دوره‌ طراحی

قوانین حریم خصوصی و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید

وقتی نوبت به انطباق می رسد، توسعه دهندگان وب سایت باید بیش از فقط مقررات ADA و بخش ۵۰۸ حواس خود را جمع کنند. قوانین حریم خصوصی یک مورد قابل ملاحظه مهم است و تصمیم گیری در مورد چگونگی ایجاد حریم خصوصی در یک وب سایت با معماران شروع می شود.

و این دقیقاً همان چیزی است که توسعه دهندگان وب سایت (و طراحان!) هستند. آنها وب سایت ها و برنامه های جذاب و کاربردی برای مشتریان خود ایجاد می کنند. بله ، آنها برای انجام کار از نزدیک با مشتری ها ، نویسندگان تبلیغات ، فروشندگان و سایر متخصصان همکاری می کنند ، اما توسعه دهندگان هستند که همه را در کنار هم قرار می دهند.

به همین دلیل بسیار مهم است که توسعه دهندگان وب سایت در قوانین مربوط به حریم خصوصی بازاریابی تبحر داشته باشند .این مقررات مستقیماً بر نتایج نهایی کارشان تأثیر می گذارد. اما چگونه یک معمار وب سایت یک پلتفرم دیجیتالی ایجاد می کند که هم از حریم خصوصی کاربران و هم از نیازهای مشتریانشان استقبال کند.

چه قوانین حریم خصوصی برای توسعه دهندگان وب مهم است؟

دو قانون بزرگ در مورد حریم خصوصی که توسعه دهندگان وب باید به آنها توجه کنند، مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) و قانون حریم خصوصی مصرف کنندگان در کالیفرنیا (CCPA) است. . هر قانون دامنه و مقررات منحصر به فرد خود را دارد ، اما هر دو دیدگاه را در تعریف حقوق یک فرد بر داده های شخصی خود تغییر داده و سازوکارهایی را برای چگونگی محافظت و اجرای این حقوق تعیین کرده.

همچنین هر آیین نامه ای جریمه ها ، هزینه ها و اقدامات قانونی برای عدم رعایت آنها را به همراه دارد. اینها می تواند قابل توجه باشد. و اگر این کافی نیست ، تقاضای مصرف کننده برای وب سایت هایی که حریم خصوصی و امنیت را در اولویت خود دارند ، روز به روز افزایش می یابد. این آمار را در نظر بگیرید:

  • ۸۲٪  از آمریکایی ها در نظر سنجی اظهار داشتند که نگران امنیت داده های آنلاین خود هستند.
  • ۷۹٪ بزرگسالان ادعا می کنند که آنها بسیار یا تا حدی نگران نحوه استفاده شرکتها از داده های جمع آوری شده در مورد آنها هستند.
  • ۶۳٪ از آمریکایی ها باور دارند که آنها در مورد قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی که برای محافظت از داده های آنها است بسیار کم یا اصلاً چیزی نمی فهمند.

توسعه دهندگان چگونه می توانند این قوانین را اجرا کنند؟

حریم خصوصی توسط طراحی برای وب سایت ها حیاتی است

تحت GDPR، توسعه دهندگان وب باید از چارچوب” ایجاد حریم شخصی با استفاده از طراحی( Privacy by Design)” استفاده کنند، این یک روش چند نقطه ای است که برای استاندارد سازی موارد مربوط به حفاظت از داده طراحی شده است.

ایجاد حریم خصوصی در وب سایت ها نباید در مراحل آخر اتفاق بیفتد. در وهله اول باید با نحوه ایده پردازی وب سایت ها شروع شود. در اینجا نکاتی برای اولویت بندی وجود دارد:

  • داده هایی را که جمع آوری می کنید به حداقل برسانید و برای محافظت از حریم خصوصی داده ها ، آنها را مستعارسازی کنید.
  • آیا شما احساس رضایت می کنید؟ چطور؟ کجا؟
  • یکپارچه کردن اقدامات امنیتی برای محافظت از داده ها – هر زمان اطلاعات را ضبط می کنید یا محصول فرد دیگری را پیاده سازی می کنید ، خطر امنیتی ایجاد می شود.
  • بدانید در کجا حریم خصوصی و اطلاعات اشتراک داده را معرفی می کنید.
  • برای ایجاد شفافیت و اعتماد در مصرف کنندگان ، اطلاعیه ها را به موقع اجرا کنید.
  • به کاربران خود این فرصت را می دهید تا اطلاعات شخصی خود را مدیریت کنند.

بگذارید کمی دقیق تر به این موارد نگاه کنیم …

به حداقل رساندن داده ها در قوانین حریم خصوصی هدف است

به حداقل رساندن داده ها یک اصل مهم است که در GDPR نهفته است. به حداقل رساندن داده ها یک مفهوم کاملاً ساده است: سازمان ها باید اطلاعات شخصی را که جمع آوری می کنند محدود کنند و فقط اطلاعاتی که برای دستیابی به اهداف تجاری خود لازم است را پردازش کنند. هنگامی که داده ها دیگر مفید نیستند ، باید حذف شوند.

برای توسعه دهندگان وب ، این چندین معنی دارد. وقتی موضوع ساخت وب سایت ها ، فرم ها ، کوکی ها و سایر روش ها است، باید فقط اطلاعات ضروری را بپرسید. به عنوان مثال ، اگر در حال ایجاد یک پنجره بازشو(pop-up) برای جمع آوری آدرس های ایمیل هستید ، مکان آنها را نپرسید مگر اینکه مربوط به لیست ایمیل باشد و بهتر نیازهای آنها را تأمین کند.

چگونه و از کجا سیاست ها و اطلاعیه های مربوط به حفظ حریم شخصی را وارد می کنید؟

بگذارید بگوییم شما به حداقل رساندن داده ها را جدی می گیرید. عالیه! اکنون شما باید این روش های جمع آوری داده ها را به صورت کلمه دربیاورید و آنها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

سیاست های حفظ حریم خصوصی و اعلان ها بخش عمده ای از GDPR و CCPA هستند. هر دوی CCPA و GDPR تعیین میکنند که سیاست های حریم خصوصی دلیل جمع آوری اطلاعات شما و نحوه ی استفاده از آن را شرح دهد، همچنین اینکه حقوق هر فرد چه چیزهایی است و چگونه میتواند از آنها استفاده کند.

CCPA زاویه ای کمی متفاوت دارد. در صورت فروش اطلاعات شخصی و اینکه اشخاص ثالث به داده ها دسترسی دارند ، باید سیاست های حفظ حریم خصوصی را فاش کنند. CCPA همچنین حکم می کند که سیاست های حفظ حریم خصوصی و اطلاعیه ها حداقل سالانه به روز شوند. (GDPR همچنین اسناد حفظ حریم خصوصی را می خواهد ، اما فرکانس را مشخص نمی کند.)

این چگونه از سیاست به توسعه وب تبدیل می شود؟

  • اگر برای بهبود تجربه کاربر ، اجازه تبلیغات هدفمند یا اشتراک گذاری اطلاعات با اشخاص ثالث ، داده جمع آوری می کنید ، نیاز است این اطلاعات مشمول یک اخطار حریم خصوصی شود. به یاد داشته باشید ، CCPA با تعریف گسترده ای از فروش داده کار می کند ، بنابراین ممکن است لازم باشد لینک “نفروشید” را در صفحه اصلی خود حساب کنید.
  • استفاده از داده ها فراتر از این اهداف را در نظر دارید؟ برای به دست آوردن رضایت صریح کاربر برای هر هدف اضافی برنامه ریزی کنید.
  • بعد از اینکه کاربر داده را در اختیار شما قرار داد، برنامه شما برای آن چیست؟ کجا ذخیره می شود؟ چه کسی به آن دسترسی دارد؟ چه مدت آن را نگه دارید؟ اینها همه سوالاتی است که یک توسعه دهنده وب سایت باید آنها را در نظر بگیرد و باید در یک اخطار حریم خصوصی وارد شود.

اطلاعیه های به موقع برای شفافیت و اعتماد

بخشی از حریم خصوصی توسط طراحی، استفاده از تک تک اجزای وب سایت شما برای ایجاد شفافیت و پشتیبانی از انطباق است. از منظر توسعه و طراحی ، این به این معنی است که شما همیشه باید به دنبال راه هایی برای ارتباط با نحوه و چگونگی جمع آوری داده ها باشید.

بله ، سیاست های حفظ حریم خصوصی شما و توجه به این موارد کمک می کند ، اما فراتر رفتن از این موارد مهم است. به هر حال ، مشتری ها متوجه می شوند که چه زمانی کسب و کارها برای آنها تلاش بیشتری می کنند.

بنابراین اجرای اعلان های به موقع در نقاطی که کاربران اطلاعات خود را وارد می کنند ، در نظر بگیرید. این اعلان ها فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن روشهای جمع آوری اطلاعات شما با کاربران شما. شفاف است! باز است! این به آگاهی مصرف کننده کمک می کند!

کاربران را در حلقه نگه دارید

آیا می خواهید مشتریان خود را ترغیب کنید؟ مدیریت داده های شخصی و نحوه استفاده از آنها را تا حد ممکن آسان کنید. این کار با اطمینان از اینکه آنها از علت درخواست اطلاعات آنها و چگونگی استفاده از آنها برای وب سایت آگاه هستند ، شروع می شود. شما هم چنین باید:

  • قبل از جمع آوری اطلاعات ، رضایت کاربر را واضح و روشن دریافت کنید. این شامل کوکی ها است.
  • برای تأیید جعبه ها را از قبل علامت نزنید. فقط این کار را نکنید (این عمل بدی است و بر خلاف GDPR است.)
  • به تمام اسناد قانونی موجود در سایت متصل باشید. کاربران باید قبل از استفاده از سرویس با آنها موافقت کنند.
  • آیا می خواهید ارتباطات بازاریابی مانند خبرنامه های ایمیل را برای مشتریان خود ارسال کنید؟ صریحاً اطمینان حاصل کنید که آنها با این کار موافق هستند.

یکی از ابزارهای مفید برای جلب توجه کاربران ، مرکز ترجیحات بازاریابی ست. یک مرکز ترجیحی بازاریابی به کاربران امکان دسترسی آسان به اطلاعات آنها را می دهد. از آنجا ، آنها می توانند اطلاعات خود را به تشخیص خود مدیریت ، ویرایش و حذف کنند.

جایزه؟ یک مرکز ترجیحی بازاریابی یک نقطه عالی است که در آن می توان تعهد یک کسب و کار را به حفظ حریم خصوصی اعلام کرد. در حالی که کاربران این مورد را از طریق تمام عناصر مجزا رازداری در وب سایت شما انتخاب می کنند ، قرار دادن همه آنها در یک مرکز که به شما امکان می دهد کاربران بر داده های خود کنترل کنند نیز این پیام را تقویت می کند.

به یاد داشته باشید ، مدیریت مصرف داده فقط بر عهده مصرف کننده نیست. توسعه دهندگان وب باید به مدیریت داده ها در سیستم های خود متعهد شوند. این بدان معنی است که آنها باید:

  • سوابق دقیق و تمیز تنظیمات برگزیده رضایت داده های کاربران را حفظ کنند.
  • یادآوری های منظم را برای کاربران ارسال کنید تا اطلاعات شخصیشان را در سیستم شما به روز کنند.
  • اگر کاربری حساب خود را پاک کرد ، بلافاصله تمام اطلاعات شخصی وی را حذف کنند.
  • اگر مشتری شما از کار خارج می شود ، باید تمام اطلاعات شخصی موجود در سیستم خود را حذف کند.

قوانین حریم خصوصی را کاربر پسند کنید

نکته نهایی: کاربر پسند بودن وب سایت های شما بدون توجه به رعایت حریم خصوصی مهم است. کاربران انتظار دارند وب سایت هایی باشند که باعث نمی شود درباره حریم شخصی خود عمیقاً فکر کنند یا نگران آن باشند. آن را در دسترس و آسان کنید. کاری نکنید که مردم به تنهایی این موضوع را کشف کنند.

برای اشتراک داده هایشان به آنها ارزش دهید

کاربران شما مجبور نیستند داده های خود را به اشتراک بگذارند بلکه انتخاب می کنند. بنابراین در ازای دریافت اطلاعات شخصی آنها ، اطمینان حاصل کنید که از آن اطلاعات برای تهیه یک وب سایت کاربر پسند استفاده می کنید. تجربه ای امن و لذت بخش را به آنها ارائه دهید.

اما بیش از آنچه نیاز دارید درخواست نکنید

بیایید دوباره به این موضوع برگردیم. درحالی که مصرف کننده می تواند در ایجاد وب سایت بهتر کمک کند ، اما برای ایجاد یک تجربه خوب ، وب سایت های خود را حول آن برنامه ریزی نکنید و برای تهیه داده ها تقاضا نکنید.

قابلیت استفاده، طراحی وب و امنیت وب سایت ؛ همه این موارد از داده های مصرف کننده بهره مند می شوند. اما قوانین حفظ حریم خصوصی همیشه باید نحوه جمع آوری و استفاده از هرگونه اطلاعات شخصی و احترام به حقوق فردی مصرف کنندگان را رعایت کند و احترام به حریم خصوصی آنها باید از نکات مهم در مورد توسعه دهندگان وب باشد.

منبع: webdesignerdepot.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search