دوره‌ طراحی

ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار

ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار

ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار یا یک روش ساده برای اثبات خود و ذینفعان است که جریان کاری که ایجاد کرده ایم ارزش اجرای آن را دارد.

ما به عنوان طراح ، غالباً باید به خود و ذینفعان ثابت کنیم که چه کار مهمی انجام داده ایم و شایسته اجرا شدن را دارد. یافتن استدلال های قانع کننده برای اینکه آنها باور کنند که جریان به روز شده موفقیت آمیز خواهد بود دشوار است (ایده های عالی)

یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن کارایی یک محصول یا عملکرد چیست؟ شماره! برای خاص تر بودن – ایده های معتبر با داده ها. من ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار را در این مقاله با شما به اشتراک می گذارم.

نگاهی به مثال onboarding flow

به محض اینکه جریان داشته باشیم ، باید تمام اقداماتی که کاربر باید انجام دهد یادداشت شود. (توجه داشته باشید که بسته به نوع جریان ، این اقدامات ممکن است متفاوت باشد. ممکن است حرکات، اثر انگشت و صفحه وجود داشته باشد که در طی چند مورد ناپدید می شوند) ثانیه) در این مثال چهار عمل ارائه شده است:

۱:کلیک کردن

۲:تایپ کردن

۳:باز کردن لینک

۴:طومار

در مرحله بعد، باید آنها را با توجه به اهمیت آنها (بار ذهنی)، زمان و تلاش صرف شده ارزیابی کنیم. به عنوان مثال، به نظر می رسد پیمایش ساده ترین کار است زیرا کاربر مجبور نیست تصمیمی اساسی بگیرد. آنها هنگام پیمایش فقط به سرعت به محتوا نگاه می کنند. بنابراین من ۱ امتیاز به آن اختصاص دادم. این یک قسمت بسیار ذهنی از فرایند است، بنابراین در هنگام ارزیابی، آزادانه آزمایش کنید. در مورد من Tap 3 امتیاز ، Type 5 امتیاز و لینک خارجی ۱۰ امتیاز است (این بالاترین میزان است زیرا کاربران مجبور به ترک برنامه هستند که می تواند خطرناک باشد).

صفحه ها را ارزیابی کنید

علائم را برای شناسایی هر عمل در نزدیکی صفحه های مربوطه قرار دهید:

                                12 Taps / 4 Types / 1 External link / 1 Scroll

جریان را ساده کنید

اکنون وقت آن است که جریان را ساده کرده و اقدامات را دوباره بشماریم. من تصمیم گرفتم چهار صفحه اول را به یکی تبدیل کنم، انواع ورودی ها را کنار هم قرار داده و تعداد فیلدهای ورودی رمز عبور را حذف کردم. در اینجا نسخه ساده جریان(onbording) وجود دارد:

ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار                   

                      6 Taps / 3 Types / 1 External link / 1 Scroll

محاسبه

به محض ارزیابی جریان های اولیه و به روز شده، وقت آن است که اکسل را باز کرده و دو صفحه ایجاد کنیم. یکی برای نسخه اولیه و دیگری برای نسخه به روز شده. فرمولهای ساده را در ستون سوم وارد کنید (e.x. = B1 * 3 – در صورت ضربه زدن – تعداد شیپور خاموشی در مقدار آن).

                                                            Tap counts =B1*3

به محض اینکه فرمولهایی در ستون C وارد شد ، ستون B را با رقم پر کنید. نمره کل در ستون ۵ و سطر C نشان داده می شود (برای مشاهده نتیجه = SUM را وارد کنید (C1: C4 در آن).

ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار

کار در Excel اختیاری است ، شما می توانید همه چیز را فقط با استفاده از قلم و کاغذ محاسبه کنید

اکنون می توانید نتایج را مشاهده کنید: جریان به روز شده ۳۷٪ ((۶۷-۴۲) / ۶۷×۱۰۰ = ۳۷) ساده تر از جریان اصلی است!

 

چه زمانی ساده ترین روش تجزیه و تحلیل جریان کار مفید است؟

این روش هنگام طراحی مجدد وب سایت یا برنامه و در عین حال ساده ترین جریان های مورد استفاده مفید است. مهمتر از همه، همانطور که در بالا ذکر کردم، تمام داده های جمع آوری شده می توانند استدلال های شما را در هنگام مذاکره با سهامداران اجرایی کنند.

 

منبع: uxmag.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search