دوره‌ طراحی

دیزاین سیستم چیست؟

دیزاین سیستم مجموعه ای از اجزا است که می تواند در ترکیبات مختلف مورد استفاده مجدد قرار گیرد. دیزاین سیستم ها به شما امکان می دهند طراحی را در مقیاس مدیریت کنید.

دیزاین سیستم جدید نیست! نکته جدید این است که چگونه آن را در کار خود اعمال می کنیم. دیزاین سیستم هایی که من در اینجا در مورد آنها صحبت می کنم مخصوص محصولات دیجیتالی است مثل وب سایت ها ، اپلیکیشن ها و غیره. و آنها افرادی را که روی طراحی دیجیتال ، تجربه کاربر ، طراحی تعامل و برنامه نویس front کار می کنند ، لمس می کنند. در اینجا چند نمونه مشابه آورده شده است:

مثال اول : لگو (LEGO)

سوال: با چند روش می توانید شش آجر   2 × ۴ لگو از همان رنگ را ترکیب کنید؟

پاسخ: ۹۱۵,۱۰۳,۷۶۵ روش مختلف!

یک مجموعه اصلی LEGO احتمالاً شامل آجر ، بشقاب ، بست ، کاشی و غیره استاندارد خواهد بود و احتمالاً برای هر بلوک چند رنگ مختلف دارید. هنگامی که ما یک دیزاین سیستم می سازیم ، ما در حال طراحی آجرهای LEGO هستیم که می توانیم از آنها استفاده مجدد کنیم ، انواع سازه ها را بسازید و لذت ببرید! به نظر می رسد همه آنها از یک خانواده طراحی یکسانی هستند.

مثال دوم: تاکو بل (Taco Bell)

تاکو بل حدود هشت ماده تشکیل دهنده دارد و با این وجود ، آنها حدود ۵۰ مورد را در فهرست خود دارند. و حدس بزنید چه؟ آنها فقط همان هشت ماده را به روش های مختلف مخلوط و مطابقت می دهند. با استفاده از این هشت ماده ، می توانید یک تاکو ، یک کواسادیلا یا یک غذای مورد علاقه خود را در اواخر شب درست کنید! همان ایده اعمال می شود: این یک دیزاین سیستم (غذا) است.

یک دقیقه صبر کنید – آیا مطمئن هستید که “دیزاین سیستم” نامیده می شود؟

خب ، آن را با نام های بسیاری میشناسند. برد فراست آن را طراحی اتمی می نامد. AirBNB آن را زبان طراحی می نامد. این صنعت هنوز در اطراف نام های برگزیده می چرخد. عناوین دیگر عبارتند از:

  • Pattern library  (کتابخانه الگو)
  • Modular design (طراحی مدولار)
  • Component design ( طراحی مولفه ها )
  • Design language (زبان طراحی )
  • User interface library (کتابخانه رابط کاربر)

مطمئناً ، تفاوت های ظریف در همه این موارد وجود دارد ، اما همه آنها اساساً یک کار را انجام می دهند: ایجاد یک سری اجزای طراحی برای استفاده مجدد شما و تیمتان. حتی بعضی اوقات ، عناصر یک دیزاین سیستم را به صورت یک سبک یا راهنمای برند تجاری پیدا می کنید.

چرا باید از یک دیزاین سیستم استفاده کنید؟

۱) سیستم های طراحی می توانند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنند!

در حالی که ممکن است شما احساس کنید که در حال اضافه کردن لایه ای جدید بر روی یک لایه های دیگرهستید, در واقع دیزاین سیستم می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند. برای درک بهتر اینکه این موضوع چگونه در مورد شما صدق می کند، این پرسش ها را در نظر بگیرید:

  • مقیاس – آیا شما محصولی (یا محصولاتی) را طراحی می کنید که بیش از ۳۰۰ صفحه نمایش داشته باشد؟ آیا محصول (های) شما رشد چشمگیری خواهند داشت؟
  • سازگاری – آیا می خواهید محصولات شما دارای برند تجاری ، ظاهر و احساس و تجربه ثابت باشند؟ آیا محصول شما در حال حاضر دکمه هایی با ۲۰ سبک مختلف دارد؟
  • کارایی – آیا می خواهید طراحان بصری ، طراحان تجربه کاربر و برنامه نویسان front سریعتر کار کنند و در وقت صرفه جویی کنند؟
  • کار گروهی – آیا پروژه هایی دارید که در آن زمان بین طراحان دست و پنجه نرم می کنند یا بسیاری از طراحان در یک پروژه کار می کنند؟

اگرحتی به یکی از سوالات بالا جواب “بله ” دادید ، پس سیستم طراحی احتمالاً برای شما مناسب است. کاربا مقیاس و افزایش ثبات و کارایی از بزرگترین مزایای ایجاد و استفاده از یک دیزاین سیستم است.

علاوه بر این ، از آنجا که در سیستم طراحی خود مجدداً از اجزای سازنده استفاده می کنید ، زمانی که صرف ایجاد آن می کنید کاهش می یابد. در آن مرحله ، طراحان و برنامه نویسان front  شما می توانند محصولات موجود را به درستی تنظیم کنند ، تجربه را به وجود آورند یا روی پروژه های دیگر تمرکز کنند!

۲) سیستم های طراحی به طراحان و توسعه دهندگان کمک می کند تا بهتر با هم کار کنند!

دیزاین سیستم ها طراحان را مجبور می کند تا کار خود را منظم کنند ، و به اجزا درونی بیندیشند. برنامه نویسان Front  قبلاً این کار را انجام داده اند. آنها زمانیکه تیم های طراحی دیزاین سیستم را ایجاد می کنند،  این کار را کرده اند ، و ناخودآگاه آنها مانند هم تیمی های سازنده خود فکر می کنند و به همان زبان صحبت می کنند.

خوب که چی؟ همانطور که می توانید تصور کنید وقتی هم تیمی ها شروع به صحبت کردن با همان زبان و حل مشکلات با هم می کنند، کارهای بسیار بیشتری انجام می شود. و سریعتر!

۳) دیزاین سیستم ها آینده ای در حال حاضر!

جان مایدا و تیمش هر ساله گزارش Design In Tech  را تهیه می کنند ، که من اکیداً توصیه می کنم نگاهی به آن بیندازید. در سال ۲۰۱۷ ، ایمیلی که او با عنوان انتشار گزارش ارسال کرده بود ، یک نکته نهایی را مطرح کرد:

“هنگامی که یک فناوری بالغ می شود ، طراحی به پیش زمینه منتقل می شود زیرا ماشین آلات اساسی  تبدیل به کالایی تجاری شده است.”

مایدا ادامه داد: “ما در دوره ای زندگی می کنیم که بدهی های گسترده طراحی در سراسر صنعت فناوری وجود دارد” و چهار راه برای حل این مسئله بیان کرد:

  • تعمیرات اساسی سیستم آموزش طراحی به فناوری مرتبط باشد.
  • “مقیاس” عملکرد طراحی یک شرکت از طریق مدیریت بهتر / هدایت طراحان و سیستم های طراحی قابل اشتراک.
  • انواع جدیدی از ابزارها را ایجاد کنید که طراحان محاسبات را قادر می سازد سریعتر و قادر به کنترل دامنه نفوذ بزرگتر باشند.
  • به سطحی از هوش ماشین دست پیدا کنید که اکثر کارهای طراحی روت را بر عهده دارد.

در صورت از دست دادن آن ، نکته دوم شامل طراحی مقیاس بندی از طریق سیستم های طراحی قابل اشتراک است

در سال ۲۰۲۰، این هنوز درست است. ما می دانیم که هنوز بدهی طراحی وجود دارد ، خارج از صنعت فناوری نیز این چنین است. ما می دانیم که افراد بسیاری که از کانالهای موجود اکوسیستم دیجیتال شما را تجربه می کنند ، گاهی اوقات همه در یک نشست هستند. آنها به سرعت بین رسانه های اجتماعی ، ویژگی های وب ، خبرنامه های ایمیل ، برنامه ها و غیره حرکت می کنند. متأسفانه بسیاری از سازمان ها برای مدیریت طراحی در اکوسیستم های دیجیتالی نامرتب تلاش می کنند و این منجر به ناسازگاری برند و تجربیات شکسته می شود. دیزاین سیستم ها برای ایجاد کاربر و برند عالی  که تقاضای مخاطب شماست همچنان مرتبط و ضروری هستند.

آیا نمونه ای از سیستم های طراحی دارید؟

دیزاین سیستم های تجاری:

دیزاین سیستم های دولتی:

کاتالوگ های دیزاین سیستم 

  Adele

بیش از ۱۰۰ دیزاین سیستم طبقه بندی شده است که اگر به دنبال چیز خاصی هستید این لیست فوق العاده مفید است. آنها مشخص کرده اند که کدام سیستم های طراحی دارای دستورالعمل های دسترسی ، صدا و لحن ، نمادها ، نامگذاری رنگ و موارد دیگر هستند. این توسط UXPin گردآوری شد.

Design Systems Repo

بیش از ۵۰  pattern libraries ,style guides , design system

Forum One

Forume one ده ها سیستم طراحی برای مشتریان ما ایجاد کرده است. این کار هوشمندانه ای است که انجام می شود و در طولانی مدت بهترین خدمات را برای آنها دارد. ما علاقه زیادی به سیستم های طراحی داریم و امیدواریم شما هم باشید. اگر فکر یا سوالی دارید ، لطفاً در این مورد تردید نکنید! ما خیلی دوست داریم داستان های شما درباره نحوه اجرای یک سیستم طراحی یا چالش هایی که با آن روبرو هستید را بشنویم.

منبع: forumone.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search