دوره‌ طراحی

فصل بعدی در طراحی : هوش مصنوعی فیگما

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فراتر از یک محصول است، پلتفرمی است که نحوه و آنچه را که ما طراحی می‌کنیم و اینکه چه کسی درگیر می‌شود را تغییر می‌دهد.

من همیشه از چیزهایی که مردم در Figma ساخته اند شگفت زده شده ام. بازی های چند نفره شهرهای دیجیتال و در مورد یک دانش‌آموز نابالغ به نام مدی، یک مورد بحث‌برانگیز در FigJam ساخته شده است که چرا والدینش باید برای او یک خرگوش بخرند. اما هر چند وقت یکبار، شخصی می آید و چیزی می سازد که واقعاً ذهن شما را متحیر می کند. این مورد در مورد جردن سینگر بود.

سه سال پیش، جردن ویدیوی کوتاهی از پلاگینی که بر روی Figma ساخته بود در توییتر منتشر کرد که از GPT-3 برای ایجاد ایده های طراحی با یک دستور ساده استفاده می کرد. او آن را «طراح» نامید و DesignTwitter# را به آتش کشید. دو سال بعد، دیاگرام را تأسیس کرد که به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین استارت‌آپ‌ها در تقاطع طراحی و هوش مصنوعی شناخته شده است.

امروز، من مشتاقم به اشتراک بگذارم که Diagram ، Figma را به دست آورده است. ما خوشحالیم که به طور رسمی از جردن، سیدارت، اندرو، مارکو و وینسنت در تیم فیگما استقبال کنیم.

دیاگرام جادو را به فیگما می‌آورد

ما مدتی است که کار جردن و تیم Diagram را از نزدیک دنبال می‌کنیم، زیرا هوش مصنوعی چیزی است که Figma مدتی روی آن تمرکز کرده است. این پتانسیل را دارد که هر بخش از فرآیند توسعه محصول را متحول کند. در طول سال گذشته، ما تیمی را ایجاد کرده‌ایم که به یادگیری ماشین و سرمایه‌گذاری‌های سریع در توسعه اولیه پلتفرم هوش مصنوعی Figma اختصاص دارد. و ما این کار را انجام داده‌ایم زیرا اعضای انجمن Figma، از جمله Diagram، از API برای ساختن حدود ۱۰۰ افزونه مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

هوش مصنوعی

ما شور و شوق جامعه خود را به اشتراک می گذاریم. در این دوره جدید هوش مصنوعی، امکانات بی پایان است، نه فقط برای طراحی، بلکه در کل فرآیند توسعه محصول. این نقش محوری در نحوه کار تیم ها در Figma ایفا می کند و به آنها کمک می کند سریعتر به پیش نویس اولیه برسند و سپس به طراحی و تولید محصولات عالی بپردازند.

“در این دوره جدید هوش مصنوعی، امکانات بی پایان است، نه فقط برای طراحی، بلکه در کل فرآیند توسعه محصول. ”

به عنوان مثال، در مرحله کشف، ما در حال بررسی این هستیم که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های اولیه را با یک درخواست ساده تولید و ترکیب کنید. یا شاید بتواند به شما کمک کند تا با استفاده از طرح‌ها و سیستم‌های طراحی موجود خود، و ظاهر کردن توصیه‌های مؤلفه‌ای که می‌توانید بر اساس آنها بسازید، سریع‌تر در مرحله طراحی حرکت کنید. و در مرحله توسعه، روش‌هایی را تکرار می‌کنیم که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا زمینه بیشتری را سریع‌تر برای کمک به تولید کد تولید بهتر استنتاج کنند.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا کارهای بیشتری را در هر بخش از فرآیند توسعه محصول سریع‌تر انجام دهیم. این یک ویژگی نیست، بلکه یک قابلیت اصلی است. این بیش از یک محصول، پلتفرمی است که می‌تواند کار ما را به سطح حل مسئله ارتقا دهد – مسلماً هدف اصلی کار ما، و دلیلی که بسیاری از ما در وهله اول وارد طراحی و ساخت محصول شده‌ایم.

هوش مصنوعی فراتر از یک محصول است، بلکه پلتفرمی است که می‌تواند ما را تا سطح حل مشکل ارتقا دهد. ”

اما من آن را درک می کنم: دشوار است که به این روزها نگاه کنیم که هوش مصنوعی چه توانایی هایی دارد و تعجب نکنم، “اگر هوش مصنوعی می تواند این کار را انجام دهد، همه اینها برای من چه معنایی دارد؟” در چنین لحظاتی، نگاه به گذشته می تواند مفید باشد. وقتی این کار را انجام می دهیم، می بینیم که طراحی همیشه با تکنولوژی تکامل یافته است. چه دستگاه چاپ و چه تلفن هوشمند، نوآوری هرگز جایگزین نیاز به طراحی متفکرانه نشده است.

طراحان غریبه تغییر نیستند. ما به پلتفرم های جدید سازگار شده ایم. ما همکاری بیشتری داشته ایم. ما یاد گرفته ایم که در محیط های کاری ترکیبی کار کنیم. و با هر یک از این تغییرات بنیادین ، ما سازگار می شویم ، یاد می گیریم و هنوز – ما طراحی می کنیم. این البته به این معنی نیست که چیزها متفاوت نخواهند بود: آنها خواهند بود ، و من باور دارم که بهتر است ؛ شروع با اینکه چگونه طراحی می کنیم.

چگونه طراحی می کنیم: از پیکسل تا الگوها


وقتی سیستم‌های طراحی به وجود آمدند، همه ما از امکان صرف زمان کمتر برای چیزهای کوچک و یکنواخت، مانند گوشه‌های شعاع، و زمان بیشتری برای چیزهای بزرگ، مانند اعمال سلیقه و کارگردانی مفاهیم، خوشحال شدیم. ساختارهای اتمی** (پیکسل) شروع به ادغام به ساختارهای مولکولی (قطعات)، سرعت بخشیدن به جریان کار و ارتقای کاردستی ما کردند.

من به شدت مشکوک هستم که هوش مصنوعی همان کاری را انجام دهد که سیستم های طراحی برای طراحی و توسعه در مقیاسی بزرگتر انجام دادند. این به ما امکان می دهد ساختارهای مولکولی سطح بالاتر و با اهرم بالاتر بسازیم. به عنوان مثال، به جای تمرکز بر اجزای سیستم طراحی که صفحه ورود به سیستم را ایجاد می کنند – فیلد ایمیل، رمز عبور، دکمه قرص – روش های جدیدی را برای ورود به سیستم تصور می کنیم که ممکن است جایگزین ایمیل، تلفن یا تاچ آیدی شود.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی می‌تواند ما را از پیکسل‌ها به الگوها سوق دهد و ما را فراتر از رابط‌های دیجیتالی که امروزه می‌شناسیم، به سمت تجربیاتی سوق دهد که بسیار روان‌تر و شهودی‌تر هستند – و مسلماً انسانی‌تر.

آنچه ما طراحی می کنیم: تجربیات دیجیتال جدید

که ما را به آنچه طراحی می کنیم می رساند و چگونه آن تغییر خواهد کرد. تا حدودی متناقض، فناوری هوش مصنوعی نوظهور مانند ChatGPT ما را از وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که بخش اعظم تجربیات دیجیتال فعلی ما را تشکیل می‌دهند دور می‌کند و به همان چیزی که از ابتدای پیدایش Google انجام می‌دادیم، بازمی‌گردد: تایپ کردن سؤالات و دریافت پاسخ.

هوش مصنوعی می تواند به طور یکپارچه شکاف بین قصد و عمل را پر کند. امروزه، تماس با اوبر به فرودگاه مستلزم این است که تصمیم بگیرید که به یک سواری نیاز دارید، برنامه را باز کنید، موقعیت مکانی خود را تعیین کنید، گزینه‌ها را ارزیابی کنید، و درخواست خودرو کنید، اما کاربر واقعاً می‌خواهد بگوید: «مرا به JFK برسان». به‌عنوان سازندگان محصول، باید از خود بپرسیم: آیا هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربری مشابه یا حتی بهتر از آن را با کلیک‌ها و تصمیم‌گیری‌های کمتر ارائه دهد؟

هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور یکپارچه‌تر شکاف بین قصد و عمل را پر کند. ”

چه کسی طراحی خواهد کرد: نقش های در حال تحول

یکی از مهمترین قطعات این پازل این است که چگونه نقش محصول و همکاری ممکن است در عصر هوش مصنوعی تغییر کند. در Figma، ما معتقدیم که شخصیت‌ها و گردش کار کسانی که طراحی و توسعه محصول را انجام می‌دهند تغییر خواهد کرد. افراد بیشتری به خالقان بصری تبدیل خواهند شد و طراحان موجود قادر خواهند بود تجارب جاه طلبانه تری نسبت به قبل خلق کنند.

یکی از راه‌هایی که می‌توان در مورد آن فکر کرد، کل فضای طراحی است که یک سقف و یک کف داشته باشد: سقف این است که یک طراح چقدر می‌تواند در طراحی خوب باشد، که توسط ابزار موجود محدود می‌شود. کف حداقل مهارت مورد نیاز برای شرکت در طراحی است. هوش مصنوعی این سقف را بالا می‌برد و منجر به خروجی‌های خلاقانه‌تر می‌شود که با ابزارهای قدرتمندتر امکان‌پذیر می‌شود. همچنین کف را پایین می‌آورد و طراحی و همکاری بصری را برای هر کسی آسان‌تر می‌کند.

نتیجه نهایی، در واقع، یک فضای مشترک خواهد بود – و آوردن افراد به این فضای طراحی مشترک به این معنی است که ما واقعاً در یک مکان کار می کنیم. این مسیری است که برای Figma طبیعی به نظر می رسد، جایی که همکاری بلادرنگ مرزهای بین نقش ها را محو کرده است و ساخت محصولات به طور فزاینده ای به یک مسئولیت مشترک تبدیل می شود.

از اینجا به کجا می رویم

مانند وب و گوشی های هوشمند قبل از آن، ظهور هوش مصنوعی نشان دهنده یک تغییر پلتفرم است که نحوه ساخت، آنچه را که می سازیم و چه کسی آن را می سازد را تغییر می دهد. هنوز روزهای اولیه ناشناخته های زیادی وجود دارد، و چیزهای زیادی برای ساختن و کشف کردن باقی مانده است. هیجان انگیز و جذاب است. همچنین می تواند کمی… ترسناک باشد.

من از همه دعوت می کنم که با کنجکاوی، همدلی و خلاقیت برای کمک به هدایت این فناوری – به جای اینکه اجازه دهیم آن ما را راهنمایی کند – حاضر شویم. سوال بپرسید، ایده های جدید را بررسی کنید، و به خاطر داشته باشید که هنر اصلی طراحی و ساخت محصول یکسان است

منبع: Figma.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search