چک لیست صفحه خرید

بایدها و نبایدهایی که در طراحی بخش‌های مختلف صفحه خرید باید رعایت کنید.

عنوان و مشخصات

عنوان محصول با مشخصات کامل آن مشخص باشد.

پشتیبانی و راه‌های ارتباطی

شماره تماس یا راه‌های ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر یا پرسش و پشتیبانی مشخص باشد.

دسترسی به جزئیات بیشتر

لینکی برای ارجاع به جزئیات بیشتر در صفحه وجود داشته باشد.

قرار دادن جزئیات بیشتر در سبد خرید

این لینک در سبد خرید نیز باید موجود باشد.

اطلاعات کلی

رنگ، اندازه، فرستنده، تامین کننده محصول، ضمانت کالا و نوع آن، زمان دقیق ارسال، قیمت اصلی و در صورت تخفیف میزان تخفیف و نوع تخفیف مشخص باشد (تخفیف برای کدی که وارد کردید است یا حراج تابستانه).

مشخص کردن نوع یک محصول

در خرید وسایل اختصاصی ویژگی خاص آن مشخص باشد (مثلا سایز M انتخاب شده است.)

معلوم بودن زمان پاسخگویی

تصویر یا لوگویی از محصول حتما نمایش داده شود.

شرایط و قوانین خاص

اگر شرایط و قوانین خاصی وجود داشته باشد به صورت واضح نمایش داده شود تا خریدار متوجه وجود آن‌ها شود.

قیمت و هزینه ارسال

قیمت محصول مشخص باشد و مشخص شود چقدر برای هزینه ارسال مشخص شده و چرا این رقم بدین شکل محاسبه گردیده است.

پیشنهادات ویژه در صفحه خرید

می‌توان به عنوان پیشنهاد تعدادی کالایی که توسط کاربر جست‌وجو شده پیشنهاد داد تا با تشویق خرید آن‌ها هزینه ارسال رایگان شود، یا شامل تخفیف ویژه‌ای شود و …

مشخص نمودن انتظار کاربر

مدت زمان پاسخگویی به سوالات کاربران در صفحه خرید باید مشخص باشد.

پرسش‌های متداول

بخشی برای پرسش‌های متداول وجود داشته باشد.

اطلاعات دیگر کاربران درباره محصول

امتیازدهی سایرین، کامنت‌ها و نظرات موجود و در دسترس باشد تا دیگر کاربران برای خرید راهنمایی شوند ( توسط کاربران واقعی دیگر).

نقد و بررسی محصول

نقدی از محصول توسط فروشنده وجود داشته باشد تا خریدار با جزئیات کالا آشنا شود و از کاربرد آن مطمئن شود.

رسید و فاکتور

دریافت فاکتور و رسید و امکان پیگیری محصول پس از إتمام فرایند خرید فراهم باشد.

سابقه خرید

امکان مشاهده سابقه خرید وجود داشته باشد. بهتر است از طرق اطلاعات فرد مانند ایمیل یا شماره تماس تغییر وضعیت سفارش در طی مراحل مختلف ثبت، بسته بندی، ارسال و … به کاربر اطلاع داده شود.

نظرسنجی از کاربر پس از خرید

پس از پایان خرید نظر کاربر را از این تجربه جویا شوید تا نسبت به کالا، فراهم آورنده، شرکت و مشکلات داخلی در بسته بندی، ارسال یا پخش و یا حتی پشتیبانی محصول اطلاعات مفید را کسب کنید.

آخرین مقالات ما

با آخرین مقالات طراحی روز دنیا همواره به روز باشید.

Search