دوره‌ طراحی

افزایش تعامل کاربر با محصول در پیام‌های درون برنامه‌ای

In-app messages

روش نوشتن پیام‌های درون برنامه‌ای برای تعامل بیشتر کاربر با محصول

پیام‌رسانی درون برنامه‌ای به جذب کاربران جدید کمک می‌کند. بدین‌صورت که ویژگی‌های محصول جدید را به کاربر توضیح می‌دهد، بازخورد جمع می‌کند و کاربران را به سمت خود می‌کشد.
در ماه دسامبر گذشته Growth Con در سانفرانسیسکو، فردی به نام Sujan Patel (مدیر‌عامل و بنیانگذار Mailshake) گفت آن چیزی که مشتریان ما هنگام استفاده از نرم‌افزار cold email شرکتمان بیشترین درگیری را با آن دارند، ابزار نیست.
اخیرا ، مهندس فروش سرب، Russell Vaughn هم به همین موارد اشاره کرد. همانطور‌که ویژگی‌های جدید اتوماسیون را برای پیام‌های ایمیل و برنامه‌های کاربردی راه اندازی می کنیم ، کاربران بتا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند ولی مقصر این ابزار نیست.
اگر می‌خواهید از اتوماسیون به نفع خود استفاده کنید اما درباره آنچه می‌خواهید بگویید مطمئن نیستید، این پست برای شماست. ما نمونه‌هایی داریم و از موارد و الگوهایی استفاده می‌کنیم تا شما را به سمت خود بکشند. بنابراین شما فقط به یک صفحه خالی خیره نمی‌شوید.

پیام های درون برنامه چیست؟

پیام‌های درون برنامه به پیام‌هایی اشاره می‌کند که شما در برنامه مبتنی بر وب خود قرار می‌دهید که می‌تواند هرگونه اعلان چت یا پیامی باشد که کاربران وب سایت می‌توانند بر روی آن کلیک کنند. پیام‌های درون برنامه به مشتریان کمک می‌کند تا به یک صفحه desktop یا یک فیلم توضیح‌دهنده ویژگی خاص، هدایت شوند ، یا از طریق چت شخصی به آن‌ها می‌کند.

چه نوع شرکت‌هایی به پیام رسانی درون برنامه‌ای نیاز دارند؟

انواع مختلفی از شرکت ها از پیام های درون برنامه‌ای استفاده می کنند، اما صنایع زیر رایج‌ترین هستند.

SaaS

وقتی بحث SaaS پیش می‌آید مالکیت‌، نیمی از نبرد است شاید هم کمتر از نصف. یکی از بزرگترین چالش‌های SaaS ، بهینه‌سازی و وفاداری مشتری به محصول است، به طوری که کاربران اشتراک خود را در طی ماه‌ها یا سال‌ها فعال نگه می دارند.
اکثر افراد حتی برای استفاده از ساده‌ترین محصولات SaaS هم نیاز به آموزش دارند تا طریقه استفاده از آن‌ها را درک کنند. پیام‌های درون‌برنامه می‌توانند در پردازش و پذیرش ویژگی‌های جدید کمک کنند.

Ecommerce(تجارت الکترونیکی)

در اکثر موارد، شرکت‌های تجارت الکترونیکی از پیام‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان وب‌سایت را سریعاً اعلام کنند تا در صورت نیاز به راهنمایی، به آنها اطلاع دهند. از آنجا که قرار نیست پاسخ‌ها یا منابع کوتاه یا خشک باشند (همانطور که اغلب برای SaaS وجود دارد) ، پیام‌رسانی عمدتا به صورت چت مستقیم انجام می شود.

Education and community(آموزش و اجتماع)

آموزش، وب‌سایت‌های ایجاد جامعه و حتی وب‌سایت‌های رسانه‌ای بالقوه ممکن است به گپ درون برنامه‌ای برای اعلامیه‌های خاص یا درخواست بازخورد، نیازداشته باشند. آنها همچنین ممکن است از این برنامه‌ها برای توضیح نحوه استفاده از سایت وحتی استفاده بیشتر از سایت استفاده کنند.

مثال هایی از پیام های درون برنامه چیست؟

برای برخی از الهام آماده هستید؟ در اینجا چند نمونه از پیام‌های درون برنامه‌ای از شرکت های تجارت الکترونیک و SaaS آورده شده است.
این ویژگی‌های نمونه، واقعا یک کپی هوشمند هستند. چند بار پیام برنامه خسته کننده‌ای را مشاهده کرده اید که می‌تواند به شما در هر چیز کمک کند. کپی موفقیت آمیز به یک ویژگی خاص تکیه می‌کند، بنابراین به کاربردن کلمه “هر چیزی” خیلی عمومی است.
به این خط توجه کنید، “من می توانم به سؤالات شما در مورد تناسب و استایل پاسخ دهم” و همچنین “با یک متخصص تناسب گپ بزنید.”
همه چیز درباره این پیام عالی است زیرا بسیار خاص و مفید است و باعث می‌شود شما احساس کنید اگر به سمت آن بروید از یک کمک باکیفیت بهره‌مند می‌شوید .
صرف‌نظر از اینکه چه نوع وب‌سایت یا برنامه مبتنی بر وب دارید، می‌توانید از این مثال کاملاً یاد بگیرید و در نسخه‌های مربوط به پیام‌های درون برنامه خود ، بسیار خاص باشید.

وبینارهای آینده را تبلیغ کنید.

در SaaS ، گاهی اوقات ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای شروع کاربرجدید ، حضور در یک وبینار سی دقیقه‌ای است. مطمئناً آنها می‌توانند ساعت‌ها در حین راهنمایی های دسکتاپ خود صرف کنند، اما یک نمایش سریع گروهی اغلب می‌تواند باعث شود آنها سریع‌تراز هرچیز دیگری شروع کنند.
پیام‌های درون‌برنامه‌ای InVideo، بجای پیشنهاد فقط ازطریق چت زنده، وبینار زنده آینده‌شان را برای کاربران جدید تبلیغ می‌کند.

دریافت بازخورد

جایگاه هرکدام از ما بدون بازخورد کجاست؟ احتمالاً خیلی موفق نیست. همین مورد در مورد برنامه مبتنی بر وب شما نیز صادق است. Hotjar مکانی را برای فیدبک پیشنهاد می‌دهد. شما به سادگی بر روی زبانه فیدبک کلیک کرده سپس بر روی یک صورت کلیک می کنید و در انتها یک دلیل برای انتخاب چهره خود وارد می‌کنید.
بسیاری از شرکت‌ها از پیام رسانی درون برنامه‌ای به عنوان روشی برای جمع آوری بازخورد استفاده می‌کنند، به سادگی با درخواست از مردم برای پاسخ‌گویی. بسیارهوشمندانه است که پس از طراحی مجدد یک صفحه مهم یا راه اندازی چیز جدیدی این کار را انجام دهید.
Hubspot از پیام درون برنامه خود برای هدایت کاربران استفاده می‌کند تا به راهنمایان بر اساس این که در چه صفحه ای هستند کمک کنند. بنابراین اگر در صفحه تبلیغات هستید به شما لینک‌هایی برای راهنمایی در مورد تنظیم انتساب داده می‌شود. اگر در صفحه مخاطبین هستید ، می‌توانید نحوه ادغام مخاطبین را بیاموزید.
ممکن است کاربران همچنان سؤالات دیگری داشته باشند و نیاز به گفتگوی زنده دارند، اما برای شرکتهایی که کاربران زیادی دارند ، عاقلانه است که به سؤالاتشان فعالانه پاسخ دهید تا تعداد افرادی که نیاز به گفتگو با نماینده دارند را کاهش دهند.

همه موارد استفاده از پیام های درون برنامه چیست؟

موارد استفاده بسیاری وجود دارد که احتمالاً نامتناهی‌اند. در زیر موارد برتر را بررسی می‌کنیم.

راه‌اندازی یک ویژگی جدید

هنگامی که کاربران برای اولین بار روی یک ناحیه از ویژگی‌های جدید یک برند کلیک می کنند، می‌توانید یک پیام درون برنامه‌ای داشته باشید که یا ظاهر می‌شود یا منتظر است کلیک کنید. در این پیام می‌توان به طور خلاصه ویژگی جدید را توضیح داد سپس کاربران را به سمت یک آموزش ویدئویی کوتاه هدایت کند یا نحوه استفاده از آن را برای کاربران شرح دهد.

راه اندازی خط محصول جدید

شرکت‌های تجارت الکترونیکی ممکن است نخواهند زمانی‌که یک محصول جدید می‌سازند، برای وبلاگ یا صفحات کم ارزش‌ترشان پیام‌های درون برنامه‌ای داشته باشند (به دلیل آزاردهنده بودن). اما برای راه‌اندازی خطوط جدید محصول، که جالب‌تر و ارزشمندتر هستند ، یک چت سریع می‌تواند چیزی ساده بگوید ، مانند: “ما تازه […] را راه‌اندازی کرده ایم، محصول جدید ما که به شما کمک می‌کند […] می‌خواهید آن را بررسی کنید؟

استقبال از کاربر جدید

احتمالاً شما می‌خواهید با کاربران فعال، رفتار متفاوتی در مقایسه با کاربران پراکنده داشته باشید. برای بسیاری از شرکت‌ها، این نوع اتوماسیون ایده خوبی است، اما انجام آن در زندگی واقعی سخت است. پیام‌رسانی درون برنامه‌ای شما را به این هدف می‌رساند. در داخل GoSquared، می‌توانید یک گروه هوشمند ایجاد کنید شامل هر کسی که برای مدت معینی روز در سایت شما یا در برنامه شما نبوده است. می توانید آنها را به سمت یک راهنمایی مشخص ، با ارزش‌ترین ویژگی خود یا هر چیز معقولی هدایت کنید.

پروسه محصول ادامه‌دار

این پروسه فقط در چند هفته یا روزهای اول اتفاق نمی‌افتد بلکه طول می‌کشد. مخصوصاً برای محصولات پیچیده‌تر SaaS ، کاربران جدید ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد تا به درک عمیقی از مجموعه ویژگی‌های محصول برسند. با استفاده از پیام‌های درون برنامه‌ای، می‌توانید دنباله‌ای ایجاد کنید تا کاربران هر ماه با یک ویژگی یا نکته جدید آشنا شوند.

اراپه پیشنهادات خاص یا ایجاد انگیزه مالی درکاربران

این احمقانه است که سعی کنید هر کاربر را به خود وابسته کنید. این واقع بینانه نیست. به علاوه، هر نوع تبلیغاتی برای برنامه وابسته شما می‌تواند کاربران جدید شما را گیج کند. با پیام‌رسانی هوشمند درون برنامه‌ای ، می‌توانید با ارزش‌ترین مشتریان یا کاربران قدرتمند خود را دسته‌بندی کنید.

سپس در مورد برنامه وابسته خود برای آنها پیام ارسال کنید یا برای اشتراک مطالب یا محصولات خود به آنها انگیزه‌ی مالی دهید. با ابزاری مانند Sociamonials می‌توانید کاربران را برای دریافت جوایز و مشوق‌های پولی تحریک کنید تا محصول یا مطلب شما را به اشتراک بگذارند.

هشدار نگهداری آینده

اکنون ازموردی استفاده کنید که بسیار سرگرم کننده باشد: تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده. پیام رسانی درون برنامه‌ای یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید قبل از موعد خرابی برنامه شما، به کاربران هشدار دهد.

اطلاعیه ویژه

با یک شرکت مشهور برای یک کمپین جدید همکاری می‌کنید؟ راه‌اندازی رویدادی که در حالت آفلاین اتفاق می‌افتد؟ اعلام یک کسب و کار که ممکن است کاربران را تحت تأثیر قرار دهد؟ به هر حال، می توانید از پیام‌های درون برنامه ای برای ارائه اطلاعیه‌های ویژه استفاده کنید. با بخش بندی هوشمند، می‌توانید کاربران جدید یا هر کس دیگری که می‌خواهید را از برندتان باخبر کنید.

مراحل نوشتن پیام های درون برنامه ای چیست؟

اکنون که شما ایده‌هایی در مورد انواع پیام‌های درون برنامه‌ای دارید، ممکن است بخواهید آنها را ارسال کنید، پس زمان آن رسیده است که در مراحل نوشتن یک پیام مؤثر، به نکات عمیق‌تری توجه کنید.

۱- هدف گذاری کنید.

کاربران خود را بمباران نکنید. همیشه باید یک دلیل واقعاً خوب برای اینکه چرا که شما یک پیام را خودکار می‌کنید وجود داشته باشد. در اینجا چند نمونه مثال آورده شده است:
کاربران جدید را به راهنمای شروع سریع ما هدایت کنید.
بازدیدکنندگان هدف وب‌سایت را برای شروع به چت زنده هدایت کنید.
کاربران را که از ۱۴+ روز پیش برای استفاده از یک ویژگی پیشرفته ثبت نام کرده‌اند را هدایت کنید.
یک سند Google جدید را باز کنید یا یک دفترچه یادداشت بردارید. به مثالها نگاهی بیندازید و از موارد بالا به عنوان الهام بخش برای اهداف خود استفاده کنید.
مخاطبان را با توجه به هدفتان تقسیم بندی کنید.
برای هر هدف شما میتوانید معیارهای خود را برای تقسیم بندی مشتریان بنویسید. بسته به هدفتان ممکن است چندین معیار داشته باشید.

در اینجا معیارهای مثال برای سه هدف فوق آورده شده است:
حساب هایی که کمتر از ۱۴ روز پیش ایجاد شده است
حساب‌هایی که در صفحه قیمت گذاری بیشتر از ۳۰ ثانیه مانده‌اند.
حساب بیش از ۱۴ روز پیش ایجاد شده است.
همچنین می توانید از ویژگی‌های مختلف برای جداسازی رهبران ، بازدید کنندگان و مشتریان استفاده کنید.

۲- کوتاه و خوانا و کمک‌کننده بنویسید.

وقتی پیام های خود را می‌نویسید، به کوتاه نوشتن فکر کنید. پیش نویس اصلی خود را یک روز بنویسید و سپس در روز بعد آن‌ها را ویرایش کنید . آیا می‌توانید آنها را کوتاه‌تر کنید؟
از تیم خود بازخورد بگیرید. spreadsheet خود را با همکاران مربوطه به اشتراک بگذارید تا ببینید که کدام پیام‌ها گیج کننده‌اند؟ کدام کلمات غیرضروری و قابل حذف هستند؟
و فراموش نکنید که پیام ها باید معرف برند شما باشند. آیا برند شما خنده دار، شوخ ، بازیگوش ، حرفه‌ای است یا ترکیبی از این موارد؟
در اینجا چند قالب پیام وجود دارد که با اهداف و معیارهای فوق مطابقت دارند:
اگر در سفر خود به [خروجی و نتیجه‌ای که محصول می‌دهد] گیر افتاده باشید، به شما یک راهنمای شروع سریع می‌دهیم که به آسانی آن دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
آیا مطمئن نیستید که [نام محصول] پاسخگوی نیاز شما باشد؟ آیا به دنبال ویژگی خاصی هستید؟
[نام محصول] همچنین می‌تواند به شما [مورد استفاده ثانویه] کمک کند. [نام ویژگی] را بررسی کنید.
پیام های موفقیت آمیز داخل برنامه به یک دلیل وجود دارند، در اختیار کاربران هدف قرار بگیرند و خیلی واضح و روشن نوشته شوند.
آیا می‌دانید GoSquared در حال راه‌اندازی ایمیل و اتوماسیون پیام رسانی درون برنامه ای است؟ این ویژگی‌ها درست در بالای آنالیزهای ما ساخته می‌شوند تا مشتریان ما بتوانند اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر داده ها را در یک سکوی آسان به دست آورند.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search