دوره‌ طراحی

انتظار از طراحان UX در شرکت‌های ایرانی چیست؟

انتظارات کارفرمایان

من در سال ۲۰۱۷، ۱۵۰ پیشنهاد کاری را به منظور تعیین با ارزش ترین مهارت های UX و سایر ویژگی ها و خصوصیات مربوط به آن بررسی کردم. انتظار از طراحان UX موردی هستش که در ایران دغدغه بسیاری از طراحان این مرز و بوم می باشد.

جهت بررسی منابع UX نیز می‌توانید مقاله بهترین منابع UI و UX برای طراحی سریع را مطالعه کنید.

انتظار از طراحان UX
انتظار از طراحان UX

دانش تخصصی

چگونه تجربه مناسب و مربوطه  را انتخاب می کنید تا در مجموعه شما برجسته شود؟ اغلب کارفرمایان تجارب خود را در تجسم ایده ها و تست کاربر جستجو می کنند.

درصد مهارت های مورد نیاز
درصد مهارت های مورد نیاز

قابلیت دسترسی

جزو ویژگی های ضروری و مورد نیاز نیست. و جالب است که بدانید مهارت کپی رایتینگ (مقاله نویسی) تنها ۰% از این نمودار را بر گرفته است.

قابلیت دسترسی مورد نیاز طراحان
قابلیت دسترسی مورد نیاز طراحان

تحقیقات و گزارشات صنعتی از طراحان UX

نمودار زیر در بردارنده اطلاعات حاصل از گزارشات صنعتی شرکت های طراحی UX  است. این نمودار بر مبنای گزارشات شغلی می باشد. تجسم کردن، آزمون و تحقیق مهمترین مهارت های طراحی UX است.

گزارشات صنعتی شرکت های طراحی UX
گزارشات صنعتی شرکت های طراحی UX

مهارت های نرم افزاری

از شرکت ها، انتظار از طراحان UX مهارت های همکاری عالی است که تقریباً نیمی از آنها نیاز به قدرت ارائه قوی و مهارت های ارتباطی دارند. به طرز شگفت انگیزی تفکر تحلیلی و قدرت حل مسئله، فقط در ۱۴% از تبلیغات ذکر شده است که این امر احتمالاً بدون در نظر گرفتن این مسئله است که یک طراح UX  باید یک حلال مسئله باشد.

مهارت های نرم افزاری یک طراح UI و UX
مهارت های نرم افزاری یک طراح UI و UX

ابزارهای مورد انتظار از طراحان UX

هیچ نمونه خاصی در بین ابزارهای UX وجود ندارد. اغلب شرکت ها نیازی به دانش نرم افزاری خاصی ندارند. در حالی که آنها از طراحان انتظار دارند که با هر گونه چهارچوب ساختاری و ابزارهای نمونه اولیه آشنا باشند طبق تحقیقات و گزارشات صنعتی، از ۱۰۰۰ نفر از شرکت کنندگان در مورد ابزار طراحی مورد استفاده آنها سوال شد و بسیاری از طراحان برنامه های اسکچ و این ویژن را ترجیح دادند.

ابزارهای UX
ابزارهای UX

نکات کلیدی

  1. مطلوب ترین انتظار از طراحان UX : مفاهیم بصری( چهارچوب ها و نمونه های اولیه )، آزمون و تحقیقات.
  2. ابزارها مهم نیستند. آنچه که طراحان قادر به انجام آن هستند، برای شرکت ها مهم است نه ابزاری که بکار می گیرند.
  3. گزارش کار را خیلی جدی نگیرید. گاهی اوقات آنها مجموعه ایی از کلمات کلیدی تصادفی هستند. در بسیاری از شرکت ها گزارشات کاری زیادی ارائه می شود که اصلاً نیازی به آنها نیست.

 

منبع مقاله: uxdesign.cc

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search