دوره‌ طراحی

چگونه تجربه صوتی (Voice Experience) درحال شکل دادن آینده تجربه کاربری است؟

تجربه صوتی

تجربه کاربریِ کنترل شده با صوت، جدیدترین ترند در بازار طراحی رابط و تجربه کاربریست. با دستگاه­های بیشتری که با صدا کنترل می­شوند مثل Apple home pod, Amazon Echo, Google Home انتظارات مشتریان به شدت رو به افزایش است. رابط کاربریِ کنترل شده با صوت، تجربه ی کلی خریدار را در استفاده از وبسایت­ها و اپلیکیشن­ها بهبود بخشیده و آن­ها را به مرحله جدیدی از تکنولوژی وارد کرده است. غول­های تکنولوژی و IT در جهان مثل مایکروسافت، اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک همگی دستیارِ صوتی را توسعه دادند و از پنج نفر در تجربه کاربری، یک نفر از وسایل و اسباب خانه ی هوشمند که با صدا کنترل می­شوند، استفاده می­کنند.

کاربرها با یک دستور صوتی چه کاری می­توانند انجام دهند؟

کنترل صوتی پتاسنیل بسیار بالایی در ترند های روز دارد و به شکل گسترده ای مقبول و محبوب کاربران و خریدارها در سرتاسر جهان شده است. اینجا لیستی داریم از کارهایی که کاربرها می­توانند با یک دستور صوتی انجام دهند:

جستجوی صوتی

اولین و رایج ترین استفاده از رابط کاربری کنترل شده با صوت، جستجو با صوت می­باشد.کاربرها معمولا ترجیح می دهند که سوال خود را با صدا بپرسند تا اینکه آن را تایپ کنند.

استفاده از تجربه صوتی
استفاده از تجربه صوتی
رزرو وقت ملاقات

دستیارهای صوتی اغلب به کاربرها برای رزرو وقت ملاقات کمک می­کنند. وقتی کاربر به دستیار صوتی می­گوید که یک قرار ملاقات رزرو کند، دستیار صوتی همه گزینه­های خالی را جستجو کرده و از کاربر مناسب ترین گزینه را می­پرسد. به محض تایید کاربر، دستیار صوتی وقت مناسب را رزرو می­کند.

سفارش غذا و محصولات دیگر

سفارش آنلاین با رابط کاربری صوتی آسان تر است. کاربرها به راحتی می­توانند آیتم مورد نظر خود را به زبان آورده تا ثبت سفارش توسط کنترل صوتی صورت بگیرد.

مشاهده و گوش کردن به اخبار و موسیقی

با رابط کاربری صوتی، می­توان به مرور اخبار و موسیقی مورد انتخاب پرداخت.

خاموش و روشن کردن دستگاه­ها و وسایل خانگی هوشمند

کاربران اغلب از دستورهای صوتی برای خاموش و روشن کردن دستگاه­های هوشمند مختلف مثل وسایل خانگی هوشمند، چراغها، پنکه­ها استفاده می­کنند. که این مسئله به کاربران کمک می­کند که حتی زمانی که در خانه نیستند وسایل خانگی هوشمند خود را ، کنترل کنند.

استفاده از تجربه صوتی در خانه‌های هوشمند
استفاده از تجربه صوتی در خانه‌های هوشمند
تنظیم تایمر و آلارم

تنظیم تایمر و آلارم توسط کاربران معمولا با کنترل صوتی صورت می­گیرد. بنابراین حتی اگر مشغول کارهای دیگری هم باشند، می­توانند با کنترل صوتی تایمر یا آلارم موردنظر خودرا تنظیم کنند.

تنظیم یادآورها و لیست کارهای پیش رو

لیست ­نویسی­های بزرگی می­توانند با کنترل صوتی انجام شوند. در همان زمانی که کاربر درحال تصمیم گیری درباره وسایل مورد نیاز یا کارهای پیش روست، می­تواند تنها با به زبان آوردن آن­ها به جای نوشتن، لیستی از این دو مورد تشکیل دهد.

رابط کاربری صوتی تجربه ی منحصر به فردی به کاربران ارائه می دهد که آن­ها می­توانند در زمان استفاده از وبسایت­ها یا اپلیکیشن­های مختلف از آن لذت ببرند. کنترل صوتی تکنولوژی نسل آینده است و کاربران در سرتاسر جهان از استفاده از آن لذت می­برند

بسیاری از شرکت های توسعه تلفن همراه درحال بهینه­سازی و کار روی این تکنولوژی هستند و  به شکل گسترده ای آن را در وبسایت­ها و اپلیکیشن­ها مورد استفاده قرار می­دهند.

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search