب به من یادآوری کرد که چرا مهارت های نرم ضروری است و چرا باید مهارت های ارتباطی را توسعه داد. این به شما می آموزد که چگونه با مشتریان در مورد پول صحبت کنید، چگونه کار خود را تخمین بزنید، چگونه با وکلا کار کنید و در قراردادها به دنبال چه چیزی باشید.

۴-“اصول جهانی طراحی، بازبینی و به روز شده: ۱۲۵ روش برای افزایش قابلیت استفاده، تأثیرگذاری بر ادراک، افزایش جذابیت، اتخاذ تصمیمات طراحی بهتر، و آموزش از طریق طراحی” توسط ویلیام لیدول، کریتینا هولدن، جیل باتلر

در اینجا باید متن بیشتری وجود داشته باشد، اما بسیاری از مثال‌ها اصول اولیه طراحی و نحوه اعمال آنها را نشان می‌دهند.

اگر شما یک طراح UX هستید، دو راه برای توسعه دارید:

  • به انجام کاری که انجام می دهید ادامه دهید و روندها را دنبال کنید، راه حل های موفق همکاران را کپی کنید و آنها را به پروژه خود منتقل کنید.
  • اصول جهانی را بیاموزید و چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید که دیگران از آن تقلید کنند.

این کتاب به شما کمک می کند تا راه دوم را طی کنید و موفق شوید زیرا تنها با دانستن اصول و قواعد می توانید آنها را زیر پا بگذارید.

۵-“سیستم‌های شبکه: اصول نوع سازمان‌دهی (مجله‌های طراحی)” نوشته کیمبرلی ایلام

این کتاب به تفصیل موضوع طراحی تصویر و صفحه مبتنی بر شبکه می‌پردازد. اطلاعات در بخش های کوچک با نمونه های بصری سناریوهای دنیای واقعی ارائه شده است.

در اینجا چند پلاگین برای تمرین آورده شده است:

  • پلاگین Grids Generator – به شما امکان می دهد هر فریمی را با تنظیمات به سبک شبکه اعمال کنید.
  • Layout Grid Visualizer – لایه هایی را از شبکه های طرح بندی خود ایجاد کنید تا بتوانید تصاویر را صادر کنید یا نمودارهایی را برای تکمیل مستندات سیستم های طراحی خود آماده کنید.
  • (آسان) Grid – به شما امکان می دهد یک طرح بندی شبکه ای را در چند ثانیه ایجاد کنید و آن را بدون ریاضی در Figma قرار دهید. این به شما امکان می‌دهد تا عناصر از قبل موجود را به‌عنوان آیتم‌های طرح‌بندی/سلول‌ها برای جریان طراحی سریع‌تر به‌سرعت تراز و مقیاس کنید.

۶-“AI و UX: چرا هوش مصنوعی به تجربه کاربر نیاز دارد” توسط Gavin Lew، Robert M. Schumacher Jr.

این زمان عالی برای تفکر انتقادی در مورد هوش مصنوعی است. این در رادار همه است و بسیاری از برنامه ها بر اساس آن هستند.

در این کتاب، خواهید آموخت که چگونه استفاده و موفقیت هوش مصنوعی به تجربه مثبت کاربر بستگی دارد. شما پاسخی خواهید یافت که چگونه کاربران می توانند بر داده های شما تأثیر بگذارند تا هوش مصنوعی بهتر بتواند با نیازهای آنها سازگار شود و مشکلات را حل کند.

۷-طراحی تجربیات هوش مصنوعی انسان محور: طراحی UX کاربردی برای هوش مصنوعی (تفکر طراحی) توسط آکشای کور

هوش مصنوعی

این کتاب به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی را برای به کارگیری هوش مصنوعی در کار خود پیدا کنید. با مزایا و محدودیت های استفاده از هوش مصنوعی برای حل مشکلات آشنا خواهید شد. یکی از موضوعات هیجان انگیز کتاب، بهترین شیوه های طراحی UX برای ایجاد محصولات هوش مصنوعی انسان محور و اخلاقی است. همچنین یاد خواهید گرفت که اگر محصولی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازید، چگونه به طور موثر با تیم های فنی AI/ML ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنید.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search