دوره‌ طراحی

چگونگی سازمان ‎دهی طرح تعامل کاربری

سازمان ‎دهی طرح تعامل کاربری

من طی یک عملکرد چهار ساله در زمینه طراحی دیجیتال، در مورد مرتب کردن و طبقه بندی اطلاعات دچار وسواس شده ام و این مسآله منجر به ایجاد یک رویکرد سیستماتیک در طراحی تعامل کاربر  شده است. شما میتوانید از این دستاورد برای کار روی نرم افزار طراحی محبوبتان یا برنامه نویسی استفاده کنید. این برنامه به ارتباط طراحان با برنامه ها کمک میکند. ارتباط بهتر منجر به درک بهتر و تولید محصولات بهتر میشود. دراین مقاله به بررسی سازمان ‎دهی طرح تعامل کاربری میپردازم.

این دستاورد عمدتاً در مراحل بعدی طراحی به کار میرود، معمولاً هنگام تنظیم دقیق پروژه وقتی که شما زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد روابط در سیستم بصری خود دارید.به کارگیری این دستاورد در مراحل اولیه پروژه، طی نمونه سازی اولیه و چهار چوب سازی به معنی انطباق و هماهنگی آسانتر در هر دو مورد، طراحی و برنامه نویسی است.

اهداف من ناب هستند اهداف من ناب هستند.

مثال هایی در چگونگی سازمان ‎دهی طرح تعامل کاربری

وقتی که روی پروژه هایی با مقیاس بزرگتر کار می کردم به خاطر نبود ساختاری درست و سازمان دهی طرح تعامل کاربری، از برخی از موانع در فرآیند طراحی خسته می شدم. اگرچه به روز رسانی های اخیر مثل نمادهای لانه سازی یا متدهایی که در برنامه  craft  موجود است، پروژه را در مسیر درست پیش می برد اما هنوز هم به سطح مورد نیاز برای گردش کار بی عیب و نقص نرسیده است. برای درک بهتر شما چند مثال می زنیم:

  • مروری دقیق بر متغییرها

من می خواهم مروری دقیق بر طرح داشته باشم تا بدانم چه سایزفونت، رنگ فونت ورنگ پس زمینه ایی را مورد استفاده قرار دهم .برای جلوگیری از به پایان رساندن طرح با ۲۰ نوع سایزمتن مختلف و یا ۵۰ نوع سایه از رنگ خاکستری.

  • دسته بندی متدها

کدام قسمت از طرح با تغییرات خاص در متغیرها مرتبط است ؟ می خواهم مشخص کنم که کدام فونت برای موارد خاص مناسب است _ فونت sans_serif  برای طراحی تعامل کاربر و serif  برای متن های طولانی تر تا قابل خواندن باشند. مثال دیگر، ما دو نوع فن چاپ داریم یک نوع برای پس زمینه روشن و نوع دیگر برای نمونه تیره آن.

  • تطبیق متغییرها

من می خواهم همه فونت های ۱۶ پیکسل karla  ارتفاع شان ۱.۲ باشد. صرف نظر از اینکه متن مورد نظر یک پاراگراف، یادداشت، یا توضیحی در مورد یک بخش یا یک نقل و قول است.

  • تغییر تنها یک متغییر

من می خواهم تنها یک تغییر کوچک در بطن پروژه با صفحه +۵۰  داشته باشم و نمی خواهم همه چیز را تغییر دهم.بهتر است بگویم که میخواهم تنها یک فونت را برای همه عنوان ها در یک سطح تغییر دهم.

می دانم که نحوه اجرا در همه پروژه ها یکسان است .مثل استفاده از رنگ فونت اصلی، رنگ فونت ثانویه و رنگ فونت غیر فعال.همچنین می دانم که نمی خواهم هیچ کنترلی بر سلسله مراتبی که ایجاد کرده ام داشته باشم، به همین علت سعی بر اتوماتیک کردن تغییرات کاربردی کردم.

قواعد تجربه کاربری
قواعد تجربه کاربری

قواعد اصلی در طراحی تعاملی

هر طرح شامل فاکتورهایی مثل سر اندازها، پاورقی های، عنوان ها و لینک ها می باشد. شما می توانید هر کدام از این فاکتورها را به عنوان یک بخش جداگانه در نظر بگیرید و آنها را  طراحی کنید.

 

ویژگی های هر چیز

هر چیزی ویژگی های خاص خود را دارد. هر عنوانی رنگ، سایز یا ارتفاع مخصوص به خود دارد. هر دکمه سایز، رنگ زمینه یا فونت مشخصی دارد.

 

انتقال ویژگی ها

شما می توانید این متغیرها را در دکمه ها، پاراگراف ها، سر فصل ها، لیست عنوان آیتم ها، لیست توضیحات آیتم ها، نقل و قول ها و غیره به کار ببندید.

 

برای همه چیز آماده باشید

شما می توانید هر نوع الگو موجود از یک موضوع ( دکمه اصلی، ثانویه، دکمه خطی) یا حالت ( دکمه معمولی، غیر فعال، شناور) را طراحی کنید.کمی تلاش نیاز دارد اما زمان زیادی صرف نمی کند تا شما آماده شوید و شاید بعداً از خودتان تشکر کنید.

چگونه می توانیم در حین طراحی  ویژگی ها سازمان دهی طرح تعاملی استفاده کنیم؟

دستاورد اصلی این است که تمام امکانات موجود را سازمان ‎دهی طرح تعامل کاربری و در مورد تمام روابط فکر کنید. مرحله بعدی موجب هک کردن و بهبود بخشیدن به لوازم و امکاناتمان برای حمایت از این سیستم می شود. بنابراین این موضوع ما را سازنده تر و فعال تر می کند.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search