دوره‌ طراحی

طراحی تجربه کاربر (UX) چیست؟ و چرا در حال حاضر اینقدر مهم است؟

در این مقاله “طراحی تجربه کاربر (UX) چیست؟” علاوه بر پاسخ به این سئوالات، چگونگی طراحی UX می تواند زندگی مردم را بهبود ببخشد، چگونه صنعت در سال‌های آینده تغییر می کند و رشد می کند، و اینکه چگونه می توانید بدون رفتن به مدرسه طراحی، به عنوان یک طراح UX آموزش ببینید. آیا می دانید که متوسط ​​حقوق و دستمزد یک طراح UX به ۹۰،۰۰۰ دلار در سال نزدیک می شود؟

قبل از شروع، سریعاً توضیح می دهیم که تجربه کاربری (UX) چیست. دون نورمن، که اصطلاح “تجربه کاربر” را در حالی که در دهه نود برای اپل کار می کرد، ابداع کرد، توضیح می دهد:

من این اصطلاح را اختراع کردم زیرا فکر می کردم رابط کاربری و قابلیت استفاده انسان بسیار محدود است. من می خواستم تمام جنبه‌های تجربه شخص با سیستم، از جمله طراحی صنعتی، گرافیک، رابط، تعامل فیزیکی و کتابچه راهنما را پوشش دهم.

طراحی تجربه کاربری (UX) تحقیق در مورد شخصیت کاربر و اهداف کاربر است. همچنین شامل برنامه‌ریزی سفرهای کاربر از طریق برنامه، وب سایت یا محصول و ترسیم طرح‌ها و مشخصات رابط کاربر است . وظیفه طراح UX این است که با مشتریان ملاقات کند و محصول را برنامه‌ریزی کند تا بتواند آنها را به کارآمدترین و لذت بخش‌ترین روش ممکن برآورده کند.

چرا طراحی UX اینقدر بزرگ است؟ (بزرگ ۹۰،۰۰۰ دلار)

امروز از طریق یک تابلوی شغلی طراحی پیمایش کنید و تقاضا برای طراحان تجربه کاربری (UX) کاملاً مشخص است. دشوار است که دلیل آن را بشناسید: مصرف‌کنندگان در حال حاضر با فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین عمدتا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تعامل می‌کنند.

افراد معمولاً هنگام انتظار در صف یا پشت تاکسی یا رفتن به یک قرار ملاقات از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. مدت زمان هر جلسه کوتاه است و اغلب تحت محدودیت‌های خارجی است که سرویس باید در آن کار کند: اگر کسی فکر کند که قبل از رسیدن به پیشخوان داروخانه قادر به انجام خرید خود در یک برنامه نیست، احتمالاً آن را رها می‌کند.

مشاغل به طور فزاینده‌ای تشخیص می‌دهند که داشتن برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی با تجربه کاربری بصری و کاربردی نه تنها برای خوشبختی و رضایت مشتری آنها مهم است بلکه این امر برای برند و سودآوری شرکت آنها مهم است. جوایز تجاری طراحی خوب UX می تواند بسیار زیاد باشد، به این معنی که طراحان UX می توانند حقوق بسیار سالمی را نیز جلب کنند.

Glassdoor تخمین می زند که متوسط ​​حقوق یک طراح UX در ایالات متحده تقریباً ۹۰،۰۰۰ دلار است، زیرا شرکت‌ها برای استخدام بهترین‌ها می جنگند:

جوایز در اینجا متوقف نمی شوند. حرفه‌ای در طراحی UX شما را در لبه برترین برنامه‌ها و طراحی وب قرار می دهد، رشته ای که دائما در حال تغییر و نوآوری است. در چند سال آینده انتظار می رود افزایش تقاضا برای طراحانی را که از تخصص خود در UX سیستم عامل‌های واقعیت مجازی استفاده می کنند، افزایش دهیم.

در مرحله بعدی، بیایید نگاهی دقیق‌تر به دلایل اهمیت بسیار زیاد طراحی UX و اینکه چرا می تواند یک حرفه ارزشمند را ایجاد کند، بررسی کنیم.

۱. فرصت‌های شما درست در نوک انگشتان شماست. دستگاه‌های تلفن همراه در همه جا وجود دارند: تحقیقات نشان می‌دهد که یک کاربر متوسط ​​تلفن‌های هوشمند بیش از ۷۵ بار در روز تلفن خود را چک می کند. یک مطالعه اخیر گزارش داده است که یک کاربر متوسط ​​روزانه بیش از ۲۶۰۰ تعامل با تلفن خود را انجام می دهد (منظور آنها اشتراک گذاری، انتشار و ارسال به دیگری است) همچنین مشخص شد که یک کاربر متوسط ​​روزانه ۱۴۵ دقیقه در استفاده از تلفن خود صرف می کند، اما این مجموع بسیاری از جلسات کوتاه است (به طور متوسط ​​۷۶ جلسه در روز). کاربران سنگین‌تر هر روز بیش از ۱۳۰ جلسه درگیر می شوند.

۲. شما برای طیف وسیعی از نقاط لمسی UX بیش از هر زمان دیگری طراحی خواهید کرد. اگرچه تلفن‌ها و تبلت‌های بازار انبوه طی ۵ سال گذشته بر طراحی UX تسلط داشته اند، مهندسی تجربه کاربر بی سر و صدا در حال تبدیل شدن به بخشی مهم از طیف وسیعی از فناوری‌های تخصصی دیگر است. شرکت‌ها همچنین متوجه شده‌اند که سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بهتر می تواند بهره‌وری و خوشبختی کارکنان آنها را افزایش دهد: یک پذیرنده با استفاده از سیستم ورودکه نیاز به ۲ ضربه دارد، به جای اینکه از آنها بخواهد از طریق ۳ فرم و ۷ جعبه گفتگو کار کنند، بهتر و موثرتر است و سپس یک پیام خطا را رد کنید.

۳. می توانید به نجات جان کمک کنید. در تنظیمات بالینی ، UX خوب می تواند بیماران را در امان نگه دارد. پیچیدگی روزافزون تجهیزات پزشکی، نیاز فوری پزشکان و پرستاران را برای درک سریع اطلاعات و اطلاعات پیچیده ایجاد می کند (سیستم T3 را که داده‌های بالینی با وضوح بالا را در مراکز مراقبت‌های ویژه جمع آوری می‌کند بررسی کنید و به پزشکان اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل کنند) داده‌ها در یک برنامه وب. طراحی خوب UX در پزشکی، نیاز به تفسیر را کاهش می‌دهد و به نوبه خود احتمال خطای انسانی را کاهش می دهد و کارکنان را قادر به تصمیم‌گیری بهتر می کند.

۴- می توانید کمک کنید تا فناوری برای همه قابل دسترسی باشد. فناوری پیشرفته‌ای که نیاز به تعاملات پیچیده انسان و ماشین دارد، حتی برای اساسی‌ترین جنبه‌های زندگی، از خرید مواد غذایی آنلاین، از طریق پرداخت قبض‌های انرژی، تا رای‌گیری در انتخابات، در حال تبدیل شدن به یک امر ضروری است. علاوه بر کمک به یک کاربر متوسط، طراحی خوب UX با ایجاد محصولاتی که استقلال، هوش و وقار افراد را تقویت می کند، به طور خاص به نیازهای افراد مسن ، آسیب پذیر و معلول پاسخ می دهد.

۵. شما می توانید با طراحی اینترنت اشیا آینده را شکل دهید. ما در حال خرید طیف بی سابقه‌ای از ابزارهای مصرفی هستیم، چه برای سرگرمی، چه برای سلامتی و انگیزه، و یا حتی برای خواب بهتر. هر یک از این دستگاه‌ها هدف مشخصی دارند، بدین معنی که کاربر هنگام تعامل با آنها نیازها و اهداف مختلفی دارد. اگرچه دوام تجاری هر فناوری در حال ظهور همیشه نامشخص است، اما این عدم اطمینان فرصتی بزرگ را برای تحقیق ، آزمایش و نوآوری برای طراحان UX ایجاد می کند.

۶. می توانید برای تجارت خود ارزش بسازید. طراحی خوب UX می تواند به مشتریانی شادتر، شکایت کمتر، فروش بیشتر، چرخ دستی‌های کمتر و سود بیشتر منجر شود. علاوه بر این، ارائه خدماتی که با طراحی قوی UX ساخته شده اند، درک مشتری از یک مارک تجاری را نیز بالا می برد. این انجمن‌های تجاری می توانند تأثیرات مثبت تجاری بیش از محصولات منفرد داشته باشند.

۷-می توانید لذت مردم از دستگاه هایشان را فراهم کنید. UX فقط برای کارهای جدی نیست، بلکه به ما کمک می‌کند از زمانی که صرف استفاده از فناوری می کنیم لذت ببریم. Snapchat نشان می دهد که در طراحی برنامه جایی برای احمقانه و زائد وجود دارد، به شرطی که این محصول ارتباطات مردم را با یکدیگر افزایش دهد و به ما کمک کند تا در فن‌آوری روزمره لذت ببریم.

همانطور که از یک بخش متخصص در بهینه‌سازی تجربیات محصول انتظار دارید، اکنون طیف وسیعی از گزینه‌های آموزش آنلاین برای طراح مشتاق UX در دسترس است. برای جمع بندی این مقاله‌، ما مجموعه ای از منابع یادگیری را در مسیر یادگیری درجه‌بندی قرار داده ایم.

ابتدا با مطالعه مطالب رایگان آنلاین شروع کنید.

تعریف تجربه کاربر (Don Norman و Jakob Nielsen)

تحقیقات کاربر طراحی توضیح داده شده (Froont)

نکته مهم بعدی در طراحی؟ انتخاب کمتر (طراحی FastCo)

۷ اشتباه رایج که طراحان UX مرتکب می شوند (Joanna Ngai)

سپس چند کتاب بخوانید.

Steve Krug – Don’t Make Me Think

Don Norman – The Design of Everyday Things

Frank Chimero – The Shape of Design

Susan Weinschenk – ۱۰۰ Things Every Designer Needs to Know about People

Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, and Christopher Noessel – About Face: The Essentials of Interaction Design

اگر شما هم منبع خوب و کتاب خوبی می شناسیدد در قسمت نظرات بنویسید تا همه ازش استفاده کنیم.

منبع: trydesignlab.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search