دوره‌ طراحی

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

سلام  من وایشناو رامایان هستم و می خواهم بگویم چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟ در سال ۲۰۲۰ در رشته مهندسی از RVCE Bangalore فارغ التحصیل شدم (سالی که گذشت !!) و همیشه کنجکاو و مشتاق بوده ام تا مشکلات مردم اطرافم را حل کنم. من برای بالا بردن رقصنده‌ها یک شرکت تاسیس کردم  در طول روزهای دانشگاهم، وقتی که صفحه اصلی را کدنویسی می کردم با کلمه طلایی “UX” آشنا شدم.

 من به عنوان بنیانگذار شکست خوردم و مجبور شدم مسیرم را تغییر دهم. این زمانی بود که من تصمیم گرفتم عمیق‌تر شوم و از آن زمان به بعد، کنجکاوی من نسبت به این زمینه پایان ناپذیر بوده است. من شروع به کارورزی در UX کردم و خوشبختانه، من وارد یک B2B Unicorn Startup شدم، یک مربی شگفت انگیز پیدا کردم که مرا به دنیای UX راهنمایی می کرد اما بعد از ۶ ماه، من، در حالی که تمام وقت خود کار و آموزش می دیدم، COVID گرفتم و دوباره موفق نشدم! بعد از ۶ ماه شلوغی مداوم، خودم را به عنوان یک محقق UX در Swiggy رساندم.

نکته ۱. به دنبال Mentorships و Bootcamps باشید.

من اعتقاد داشتم که کنجکاوی و غیرت را برای یادگیری و درک بازی UX دارم. اما متأسفانه من Direction / Path مناسب برای پیروزی در این بازی را نداشتم. اگر ترجیح می دهم خودآموخته شوم، برای من یک وقتایی بسیار جهنمی سپری می شدند.

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

من چندین بوت کمپ UX را در سراسر هند تحقیق و مقایسه کردم. در این فرآیند، من با آبهیناو چیکارا UX Crash Course در youtubeبرخورد کردم که از طریق آن با برنامه آموزشی وی آشنا شدم. k10 Designers و پس از سوال از فارغ التحصیلان قبلی و مربیان در مورد تجربه آنها در Bootcamp، به سرعت خودم را در گروه آینده ثبت نام کردم.

نکته ۲. هرگز فقط به منابع و راهنمایی‌های Bootcamp اعتماد نکنید.

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

بوت کمپی که من در آن شرکت کردم فوق العاده ساختارمند، مبتدی پسند بود و منتورشیپ‌های شگفت انگیزی از بهترین‌ها در صنعت طراحی ارائه می داد. اما من همیشه هدف بزرگتری داشتم.

Design+Code

وبلاگ های زیادی را بخوانید. فهرست موارد مورد علاقه من در زیر نوشته شده اند:

Growth Design -۱

۲- NN Group

۳- FSblog

نکته ۳. کارآموزی را در طول بوت کمپ انجام دهید.

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

من واقعاً مطالعات موردی کمی داشتم (بیشتر آنها WIP بودند) اما هرگز درخواست شرکت‌ها را متوقف نکردم. بعد از چند ماه، در شرکت “فین تک” کارورزی را شروع کردم. من وقت خود را به Bootcamp و همچنین کارآموزی خود اختصاص دادم.

کارآموزی به شما امکان می دهد “تجربیات صنعتی” را کسب کنید.

۱- گفتگو با توسعه دهندگان را طراحی کنید.

۲- روند طراحی خود با اهداف تجاری مدیران خود تطبیق دهید.

۳- همچنین یک محصول ارسال شده را نیز می‌توانید در پورتفولیو خود داشته باشید.

نکته ۴- شبکه‌سازی مانند جادو کار می کند

اساساً ، یک ایمیل سرد شبکه‌ای فقط یک پیام ناخواسته است که کسی را به اتصال دعوت می‌کند. شما می توانید آن را از طریق پیام در لینکدین یا ایمیل معمولی ارسال کنید. متأسفانه، پیام رسانی الکترونیکی یک رسانه دشوار برای ایجاد یک رابطه جدید است.

راهنمای شبکه های سرد در Linkedin:

درخواست‌های دوستی را با یادداشت ارسال کنید، از کار آنها که دوست دارید و کاوش کرده‌اید قدردانی می کنید. به جای داشتن یک رابطه کوتاه مدت، به داشتن رابطه طولانی مدت خوب با روابط خود بیندیشید.

یک لطف کنید و طراحی مجدد یا انتقاد از طراحی محصول و شرکت آنها را ارائه دهید و راه حل‌هایی برای آنها ارائه دهید. اگر شرکت از کار شما خوشش بیاید، درخواست معرفی کنید یا یک پیشنهاد کاری ارائه دهید.

نکته ۵. هر پروژه لعنتی خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید.

پرسنال برندینگ عبارت است از تلاش آگاهانه و عمدی برای ایجاد و تأثیرگذاری در درک عمومی از یک فرد با قرار دادن آنها به عنوان یک مقام در صنعت خود، تا در نهایت حرفه خود را پیش ببرند‌، دایره نفوذ خود را افزایش دهند و تأثیر بیشتری داشته باشند.

نکته ۶. از فرسودگی‌های احساسی و ذهنی خودداری کنید.

چگونه اولین شغل UX را به دست آوردم؟

خود را با طراحان همکار خود مقایسه نکنید، فقط طرح قدیمی خود را با طرح جدید مقایسه کنید. برای قدردانی از تلاش و کار خود وقت بگذارید. در صورت نیاز استراحت کافی داشته باشید. بیاموزید که طرد شدن را بپذیرید.

نکته۷. فشارهای کاری باعث شکوفا شدن استعداد می شود.

بزرگترین زباله منابع بکر در این دنیا فکر خوب  است که به یک رفتار هدفمند تبدیل نمی شود.

خیلی عجله کن! عجله! تا آنچه را که سزاوار آن هستید به دست آورید.

منبع: uxplanet.org

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search