دوره‌ طراحی

رابط کاربری و تجربه کاربری در یک نگاه – تعریف UI و UX

تعریف رابط کاربری و تجربه کاربری

توضیح مختصری از رابط کاربری و تجربه کاربری

در این مقاله کوتاه ، توضیح مختصری از رابط کاربری و توضیح مختصری از تجربه کاربری میدهیم و تعریف رابط کاربری و تجربه کاربری را مشخص میکنیم.

رابط کاربری یا User Interface

رابط کاربری یا User Interface که به اصطلاح به آن UI می‌گویند، قسمتی از دستگاه است که کاربر مشاهده و لمس می‌کند. یک طراح رابط کاربری خوب و حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید، علاوه بر پیاده سازی درست UX ، ارتباط مناسبی با کاربر برقرار کنید.

برعکس تصور موجود، رابط کاربری فقط تمرکز بر زیبایی و طراحی نیست، بلکه ساده و قابل فهم کردن UX برای کاربران نشان دهنده یک طراحی مناسب است.
طراحی رابط کاربری اهمیت زیادی دارد. طراحی خوب می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک بزرگی بکند. کار خود را باید به تیم‎های متخصص و صاحب ایده بسپارید. تیمی که توانایی خلق و پرورش داشته باشد.

تعریف رابط کاربری و تجربه کاربریتجربه کاربری یا User Experience

طراحان UX روش های مختلفی را برای حل یک مشکل کاربر مورد بررسی قرار می دهند. مسئولیت اصلی یک طراح UX این است که اطمینان حاصل کند که محصول از یک مرحله به بعد منطقی جریان می یابد.

یکی از راه هایی که یک طراح UX می تواند این کار را انجام دهد این است که با انجام تست کاربر شخصی به مشاهده رفتار او بنشینند. با شناسایی مانع‌های کلامی و غیر کلامی، آنها را اصلاح و برای ایجاد “بهترین” تجربه کاربری تکرار می‌کند. یک پروژه خوب یک جریان ورودی لذت بخش برای یک کاربر جدید است.
طراحان رابط کاربری بر خلاف طراحان UX که با احساس کلی محصولات مرتبط هستند، در مورد چگونگی قرار دادن محصول مشخص هستند. آنها مسئول طراحی هر صفحه یا صفحه ای هستند که کاربر با آن تعامل می کند و اطمینان حاصل می‌کند که رابط کاربری بصری به سمت مسیری که طراح UX مشخص کرده هدایت می‌شود.

پیشنهاد میشود حالا که تعریف رابط کاربری و تجربه کاربری را دریافته اید ، این مقاله که در مورد رابط کاربری و تجربه کاربری با ذکر مثال است را مطالعه کنید.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search