دوره‌ طراحی

بازیوار سازی در آموزش و رشد غیرقابل توقف استفاده از آن

بازیوارسازی در آموزش

آموزش مبتنی بر بازیوار سازی

بازیوار سازی در آموزش با هدف تقویت انگیزه و یادگیری، روشی سرگرم کننده و مؤثر بوده. در سالهای اخیر، بازیوار سازی به سمت یادگیری دیجیتال حرکت کرده و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ ، به عنوان یک روش جدید یادگیری افزایش یافته است.

بازیوارسازی در آموزش
بازیوارسازی در آموزش

گسترش استفاده از محتوای سمعی و بصری

براساس مطالعه پروژه Project Tomorrow for Speak Up، در سالهای اخیر چیزی در آموزش تغییر کرده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۰، ۴۷٪ معلمان ادعا کردند که از فیلم های آنلاین در دروس و آموزش های خود استفاده می کنند، رقمی که در سال ۲۰۱۵ به ۶۸٪ افزایش یافته.

به گفته جولی ایوانز، مدیر عامل شرکت Project Tomorrow ، این رشد درصد تا حد زیادی به دلیل افزایش استفاده از ابزارهای شنیداری و تعاملی است. ایوانز می گوید: “افزایش ناگهانی علاقه معلمان برای استفاده از بازی های ویدئویی و یادگیری مبتنی بر بازی می تواند به معنای بیداری جدید در یادگیری دیجیتال باشد.”

مزایای استفاده از چند دستگاه در استفاده از بازیوار سازی

از میان مزایای بسیار استفاده از روش های یادگیری جدید، دانش آموزان بر یک مزیت تأکید می کنند: ماهیت چند وسیله ای آن. فن آوری های جدید باعث می شود که یادگیری در هر زمان و مکانی امکان پذیر باشد و انجام شود.

به گفته آنگلا بیکر، رئیس Qualcomm Wireless Reach ، شرکتی که فناوری بی سیم (Wireless) را به اجتماعات در سراسر جهان ارائه می دهد: “دستگاه های تلفن همراه با اتصال به اینترنت فرصت های آموزشی را برای دانش آموزان در هر زمان و مکانی ایجاد می کنند.”

راه رسیدن به بازیوار سازی در آموزش

با وجود افزایش غیرقابل انکار بازیوار سازی در آموزش، بسیاری از مربیان و متخصصان تأکید می کنند که باید راه طولانی را برای تغییر روش های تدریس معلمان برداریم. در واقع ، اجرای یادگیری مبتنی بر بازی در بسیاری از مدارس همچنان یک چالش است.

خبر خوب این است که مطالعاتی مانند آنچه که در بالا ذکر شد، نشان از افزایش تعداد معلمانی که می خواهند بازی، ابزاری استاندارد در کارشان باشد، می دهد. کارشناسان بر این باورند که مهمترین گزینه برای یافتن بهترین روش‌های بازیوار سازی در آموزش، در نظر گرفتن کسانی است که دانش آموزان را به روش های خلاقانه آموزش می دهند، نه آنهایی که تمرینات سنتی را در یک محیط دیجیتال تکرار می کنند. در حقیقت بازی های جدی مؤثرتر از آموزش الکترونیکی (elearning) هستند.

با توجه به نظرسنجی توسط پروژه فردا، چالش واقعی افزایش تعداد معلمانی است که مایل به اصلاح شیوه های آموزشی هستند، می باشد. این امر یک چالش اساسی است، زیرا ۳۸٪ از کارکنان مراکز آموزشی اظهار می کنند که هیچ برنامه ای برای اجرای بازی سازی در آموزش و پرورش ندارند.

بازی: یک ابزار یادگیری قدرتمند

با این حال، بازی ها یک ویژگی بزرگ برای یادگیری دانش آموزان است. مطابق مطالعه Traci Sitzmann ، بازی می تواند به دلایل زیر به قدرتمندترین ابزار آموزش تبدیل شود:

دانش آموز با یادگیری درگیر می شود: به لطف جنبه ماجراجویی، که باعث می شود یادگیری به یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب برای دانش آموز تبدیل شود، ۹۰٪ محتوای یادگیری را بهبود می بخشد.

موجب افزایش اعتماد به نفس می شود: این یک بازی ویدیویی است، کاربر می تواند استراحت کند و اعتماد به نفس آنها در مقایسه با سایر روش های یادگیری ۲۰٪ بهبود می یابد.

عملکرد را بهبود می بخشد: پویایی بازی دانش آموز را تحریک می کند، عملکرد آنها را افزایش می دهد و پیشرفت مهارت را تا ۲۰٪ بهبود می بخشد.

مبتنی بر تمرین است: دانش آموز یادگیری تجربی را می آموزد.

یادگیری مبتنی بر بازی: از A تا Z

در نتیجه این همه، دانش آموزان بیشتر و بهتر می آموزند، بکارگیری بازی در آموزش، آن را به یک روند رو به رشد تبدیل می کند.

منبع: www.game-learn.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search