دوره‌ طراحی

روش طراحی رفتار به ۵ نوع مختلف

روش کار در طراحی رفتار

دانستن تئوری یک چیز است اینکه چطور از این در روش طراحی رفتار استفاده کنید یک چیز دیگر . چندین چارچوبی در روش طراحی رفتار وجود دارد. همه اصول علوم رفتاری را به اهداف ، استراتژی ها و تاکتیکی که طراحان می توانند از آنها در پروژه ها استفاده کنند، سازماندهی و دسته بندی می کنند.

مراحل و روش طراحی رفتار

مانند همه فرآیندهای طراحی، مشخصات آن از تیمی به تیم دیگر متفاوت است، اما رویکرد اصلی یکسان است. در زیر روندی که در BehaviourStudio استفاده می شود، بر روی پروژه هایی در زمینه محصولات و خدمات دیجیتال ، با مشتریانی از جمله مایکروسافت، دولت انگلیس، دولت استونی و … ارائه می شود.

هنگامی که شروع به تعریف و ایجاد فرآیند در BehaviourStudio کردم ، احساس کردم مهم است که بتوانم به راحتی با سایر تیم ها و بخش های طراحی همکاری کنم. طراحی رفتاری باید متناسب با زبان طراحی باشد نه اینکه به عنوان یک فرآیند مستقلقرار گیرد. مراحل و ابزارها با رویکردهای فعلی در سرویس ، UXو البته ارزشگذاری مضاعف اقتباس شده است. به نظرمی رسد آنها آشنا هستند، اما با پشتوانه علوم رفتاری.

لورن کلی مدیر طراحی رفتار ، BehaviourStudio

مراحل قدم به قدم  طراحی رفتاری

مرحله ۱ـ اکتشاف

اولین قدم برای تغییر رفتار، درک آن است. این که آیا شما قصد تغییر رفتار کاربر ، مشتری یا کارکنان را دارید، کشف رویکرد اصلی در همه موارد یکسان است.

از خودتان بپرسید:

  • مردم چه کاری می کنند؟
  • مردم چه کاری را نمی کنند؟
  • مردم می خواهند چه کنند؟
  • مشاغل می خواهد مردم چه  کاری را انجام دهند؟

گام ۱: هدف رفتاری ایجاد کنید

برای شروع باید مشکل را تعریف کنید. چه رفتارهایی را می خواهید برای شروع / متوقف کردن افراد انجام دهید؟ چه اقداماتی را می خواهید افزایش یا کاهش دهید؟ برای تعریف اینها نیاز به ایجاد یک هدف رفتاری دارید.

هدف رفتاری چیست؟

هنگام بیان یک روش طراحی رفتار و طراحی آن، تغییر از یک هدف تجاری به یک هدف رفتاری مهم است.

اهداف رفتاری بر روی فعالیت های فرد متمرکز است نه بر درک و احساساتشان. به طرز مفید، آنها زبان رفتار را به صورتی که قابل اندازه گیری و مشخص باشد، به قاعده تبدیل می کنند و مورد استفاده برای ذینفعان، سرمایه گذاران و افراد خارج از فرآیند طراحی هستند.

هدف رفتاری چیست؟

قصد یک هدف رفتاری چیست؟

سه زمینه وجود دارد که به عنوان روش طراحی رفتار، یک هدف رفتاری می تواند روی آن تمرکز کند:

۱- توقف

اگر رفتاری که مردم درگیر آن هستند مخرب، مضر یا ناخواسته باشد، یک هدف متمرکز متوقف کننده گزینه مناسبی برای شروع است. هدف شما جلوگیری یا تغییر چیزی است که اتفاق می افتد.

۲- شروع

اگر در حال حاضر مردم رفتاری را که انتظار دارید انجام نمی دهند، می توانید به روش هایی برای ترغیب افراد به سمت شروع رفتارهای جدید تمرکز کنید.

۳- بهبود

ممکن است یک شخص قبلاً رفتار مورد نظر را داشته باشد، اما به حدی که شما انتظار دارید نیست. آنها کاری را در جهت درست انجام می دهند،اما شما مطمئن نیستید که علتش چیست. با استفاده از داده های رفتاری، می توانید برای کشف مشکل اقدام کنید. هدف بهبود و افزایش یک رفتار خاص است.

نوشتن یک هدف رفتاری

هدف رفتاری معیاری برای سنجش موفقیت یک پروژه است. شما برای اندازه گیری تأثیریک پروژه از هدف رفتاری استفاده می کنید. آنها به ویژه برای پروژه های فانوس دریایی یا یک طرفه مفید هستند. پروژه هایی که شما برای توجیه یک رویکرد یا روند جدید در تیم استفاده می کنید. برای اثبات اثرگذاری در کار به معیارهایی برای موفقیت نیاز دارید. هدف رفتاری شما باید خاص ، قابل اندازه گیری و دقیق باشد.

یک هدف رفتاری با معیار” چه مشکلی، در کجا ، چه زمانی ، چه مقدار” بررسی می شود.

تعریف کردن:

  • مردم برای شروع / توقف / بهبود به چه نیاز دارند؟
  • آنها کجا این عمل را انجام می دهند؟
  • چه موقع این کار را می کنند؟
  • آنها با چه میزان بیشتر/ کمتر این کار را انجام می دهند؟

نکته ها

از فرضیات خودداری کنید

هنگام تعیین هدف، مراقب باشید که هیچ گونه فرضی در مورد شخص ، رفتار یا محیط آنها در نظر نگیرید. سعی کنید تا حد ممکن  آن را متمرکز، قابل اندازه گیری و واقعی نگه دارید. با کشفیات بیشتر، هدف خود را به روز خواهید کرد و شروع به هدف گیری می کنید که کدام کارها را تغییر دهید.

از هیجانات در طراحی روش رفتار خودداری کنید

اندازه گیری دقیق احساسات دشوار و مبهم است. تجربه هیچ دو نفر از یک احساس یکسان نیست. تعریف احساسات و مهمتر از آن، اندازه گیری با اطمینان بسیار دشوار است. به اقدامات فرد بچسبید.

اهداف رفتاری و نیازهای تجاری در روش طراحی رفتار

طراحان باید هدفی را در نظر بگیرند که هم برای کاربر و هم برای یک تجارت مفید باشد. هنگام تعریف عملی برای هدف گذاری، در مورد هدف رفتاری اصلی  یک محصول یا خدمات فکر کنید. در BehaviourStudio از ۹ هدف رفتاری از پیش تعریف شده استفاده می کنیم. این اهداف ۹ موردی است که در پروژه های خدمات و محصولات دیجیتال اغلب شاهد آن هستیم.

مشاغل اهداف رفتاری کاربر را به این نه روش برآورده می کنند:

  • ۱. توجه را جلب کنید
  • ۲. موانع را برطرف کنید
  • ۳. ایجاد انگیزه در فعالیت
  • ۴- حفظ حرکت
  • ۵- فکر کردن را آسان کنید
  • ۶. ارزیابی گزینه ها را آسان کنید
  • ۷. افزایش اعتماد به نفس در تصمیم گیری
  • ۸- آن را برای کاربر مرتبط کنید
  • ۹- مردم را متوقف کنید

گام ۲: جمع آوری داده ها

یک طراح رفتاری با داده شروع می کند. آنها از داده های موجود در مورد کاربر استفاده می کنند، اما به سمت تحقیقات رفتاری نیز شیرجه می روند. این یک مرحله مهم و مفید است. طراحان قادر به دستیابی به اطلاعات موجود در مورد نوع رفتار یا عمل تعریف شده در هدف رفتاری هستند. آنها اطلاعاتی را جمع آوری می کنند که توسط دانشمندان رفتاری دانشگاهی مورد استناد و اثبات قرار می گیرد. این بدان معناست که شما می توانید مقدار زیادی از اطلاعات موجود را بدون هدر دادن زمان و بودجه استفاده کنید.

یک طراح رفتار داده ها را از سه منبع می گیرد:

۰۱- داده های موجود

اگر در حال کار روی یک محصول یا در یک شرکت هستید ، داده وجود دارد. برای راه اندازی و استخراج داده ها به محصولات یا خدمات مشابه مراجعه کنید. درک کنید که مردم چه کاری انجام می دهند، اما بر روی آنچه که انجام نمی دهند نیز تمرکز کنید چون به همان اندازه آشکارکننده است.

۰۲- بینش موجود

ایجاد یک ادبیات رفتاری برای تعیین جهت. آنها بینش اثبات شده ای را در مورد یک حوزه یا بخش به شما نشان می دهند و مسیری را که می توانید برای تصحیح اهداف رفتاری و اهداف تحقیق استفاده کنید ، برجسته می کنند. بررسی های دقیق برای کاهش  رفتارهای غیر منتظره در شروع یک پروژه ، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند.

۰۳- نیازها و آرزوهای موجود

آنچه که یک تجارت نیاز دارد را تعریف کنید. طراحی رفتار بر روی عملکرد خوب تمرکز می کند، اما سود تجاری نیز به همان اندازه مهم است. دریابید که یک تجارت برای دستیابی به اهداف خود چه رفتارها و اقداماتی را انجام می دهد.با ایجاد یک ممیزی رفتاری در تجارت .

گام ۳: اقدامات موثر را انتخاب کنید

مانند همه پروژه ها، شما به سرعت بسیاری از اقدامات مفید را کشف خواهید کرد. مهم است که این موارد را کاهش دهید و یک رفتار را برای هدف گیری انتخاب کنید. هر چه این هدف مشخص تر و اندازه گیری آن  آسان تر باشد، برای ارزیابی موفقیت پروژه بهتر است. رفتارهایی که بیشترین تأثیر را در افراد ، اهداف تجاری و موارد برجسته دارند را تعریف کنید.

از خودتان بپرسید:

  • چه اقداماتی بیشترین تأثیر را بر افراد دارد؟
  • چه اقداماتی برای موفقیت در تجارت مهم است؟
  • چه اقداماتی در بررسی برجسته شده است؟
  • کدام گروه را هدف قرار می دهیم؟

بعضی اوقات عمل مورد نظر برای تغییر مشخص است. شما در حال حاضر می دانید چه چیزی می خواهید بهبود پیدا کند، شروع یا متوقف شود. اما گاهی این مورد نامشخص است. برای کشف آن باید نگاهی عمیق تر به داده ها و مشکلات بیندازید. اقدامات جدی تر معمولاً در مرحله تشخیص مشکل انجام می شود. به سرعت خواهید فهمید که مشکل جای دیگری است و انتخاب یک اقدام موثربرای شروع مهم است. برای مشخص کردن اهداف پروژه و شروع کار از آن استفاده کنید. ممکن است نیاز باشد مجددا برای بررسی به آن مرحله برگردید.

اقدامات دیگر را مشخص کنید

رفتار از زنجیره ای از اعمال تشکیل شده است. مردم به صورت انفرادی عمل نمی کنند. عمل آنها معمولاً در پایان یک مجموعه طولانی از تصمیمات و اقدامات است. شما باید تعامل اولیه با چیزهای دیگری که ممکن است اتفاق بیفتد را بررسی کنید.

  • چه کسی پشتیبان این اقدامات یا مانع  آن است؟
  • آنها چه کار می کنند؟
  • کاربرچه اقدامات دیگری می تواند انجام دهد؟
  • چه سیستم ها، قوانین یا اشیاء دیگری استفاده می شود که ممکن است افراد را تحت تأثیر قرار دهد؟
  • این سؤالات شروع به تعریف اطلاعاتی می کنند که بعداً برای ایجاد یک نقشه رفتاری ایجاد می کنید.

مرحله ۲ـ تشخیص

هنگامی که یک رفتار را مشخص کردید، باید آن را درک کنید. واقعاً آن را درک کنید.

از خودتان بپرسید:

  • چرا مردم این کار را می کنند یا نمی کنند؟
  • چه عواملی در افراد تأثیر می گذارد؟

با استفاده از مدل Drive، تأثیر نقشه پنهان و عملکرد رفتار را بررسی کنید. Drive در تعدادی از ابزارهای طراحی BehaviourStudio استفاده می شود. با استفاده از آن خواهید فهمید که چه اتفاقی می افتد، چرا و بر چه کسی تاثیر می گذارد. دو ابزار اصلی که برجسته خواهیم کرد آرکی تایپ رفتاری و نقشه برداری رفتار است.

در پایان این مرحله مفید است که در مورد هدف رفتاری خود فکر کنید. اوضاع عوض می شود. مهم است که بررسی کنید که هدف را واگذار نکرده اید و در صورت لزوم، هدف رفتاری را به روز کنید و بینش جدید را در آن منعکس نمایید.

گام ۴: آرکی تایپ های رفتاری ایجاد کنید

مشخص کنید که چه کسی تحت تأثیر عمل است.

آرکی تایپ های رفتاری به عنوان مشخصات افرادی که این رفتار را انجام می دهند عمل می کنند. با استفاده از فاکتورهای من در مدل Drive ، این موارد در پروفایل های افراد بسط داده می شود که ممکن است در بازاریابی و UX دیده باشید. آرکی تایپ ها یک فرد را نمایندگی نمی کنند، در عوض گروهی از افراد را که الگوهای رفتاری مشابهی دارند، مستند می کنند. رفتار یک سری از الگوهای مجموعه است. افراد جداگانه می توانند با خودمختاری عمل کنند، اما همان اقدامات علت و معلولی را با یکدیگر در میان می گذارند. این الگوها مفید هستند ، زیرا به ما کمک می کنند تا بفهمیم چه کسی در چه سطحی عمیق تر عمل می کند. هر محصول یا خدمات دارای تعدادی آرکی تایپ است. مهم است که بفهمیم آنها چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را به حرکت در می آورد.

بررسی کنید که این افراد چه کسانی هستند که تحت تأثیر این عمل می باشند. به یاد داشته باشید، رفتار خارج از تعامل و همچنین در درون آن اتفاق می افتد. شما باید تعریف کنید که چه کسی این اقدام را انجام می دهد و چه کسی بر آن تأثیر دارد. ممکن است کاربر مستقیم شما نباشد.

از خودتان بپرسید:

کسانی که عمی می کنند چه افرادی هستند؟

  • چه احساسی دارند؟
  • نیازهایشان چیست؟
  • آنها قصد دارند چه کاری انجام دهند؟
  • آنها توسط چه چیزی حرکت داده می شوند؟
  • فکر می کنند چه کاری انجام می دهند؟
  • چرا آنها در حال حاضر این کار را نمی کنند؟
  • چه تعصبات شناختی دارند؟
گام جهارم، آرکی تایپ

گام ۵: نقشه برداری رفتار

اکنون ما درمرحله چه کسی به چه چیزی درحال گذاریم. هنگامی که شما می دانید چه کسی این رفتار را انجام می دهد، باید درک کنید که آنها چه کاری انجام می دهند. گام به گام. نقشه رفتار بسیار مفصل است و فضای زیادی را اشغال می کند. یک دیوار تحقیق بزرگ برای همه پست های خود آماده کنید. هر مرحله مهم نیست که چقدر کوچک ترسیم شده باشد. با قدم های بزرگ شروع کنید و سپس آنچه که در این مرحله انجام می شود را کاوش کنید.

  • از خودتان بپرسید:
  • نقطه ورود چیست؟
  • عمل هدف / پایان چیست؟
  • مردم چه می کنند؟

با ترسیم “نقطه شروع و پایان” آغاز کنید. این به شما کمک می کند مراحل را پر کنید. وقتی نقشه هایی را که مردم انجام می دهند، ترسیم کردید، در مورد عوامل دیگری که مردم را به حرکت در می آورد فکر کنید.

فاکتور “ما ” را تعریف کنید.

  • افراد دیگر چه کاری انجام می دهند؟
  • چه تأثیری بر عملکرد دارند؟
  • درایور های نظارت را تعیین کنید.
  • چه  مصنوعات دیگری با مردم تعامل دارند؟
  • چه اطلاعات دیگری را می بینید و با آنها تعامل دارید؟
  • آنها کجا هستند؟ و چگونه می توانند بر اعمال افراد تأثیر بگذارند؟
  • قوانین و ضوابطی که مردم از آن پیروی می کنند چیست؟

در پایان این مرحله باید یک تصویر کاملی از رفتار هدف داشته باشید.

گام ۶: تشخیص رفتار

گام ششم، تشخیص رفتار

برای درک یک رفتار، باید تأثیر پنهان را آشکار کنید. عواملی که اطلاع می دهد مردم چه کارهایی انجام می دهند – معمولاً بدون آنها تحقق می یابد. در هر مرحله یک شیرجه عمیق در اطلاعات بزنید و اقداماتی که ممکن است مردم را هدایت کند تشخیص دهید.

از خودتان بپرسید:

  • مردم در محیط خود با چه چیزهایی روبرو می شوند؟
  • دیگران چگونه روی آنها تأثیر می گذارند؟
  • چه انتظاراتی بر آنها تأثیر می گذارد؟
  • چه هنجارهایی وجود دارد که بر آنها تأثیر می گذارد؟
  • چه موانع جسمی افراد را متوقف می کند؟
  • مردم ازچه قوانینی پیروی می کنند؟
  • چه درگیری ها مردم را متوقف می کند؟
  • مردم چه اطلاعاتی را می بینند؟
  • چه تعصباتی بر مردم تأثیر می گذارد؟

اینها را به عوامل کشیدن( کشش) و هل دادن( فشار) تقسیم کنید. چه عواملی رفتار را به جلو سوق می دهد؟ و چه عواملی در برابر آن می ایستد و انجام آن را سخت تر می کند؟ هدف شما در مرحله طراحی حفظ عوامل فشار و غلبه بر فاکتورهای کشش است.

از ۳ عامل Drive ، “من ، ما و نظارت” استفاده کنید تا عواملی را که در افراد تأثیر می گذارد، تجزیه کنید. استفاده از پست رنگی متفاوت برای تمایز بین آنها مفید است. برای تهیه نسخه پشتیبان از تأثیر عوامل بر افراد، به داده ها یا بینش خود اضافه کنید. این برای مستندات بعدی مفید است.

نقشه رفتار و تشخیص رفتار گامهای مهمی هستند. آنها همه بینش را جمع می کنند و آنچه مردم انجام می دهند را تعریف می کنند. این ابزاری است که به شما و تیمتان کمک می کند تا تأثیر پنهان را تجسم کنند.

مرحله ۳ـ طراحی

گام ۷: اولویت بندی عوامل

مرحله طراحی را با یک نقشه رفتار کامل شروع کنید. فاکتورهای بیشمار کشش را از مناطق مختلف شروع کنید تا به راه حل تبدیل شوند. شما باید اولویت بندی کنید. در واقع فقط شما می توانید یک یا دو عامل را هدف قرار دهید. باید مناطقی را با بیشترین تأثیر انتخاب کنید. طراحی رفتار در مورد طراحی کل تجربه نیست بلکه بر چندین بخش کلیدی تمرکز دارد. مناطقی که وقتی تغییر می کنند ، تأثیر مثبت جهانی بر کارهایی که مردم انجام می دهند، خواهند داشت.

از خودتان بپرسید:

  • چه عواملی بیشترین تأثیر را در این مرحله دارد؟
  • کدام مرحله بیشترین تأثیر را در رفتار دارد؟
  • آیا رفع آن آسان و در اختیار ما است؟

نکته

انتخاب فاکتورهای هدف بر اساس:

۱. نتیجه گیری اشتباه برای رفتارها روش طراحی رفتار.

نتایج بیانگر اقدامات در مقیاس بزرگ است. آنها معمولاً اهداف بزرگی هستند که می خواهید برای دستیابی به آن برسید. به عنوان مثال افزایش میزان صرفه جویی در مردم  یک نتیجه است. در هزینه های پرداختی مبالغ بالا، اضافه کردن ۵٪ از چک پرداختی خود به حساب پس انداز و صرفه جویی در روزپرداخت ، یک هدف است. فکر کنید ، آیا می توان اقدامات خاص این مرحله را اندازه گیری کرد؟ اگر نمی توانید بررسی کنید و نتیجه بگیرید. نیاز دارید به عوامل بیشتری تقسیمش کنید.

۲. فقط روی افرادی که می خواهید به آنها کمک کنید متمرکز شوید و روش طراحی رفتار را برایش به کار ببرید.

شما می خواهید به کاربر خود کمک کنید، بنابراین منحصراً روی کارهایی که انجام می دهند متمرکز می شوید. اما ، رفتار بیش از آن چیزی است که فردانجام می دهد. ممکن است شخص دیگری در نقشه شما تأثیر زیادی بر آنچه مردم انجام می دهند داشته باشد. این اثر شبکه است. برخی از افراد در وسط وب قرار دارند. این افراد را جستجو کرده و پیدا کنید . آنها را هدف قرار دهید در عوض یک اثر ضربه ای مثبت خواهید داشت.

۳. تأثیر ذینفعان در روش طراحی رفتار.

همه ما ذینفعانی داریم و پروژه ها نیاز به بازگشت دارند. اما توجه داشته باشید که این هدف شما را انتخاب نمی کند. ممکن است مراحل دیگری وجود داشته باشد که تأثیر بیشتری بر رفتار جهانی مردم داشته باشد و به نوبه خود سود مثبتی برای تجارت داشته باشد. سعی کنید این موارد را نیز کشف کنید.

۴- اهداف بزرگ در روش طراحی رفتار.

تغییر رفتار در مورد انجام اقدامات کوچک است. می دانید وقتی شروع به ساخت نقشه رفتار خود می کنید، اهداف شما بسیار بزرگ هستند. اگر خیلی پیچیده شود، با عوامل و غواصان بسیار زیاد، باید به اهداف رفتاری خود نگاهی بیندازید. ممکن است یکی از مراحل جدیدی که مشخص کرده اید، هدف اصلی رفتاری شما باشد.با پشتیبان گیری، به روزرسانی و راه اندازی مجدد فرایند.

گام ۸: تاکتیک ها را مشخص کنید

این یک طراحی مبتنی بر رفتار است. شما برای ایجاد راه حلها از استراتژی ها و تاکتیک های علوم رفتاری استفاده خواهید کرد. با استفاده از بسیاری از تئوری ها برای استفاده بالقوه ، باید موارد مناسب را انتخاب کنید. تاکتیک های احتمالی حسابرسی بر اساس نیاز پروژه.

  • مردم چه می کنند؟
  • شما می خواهید به چه چیزی برسید؟

برای انتخاب تاکتیک ها، برروی ۹ هدف رفتار تجاری تأمل می کنند. هر هدف مجموعه ای از استراتژی ها و تاکتیک های انتخاب را دارد.

  • ۱. توجه جلب کردن
  • ۲. رفع موانع
  • ۳. حرکت انگیزشی
  • ۴. حفظ حرکت
  • ۵. فکر کردن در مورد آن را آسان کنید
  • ۶. ارزیابی گزینه ها را آسان کنید
  • ۷. اعتماد به نفس در تصمیم گیری
  • ۸- آن را به کاربر مرتبط کنید
  • ۹. مردم را متوقف کنید

گام هشتم، مشخص کردن تاکتیک‌ها

گام ۹: راه حل ها را توسعه دهید

ایجاد راه حل ها از فعالیتها و تولید ایده های خلاقانه در روش طراحی رفتار پیروی می کند. یک تفاوت کوچک ، ما از تاکتیک مرحله ۷ برای ایجاد مداخله استفاده می کنیم.

مرحله ۴ـ نشان دادن

گام ۱۰: آزمایش

موفقیت پروژه فقط از بهبود رفتار افراد ناشی می شود. آزمایشات به شما اطلاع می دهد که آیا آنها کار می کنند.

آزمایش های رفتاری بیشتر شیوه های تحقیقات کاربر را به اشتراک می گذارند. شما یک فرضیه می نویسید، شرایط لازم را برای آزمایش ایجاد می کنید و به طور تصادفی شرکت کنندگان را به هر گروه اختصاص می دهید. سپس مشاهدات خود را از برخورد مردم در پاسخ به راه حلهای شما، ثبت و ضبط می کنید.

تفاوت اصلی در نحوه ساخت آزمایش ها است. آنها در سه بخش  قبل از رفتار ، در طی و بعداز رفتار تعریف می شوند.

تحقیقات رفتار با استفاده از آزمایشات کنترل تصادفی انجام می شود، که در اصل تست های A / B نام دیگر آنهاست. تنها تفاوت این است که شرایط RCT می تواند گسترده تر از تغییر یک عنصر در یک برنامه یا سرویس باشد. در عوض می تواند به تغییر عوامل محیطی توجه کند. یک RCT اساسی دو شرط دارد. شرایط آزمایش که در آن فقط یک متغیر تغییر می کند و یک کنترل – شرایطی که هیچ چیز تغییر نمی کند. افراد به طور تصادفی به هر دو شرط اختصاص می یابند. هدف آنها این است که بدون تأثیر تعصب، رفتار واقعی افراد را ضبط کنند.

قبل و بعد از تجزیه و تحلیل و در فواصل بعد از آن به ارزیابی کارهایی که مردم انجام می دهند کمک می کند. اگر می توانید، آزمایش کنید که  آیا رفتار در آن اتفاق می افتد. افراد در خارج از آزمایشگاه متفاوت عمل می کنند. به احتمال زیاد شما می خواهید رفتار آنها را ضبط کنید.

تحقیقات رفتاری در طراحی رفتار همچنین از مصاحبه ، مطالعات میدانی ، تحقیقات مردم نگاری استفاده می کند. هدف، شناخت مشتری ، کشف نیازها، نقاط درد و رفتار آنها است. به یاد داشته باشید که از بیرون به کاربر، به جامعه ، جامعه و بافت آنها نگاه کنید.

مرحله ۵ـ ارائه

راه اندازی کنید و دنیا را تغییر دهید. یک رفتار در زمان مناسب.

منبع: behaviourkit.com

آکادمی آژانس طراحی دایره

آموزش طراحی در آژانس طراحی دایره شامل بوت‌کمپ طراحی ۰ تا ۱۰۰، طراحی تجربه کاربری، طراحی تعاملی، طراحی دیزاین سیستم، رنگ و تایپوگرافی و…

به اشتراک‌گذاری در

لوگو سایت

آژانس طراحی دایره

Search