دوره‌ طراحی

عکس تحقیقاتی در پروژه‌های در حال انجام

عکس تحقیقاتی

راهنمایی‌هایی در مورد چگونگی ارائه پروژه تحقیقاتی‌تان و مستند‌سازی آن‌ها به کمک عکس تحقیقاتی.

عکس تحقیقاتی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بیان یک موضوع است. محققان همچون داستان‌گویان می‌توانند به کاربران قدرت انتقال فکر قوی‌ای بدهند. آنها با استفاده از عکس‌های جذاب و جالب از فعالیّت‌های تحقیقاتی خود این کار را انجام می‌دهند. اما در حالی که عکس‌های میدانی از موضوعات، کاربران، پاسخ دهندگان و محیط تحقیقاتی نیز به کمک می‌آیند. دسته دیگری از عکس‌ها وجود دارد که باید با دقّت گرفته شوند و گاهی اوقات به نمایش گذاشته می‌شوند تا روند فعالیّت‌های تحقیقاتی را بازگو کنند. من به این نتیجه رسیدم عکس‌هایی که برای تحقیقات به کار گرفته می‌شوند انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

• تحقیق و موضوع در یک فریم

این مدل به سهامداران کمک می‌کند درک درست و دقیقی از جایگاه واقعی تیم تحقیق داشته باشند. اینکه در چه مرحله‌ایی قرار دارند و تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اند؟ این عکس‌ها نمایی از فعالیّت‌های میدانی را به تصویر می‌کشند آنگونه که انجام می‌شوند و به سهامداران حس نزدیکی و ارتباط با روند انجام کار را می‌دهد. همچنین این امر بسیار مهم است چرا که گفتگوی زنده بین دو نفر را ثبت می‌کند. بیننده می‌تواند ابعاد مختلف موضوع تحقیق و زبان بدن محققان را ببیند و هنوز هم از طریق عکس‌ها شاهد لحظه لحظه‌ی مراحل تحقیق باشد.
خیلی خوب است که محققانی داشته باشید با دفترچه یادداشتی در دستشان در حالی که گرم گفتگویی پویا هستند. امّا دیدن آنها در حال حمل کردن ۳ تا کیسه، بطری آبی در کنارشان و دوربینی کنار لپتاپشان اصلاً خوشایند نیست.

به تصویر کشیدن دقیق گفتگویی زنده بین دو نفر یا تعبیر واقعیت آنگونه که اتفاق می‌افتد را مد نظر داشته باشید.

• نمایی نزدیک از ابزار مورد استفاده در تحقیق

من متوجه شدم این‌ها هیجان‌انگیزترین بخش‌ها برای گنجاندن در شرح وقایع تحقیق است که تصاویر تحقیقاتی به عنوان ابزار مورد استفاده در تحقیق، تفکرات موجود در ورای آنها را زنده نگه می‌دارد‌.
این فریم‌ها به بینندگان کمک می‌کند که با طرح تحقیق ارتباط برقرار کنند و موفقیت ابزار مورد استفاده در طراحی را نشان می‌دهد. مخصوصاً عکس از چیزهایی که کاربران هنگام استفاده از یک ابزار تحقیقاتی نوشتند یا کشیدند، خیلی جالب است چرا که آنها نگاهی اجمالی به اطلاعاتی دارند که جمع آوری شده‌اند. در چنین عکسهایی از طریق زبان و کلمات مورد استفاده کاربران به افکار آنها پی می‌بریم و این داده‌های خام کمک می‌کند تا روند انجام تحقیق را با قدرت بیشتری بیان کنیم. ارائه دهنده می‌تواند این تصاویر را برای بیان رفتار جالب یا تعجب‌آور کاربران ترکیب کند و در سخنرانی خود به کار گیرد.

• محقق در عمل

عکسهای تحقیقاتی که گرفته می‌شوند می‌توانند در ارتباط با نقش محقق بسیار مفید واقع شوند که در واقع بسیار فراتر از برگزاری گفتگو و پرسیدن سوال است. چنین عکس‌هایی در واقع پشت صحنه فعالیّت محققان هستند، اینکه وظایفشان چطور بود و چطور آن را انجام دادند.
من عکس‌هایی را دوست دارم که اعضای تیم تحقیقاتی از یکدیگر می‌گیرند‌. مستند ساز تیم نیز فعالیت‌های محققان همکار خود را به صورت یک فیلم مستند در می‌آورد. در کنار همه موارد بالا این عکس‌ها برای خاطره‌سازی و جمع آوری اعضای تیم در کنار یکدیگر به کار گرفته می‌شود.

منبع: uxdesign.cc

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search