دوره‌ طراحی

مزایای فیگما چیست؟ به همراه توضیحات نرم‌افزار طراحی فیگما

مزایای فیگما چیست؟ نرم افزار طراحی فیگما چطور؟ فیگما یک اپلیکیشن طراحی رابط کاربری است که در مرورگر اجرا می شود، اما در واقع بیشتر از این این جمله می باشد. من مایلم  که به شما بگویم فیگما بهترین اپلیکیشن برای پروژه های چند نفره طراحی تیمی می باشد.بیایید نگاهی بیاندازیم!

فیگما تمامی ابزارهای مورد نیاز مرحله طراحی پروژه شامل ابزارهای وکتور برای طراحی قالب، بعلاوه ایجاد نمونه سازی اولیه و کد نویسی جهت انتقال آسان اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

فیگما و مزایای فیگما

مزایای فیگما

آنلاین بودن فیگما

اگرچه فیگما برپایه مرورگر می باشد اما هم نسخه ویندوز و هم نسخه مک آن موجود می باشد.احتما اپلیکیشن های پیچیده ای که مرورگر را درون خود اجرا کنند وجود دارد، درست یا غلط، فیگما همیشه از طریق این اپلیکیشن ها به صورت آنلاین اجرا می شود.

توجه: چنانچه اتصال شما قطع شود شما می توانید کار خود را بر روی سندی که قبلا باز کرده اید ادامه دهید.

کار تیمی

ماهیت همیشه آنلاین بودن فیگما درواقع برخی از بزرگترین نقاط قوت این ابزار را فراهم می کند.یکی از این موارد این است که فیگما امکان همکاری زنده و واقعی را فراهم می کند. شما و هم تیمیتان می توانید به صورت هم زمان وارد یک طرح شده و هم زمان با  یکدیگر تغییراتی را در آن اعمال کنید.ذخیره شدن طرح ها به صورت آنلاین به این معنا نیست که شما همیشه نگران خروج ناگهانی اعضای تیم از روند تعاملی پروژه باشید. آخرین تغییرات همیشه در فایل ها وجود دارد، و نیازی نیست که شما نگران انتقال فایل ها بین هم تیمی های خود و یا انتقال فایل از یک پلتفورم ذخیره سازی ثالثی باشید.

این به این معناست که شما می توانید هم زمان به عنوان مشتری وارد طرح شوید. بنابرین حتی اگر در موقیت متفاوت از مشتری قرار دارید، می توانید یک جلسه پشت میزی در حالی که همه به یک چیز نگاه می کنند داشته باشید.مشتری می تواند همان لحظه پیشنهاد دهد و شما می توانید هم زمان آن ایده را پیاده سازی کنید.

در کنار تمام ابزارهای موجود در فیگما شما می توانید مستقیما بر روی بوم نظر یا پیشنهاد دهید.

کتابخانه کامپوننت ها

فیگما امکان ایجاد کتابخانه ای از کامپوننت هایی با  قابلیت استفاده مجدد را که همه اعضای تیم به آن دسترسی دارند را به شما می دهد. کامپوننت ها به طراحان فرصت موفقیت در هر سیستم طراحی موجود می دهد، و زمانی که یک کامپوننت در کتابخانه مرکزی بروز رسانی می شود،این تغییرات در همه طرح ها برای همه اعمال می شود.

نمونه سازی و خروجی کد:

برای پروتوتایپ کردن شما می توانید ارتباطات و نقاط اتصال را برروی طرح خود ایجاد کنید. بنابراین شما می توانید نحوه عبور کاربر را از طریق رابط شبیه سازی کنید. در مرحله برنامه نویسی فیگما می تواند کدهای CSS،  SVG، IOS و Android را تولید کند.   

چیزهای کوچک

بنابرین این موارد جنبه های کار تیمی فیگما را پوشش می دهد، اما مشخص کردن بهترین بخش فیگما کار دشواری است.این اوج همه کارهای کوچکی است که فیگما انجام می دهد و لیست طولانی از این موارد وجود دارد که ما همه آنها را در مجموعه ای به نام Figma Tips & Tricks قرار داده ایم. موارد زیادی برای بیان کردن وجود دارد اما بعضی از این موارد که مورد علاقه من هستند، عبارتند از:

  • در فیگما یک گره برروی یک بردار می تواند به چندین بخش ضمیمه شود، به اشکال پیچیده تری که می توانند از این طریق ایجاد شوند “شبکه های برداری” گفته می شود.
  • فیگما امکان وارد کردن سریع و راحت چندین تصویر را بصورت هم زمان برای شما فراهم می کند و آنها را دقیقا همان جایی که می خواهید قرار می دهد.
  • زمانی که شما یک شی را در بوم فیگما جابجا می کنید می توانید هم زمان پهنا و ارتفاع آن را مشاهده کنید.
  • کدهای SVG را مستقیما از اشیای موجود در فیگما کپی کنید و بلعکس می توانید این کدها را از یک ویرایشگر کد کپی کرده و به عنوان یک طرح گرافیکی برروی بوم فیگما بچسبانید.

جمع بندی: مزایای فیگما چیست؟

فیگما یک اپلیکیشن طراحی UX و UI مبتنی بر مروگر و یک ابزار تولید کد می باشد. در واقع فیگما یکی از برجسته ترین ابزار در صنعت طراحی رابط با ویژگی های قوی می باشد، که از تیم های طراحی در هر مرحله ای پشتیبانی می کند.

منبع: webdesign.tutsplus.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search