دوره‌ طراحی

رزومه UX و ۷ نکته برای ایجاد یک نمونه فوق‌العاده از آن

بیست سال پیش، اولین مسیر شغلی من بعد از دانشگاه استخدام فنی و بررسی رزومه UX بود، اما این یک انحراف کوتاه مدت بود که به سرعت به طراحی وب و نرم افزار منتقل شد. در نیمه ی آخر کارم، من این امتیاز را داشتم که به عنوان رهبر UX برای بسیاری از تمرین کنندگان واقعاً شگفت انگیز که بسیاری از آنها را شخصاً استخدام کرده ام، کار کنم. به طور خلاصه: بسیاری از رزومه ها را دیده ام. من نیز رزومه های زیادی نوشته ام.

بر اساس این تجربه ، من می خواهم نکات مهم خود را برای ایجاد یک رزومه عالی UX به اشتراک بگذارم. در مقاله “۷ نکته برای ایجاد رزومه عالی UX (یا CV)”، من روی رزومه های طراح تمرکز خواهم کرد ، اما توصیه ها برای بسیاری از نقش های دیگر نیز مرتبط هستند.

نکته شماره ۱: با رزومه خود مانند یک پروژه طراحی رفتار کنید

وقتی پروژه های طراحی را شروع می کنیم ، معمولاً یک سری سوال داریم که از خود می پرسیم. چیزهایی مانند:

  • مشکلی که می خواهم حل کنم چیست؟
  • مخاطب هدف من کیست؟ (شما به طور معمول آنها را کاربران خود می دانید.)
  • چگونه می توانم بفهمم که طراحی من موفقیت آمیز است؟

رزومه شما واقعاً فقط یک پروژه طراحی دیگر است ، بنابراین با پرسیدن همین سوال ها از خود شروع کنید و خود را تحت فشار قرار دهید تا به جواب های واقعی برسید.

مشکلی که می خواهم حل کنم چیست؟

اگر پاسخ شما به این سوال “من می خواهم یک کار جدید پیدا کنم” است ، پس این کاملا درست نیست ، درست است؟ زیرا شما فقط کاری نمی خواهید. شما نوع خاصی از کار را می خواهید ، کاری را انجام دهید که با مهارت و علاقه خاص شما همسو باشد – و شاید حتی یک (یا چند) شرکت خاص در ذهن داشته باشید.

لحظه ای را در نظر بگیرید و انواع مشاغلی را که واقعاً مورد علاقه شما هستند ، در نظر بگیرید. آیا شما طراحی مصرف کننده یا سازمانی را ترجیح می دهید؟ وب سایت ها ، برنامه های موبایل یا نرم افزار؟ شرکت های بزرگ یا استارت آپ های کوچک؟ فقط شما می دانید چه چیزی شما را به انجام بهترین کارتان الهام می دهد.

مخاطب هدف من کیست؟

بعد، واقعاً به مخاطبان هدف خود فکر کنید. می خواهید چه کسی را بفروشید؟ (بله ، رزومه شما یک ابزار فروش برای شماست.)

مخاطبان شما استخدام کنندگانی را شامل می شوند که به احتمال زیاد رزومه شما را بسیار سریع اسکن می کنند تا تعیین کنند که پس زمینه خاص شما با مجموعه محدودی از نقش هایی که می خواهند انجام دهند همسو است. انجام این کار را برای آنها آسان کنید!

مخاطبان شما همچنین شامل افرادی هستند که با آنها کار خواهید کرد – هم گروهان و هم رهبران. آنها عمیق تر در رزومه شما فرو خواهند رفت و به دنبال دیدگاه دقیق تری از مهارت ها ، علایق ، تجربه و ارزش شما خواهند بود. برای آنها هم آسان کنید!

غالباً از رزومه شما برای آگاهی از اینکه آیا ارزش های شما با شرکت آنها همسو است و در چه سطحی ممکن است شما را استخدام کنند استفاده خواهد کرد. اطلاعاتی را ارائه دهید که تصویری واضح از موقعیت شغلی شما و نوع شرکتی که موفق خواهید شد را نشان می دهد.

از کجا می دانم طراحی من موفقیت آمیز است؟

معیار موفقیت شما چیزی مانند این است: “X٪ از شرکتهایی که من به آنها علاقه مندم برای تعیین مصاحبه با من تماس بگیرند.” اما چگونه می توانید موفقیت را پیش از ارسال رزومه کاری خود برای گروهی از شرکت ها و دیدن اینکه چه پاسخی دریافت می کنید ، پیش بینی کنید؟

امتحانش کن! آن را برای نمونه کوچکی از همتایان و رهبرانی که به آنها اعتماد دارید ارسال کنید و سوالات، هدفمندی را از آنها بپرسید:

  • به نظر شما رزومه UX من برای چه شرایطی صلاحیت دارد؟
  • در چه سطحی شخصی را با این رزومه UX استخدام می کنید؟
  • اکنون که رزومه UX من را می خوانید ، چه سوالاتی در مورد من دارید؟

درست مثل تست کاربردپذیری ، اگر سوالات مبهمی بپرسید ، پاسخ های مبهمی دریافت خواهید کرد. خاص باشید و از بازخورد برای اصلاح استفاده کنید.

نکته شماره ۲: از پیام خود ایده بگیرید

اگر توصیه های مربوط به نکته شماره ۱ را دنبال کرده باشید ، نوع شغل موردنظر خود را محدود کرده اید. اکنون یک تمرین طوفان فکری را طی کنید و در آنجا عبارات کلیدی درباره علایق ، تجربه و دستاوردهای خود ایجاد کنید که باعث افتخار شما می شوند. از نت های چسبناک ، نقاشی دیواری یا سایر تکنیک هایی که معمولاً از آنها لذت می برید استفاده کنید تا ایده ها به جریان بیفتد.

اکنون ، شما شروع به محتوای رزومه خود کرده اید.

نکته شماره ۳: مطالب واقعاً مهم هستند

هنگام ایجاد یک طراحی عالی ، محتوا همیشه مهم است. رزومه UX شما تفاوتی ندارد. چیز خوبی که شما به عنوان یک طراح ، تجربه تولید محتوایی را دارید که:

  • بسیار هدفمند
  • واضح و مختصر
  • با صدای فعال نوشته شده است
  • بدون اشتباه تایپی و خطاهای دستوری

اکنون که اصول آن را بیان کردیم: در مورد انواع شرکت هایی که در آنها کار کرده اید و کارهایی که انجام می دهیدصحبت کنید. من زمان زیادی را برای مرور رزومه هایی که به شرکتهای گوگل ارسال می شود صرف می کنم. فرض کنید باید به خواننده خود آموزش دهید ، مگر اینکه در شرکتی مانند Google یا Microsoft کار کنید.

سلسله مراتب محتوا نیز بسیار مهم است. مهمترین اطلاعاتی که مخاطب هدف شما می خواهد بداند چیست؟ اول این را بگذار به عنوان مثال ، به عنوان یک کالج جدید ، مدارک تحصیلی شما بسیار مرتبط است و ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در بالای رزومه خود قرار دهید. اگر تجربه ای دارید ، ماده آلما بسیار کم اهمیت می شود. بر این اساس اولویت بندی کنید.

نکته شماره ۴: زیبایی شناسی مهم است

به عنوان یک طراح ، رزومه شما واقعاً زیبا باید باشد. به هر حال ، این احتمالاً اولین احساسی است که کارفرمای بالقوه شما از مهارت های طراحی شما خواهد داشت. (این مورد برای غیر طراحان کمتر صدق می کند و احتمالاً در برخی از حرفه هایی که رزومه سیاه و سفید دیگ بخار را ترجیح می دهند ضرر دارد).

درست مانند کاری که برای یک پروژه طراحی انجام می دهید ، یک زبان تصویری کوچک ایجاد کنید.

  • یک یا دو قلم آسان برای خواندن ، هدر ، کپی بدنه و سایر عناصر محتوا انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که رزومه خود را به عنوان PDF ارسال کنید تا گزینه های طراحی شما حفظ شود.
  • یک پالت کوچک از رنگ های مکمل را انتخاب کنید – یکی از آنها باید خاکستری یا مشکی ملایم برای کپی بدنه باشد.
  • مجموعه کوچکی از نمادها را انتخاب کنید (اگر یک تصویرگر عالی هستید،خودتان ایجاد کنید) که می توانید برای اسکن بیشتر رزومه خود به راحتی استفاده کنید.
  • چیدمانی را طراحی کنید که سلسله مراتب محتوای شما را به وضوح منعکس کند و اطلاعات مهم را به خود جلب کند.

ببینید ، آسان است – فقط یک پروژه طراحی کوچک دیگر!

بسیاری از داوطلبان طراح برای رزومه خود از الگوهای خارج از جعبه استفاده می کنند. اگر این مسیر را طی کنید ، من دو توصیه دارم:

  • از آن ها به عنوان راهنما استفاده کنید و سپس آن را متعلق به خودتان کنید. آن را سفارشی کنید تا سبک شخصی شما را منعکس کند.
  • چیزی را انتخاب کنید که جالب باشد. استخدام کننده من به من می گوید که یک الگوی وجود دارد که او هفته ای ۱۵ بار می بیند. وقتی او مرا به مثالی پیوند داد ، من هم آن را شناختم.

نکته شماره ۵: آن را مختصر نگه دارید

حداکثر دو صفحه، خودشه!! (هیچ کس نمی خواهد یک رزومه ۵ صفحه ای بخواند.)

شما ۲۰ سال تجربه حرفه ای دارید؟ من هم همینطور. این بدان معنی است که من باید تجربه منسوخ شده یا کمتر مرتبط را محروم کنم. اگر احساس کنم که وجود آن لازم است ، فقط خلاصه ای از نقش را ارائه می دهم.

همچنین ، در شرح وظایف خود ، محتوای مربوط به فعالیتهای روزانه جدول مانند وایرفریمینگ یا تست A / B را به حداقل برسانید. در حقیقت ، انتقال این اطلاعات به بخش “مهارت” یا “تخصص” خود را در نظر بگیرید که برای همه نقش های شما اعمال می شود. در عوض ، به اهداف موقعیت ، مشکلاتی که حل کرده اید و ارزشی که برای خود آورده اید تمرکز کنید.

نکته شماره ۶: در صورت لزوم آن را به روز کنید

از آخرین باری که رزومه UX خود را ایجاد کردید تجربه جدیدی دارید؟ اضافه کن

همچنین ، درباره کار خاصی که متقاضی آن هستید ، عمیقاً فکر کنید و به نیازهای آن دقت کنید. سپس ، یک نسخه منحصر به فرد از رزومه خود بسازید که این تجربه دقیق را برجسته کند. این تلاشی اضافی است که ارزش بدست آوردن شغل رویاهایتان دارد.

من واقعاً نمی توانم به اندازه کافی بر این نکته تأکید کنم. هر چقدر خواننده بتواند تجربه مربوط به شما را راحت تر ببیند ، احتمال ارتباط او با شما بیشتر است.

نکته شماره ۷: دلسرد نشوید

حتی اگر عالی ترین رزومه UX دنیا را داشته باشید، هر شرکتی که درخواست می کنید با شما تماس نمی گیرند. دلایلی که صادقانه بی پایان هستند.

شاید شما دقیقاً همزمان که آنها تصمیم گرفتند پیشنهاد خود را به نامزد دیگری بدهند ، درخواست دهید. شاید سرشماری غیر منتظره کاهش یابد. شاید آنها فقط به دنبال چیزهای بسیار خاصی هستند که شما احتمالاً نمی دانستید

مشکلی نیست! آن را شخصی نگیرید.

اگر رزومه خود را به تعداد معدودی از شرکت ها ارسال کرده اید و هیچ کس پاسخ ندهد ، وقت آن است که بررسی کنید که آیا رزومه شما برای ارسال پیام مورد نظر شما ساخته شده است؟ در غیر این صورت ، به یاد داشته باشید که بسیار عالی هستید و کار درست پیش می آید.

 

منبع: uxdesign.cc

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search