دوره‌ طراحی

تست کاربر و بهبود آن با ۱۰ نکته ساده – راهنمای کلی

یک قسمت اساسی از کار طراح تجربه کاربری و یک قسمت اصلی از روند کلی طراحی تجربه کاربری تست کاربر است. این یک روش عالی برای از بین بردن مشکلات یا مشکلات کاربر است که در مرحله طراحی پیش بینی نشده بود.

۱- هر چه زودتر تست کنید

هرچه زودتر تست کاربر را انجام دهید، ایجاد تغییرات آسان تر است و بنابراین بیشترین تأثیر آزمایش بر کیفیت نهایی محصول است.

نکات:

منتظر یک محصول کاملاً شکل گرفته نباشید – می توانید نمونه های ماکت و نمونه های نیمه کاره (حتی نمونه هایی با جزئیات کم) را آزمایش کنید ، به شرطی که بتوانید برای شرکت کنندگان آنچه را که از آنها خواسته شده است ، امتحان کنید

پس از مشخص کردن اینکه کدام یک از کارهای کاربر باید آزمایش شود ، اعتبار خود را در طرح خود تأیید کنید. می توانید از تست قابلیت استفاده استفاده کنید. وقتی نمونه اولیه دارید ، از دفتر خود بیرون بروید ، افرادی را پیدا کنید که حداقل شبیه کاربران هدف شما هستند و آزمایش را شروع کنید

۲- اهداف خود را برای تست کاربر مشخص کنید

در مورد اهداف خود کاملاً شفاف باشید. اطمینان حاصل کنید که فقط سئوالاتی را   می پرسید که به پاسخ آنها نیاز دارید . قبل از شروع آزمایش کاربر باید از خود بپرسید:

 چه چیزی باید از این آزمون بدانم؟

و سپس ، پس از درک آنچه باید بدانید ، می توانید پرسشنامه یا نظرسنجی خود را با در نظر گرفتن این هدف بنویسید.

۳- سئوالاتی با پایان باز بپرسید

سئوالات بسته پاسخ محدودی دارند. اینها ممکن است باینری (بله / خیر) یا چند گزینه ای باشند. سئوالات باز به شما امکان می دهد چیزهایی را که هرگز فکرش را نکرده اید کشف کنید و به شما امکان می دهد زبان مشتریان را بیاموزید.

۴- با طراحی به عنوان یک فرآیند پویا رفتار کنید

بسیاری از طراحان در مورد فرایند طراحی به عنوان یک فرایند خطی فکر می کنند که با تحقیقات کاربر شروع می شود ، یک مرحله از نمونه سازی دارد و به آزمایش ختم می شود. با این حال ، باید به عنوان یک فرآیند پویا با آن رفتار شود.

بازخورد منظم کاربر باید در قلب روند طراحی تجربه کاربری باشد.

آزمایش ، به همان اندازه کدگذاری ، طراحی یا جمع آوری الزامات ، نیاز به جایگاه مورد نظر خود در حلقه تکراری طراحی و توسعه محصول قرار دارد. در صورت وجود منابع ، داشتن آزمایشات کاربر در هر بازه از این فرآیند مهم است .

۵- با کاربران واقعی تست کاربر را انجام دهید

طرح خود را بر اساس آزمایش با کاربران واقعی اعتبارسنجی کنید. اطمینان حاصل کنید که با کاربرانی که تنها دوستان یا خانواده شما نیستند ، آزمایش می کنید! شما به کاربران مستقل و بی طرف نیاز دارید.

نکته: هنگامی که نوبت به تست تجربه کاربری می رسد ، گاهی اوقات مهم است که با ایده کاربری در بدترین حالت خود شروع کنید (به عنوان مثال کسی که چیزی در مورد محصول شما نمی داند ، هنگامی که آن را حمل می کند ، حواس او را پرت می کند و …) با مشاهده اینکه فرد از محصول شما استفاده می کند ، می توانید به سرعت مناطقی را شناسایی کنید که برنامه ساده یا شفاف کافی نیست.

۶- کاربران را روی وظایف متمرکز کنید

هنگام تعیین وظایف برای کاربران، این وسوسه انگیز است که از آنها در مورد محصول شما نظر بپرسید یا از آنها بخواهید که هر عنصر را امتیاز دهند. با این حال ، بهتر است وظایفی را بنویسید که کاربران بخواهند، بنابراین در لحظه تعامل، بازخورد طبیعی تست کاربر را بگیرید. به عنوان مثال، اگر نسخه باز طراحی صفحه اصلی وب سایت را آزمایش کنید:

بد: نظر شما در مورد وب سایت ما چیست؟ از ۱۰ مورد ، چگونه قابلیت استفاده از وب سرویس را پیدا کردید؟

بهتر: هنگام ورود به صفحه اصلی ، ابتدا کجا را کلیک می کنید؟

۷- رفتار را مشاهده کنید

مهم است که تفاوت بین گوش دادن به کاربران و مشاهده کاربران را مشخص کنید. در حالی که هر دو روش اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان تجربه کاربری قرار می دهند ، اما اشتباهی که بسیاری از طراحان تجربه کاربری مرتکب می شوند این است که تمرکز بیش از حد روی گوش دادن دارند. مشاهده کاربران می تواند در زمان بسیار کمتری چیزهای بیشتری را کشف کند.

۸- کل تیم را درگیر این روند کنید

مهم است که کل تیم محصول را در رویداد آزمایش شرکت دهید. داشتن فرصت مشاهده کاربر به کل تیم کمک می کند تا مشکلات کاربردی را درک کرده و با کاربر همدلی کنند.

نکات:

اگر حضور در جلسه تست برای همه اعضای تیم غیرممکن است ، می توانید ویدیویی از جلسه تست را ضبط کرده و با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

همه افرادی که در یک آزمون شرکت می کنند باید یادداشت برداری کرده و آنچه را که احساس می کنند یاد گرفته اند ثبت کنند. این یادداشت ها را بگیرید و در پایان روز خلاصه کنید.

۹- به کیفیت فکر کنید، نه مقدار

بسیاری از شرکت ها محصول خود را به هیچ وجه آزمایش نمی کنند یا فقط پس از عرضه آن را آزمایش می کنند زیرا می ترسند گران باشد و طولانی شود. حقیقت این است که آزمایش زمانبر یا گران نیست.

آزمایش با ۵ کاربر به طور کلی ۸۵٪ از مشکلات استفاده را نشان می دهد

بدین ترتیب ، می توانید به گروه  کاربران بیائید و هنگام کار با نمونه اولیه یک به یک با آن ها کار کنید.

۱۰- سعی نکنید همه موارد را در یک تست کاربر حل کنید

انجام آن ساده نیست. در عوض ، بزرگترین (مهمترین) مشکلات را برطرف کرده و دوباره آزمایش کنید. بهترین آزمایش زمانی است که مشکلی را در حد توانایی خود حل کنید ، محصول را حمل کنید ، بازخورد جمع کنید و نحوه استفاده را مشاهده کنید و سپس مطابق آن تکرار کنید.

نتیجه جهت بهبود تست کاربر

آزمایش چیزی نیست که بتوانید از پس آن برآیید ، زیرا حتی یک دور تست ساده می تواند ایده محصول شما را ایجاد کند یا از بین ببرد. بدین ترتیب:

زود تست کاربر را انجام دهید، و بیشتر این عمل را تکرار کنید.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search