چگونه باید متنها را برای اجزای رابط کاربری بنویسیم؟ از جمله دکمهها، لیستها، پیامهای کوچک (Toasts)، کلیدهای تغییر وضعیت (Toggles)، ورودیها، راهنمای ابزار (Tooltips)، و عناوین. چگونه باید تاریخ، زمان، ارز و اعداد را به درستی بنویسیم؟ اصول اصلی صدا و تن در نوشتار چیستند؟ پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر را در راهنمای میکروکپی پیدا کنید.
مشخص بودن کار در تجربه کاربری
کاربران باید بتوانند درک کنند که با کلیک بر روی یک دکمه چه اتفاقی خواهد افتاد. دکمهها باید همیشه با یک فعل قوی شروع شوند که به عمل ترغیب کننده اشاره دارد، به جز در موارد عملیات رایج مانند “انجام شد”، “بستن”، “لغو” یا “تایید”.
اجتناب از حروف اضافه
برای برچسبها، عناوین و دکمهها، از حروف اضافه خودداری کنید تا متن کوتاه و قابل اجرا باشد. این کار، خوانایی را بالا میبرد و ترغیب به اقدام فوری را ترویج میکند.
از ضمایر جنسیتی خودداری کنید
هر وقت امکانش هست، از ضمایر جنسیتی خودداری کنید. اگر امکانش وجود ندارد، استفاده از “آنها” یا “آنان” نسبت به “اون مرد” یا “اون زن” ترجیح داده میشود.
طراحان از جمله های قابل فهم استفاده کنند
از ساختار فعال استفاده کنید اگر کاربران باید کاری انجام دهند. باید روشن باشد که فاعل چه کاری را انجام میدهد.
متن پیشفرض
اگر نیاز به توضیح فرآیند خاصی مثل “ایجاد” یا “تولید” دارید، از متن پیشفرض استفاده کنید.
دستورالعملهای واضح ارائه دهید.
گاهی اشتباهاتی رخ میدهد. به افراد کمک کنید تا به سرعت به کار خود بازگردند با توضیح آنچه رخ داده است و دادن دستورالعملهای واضح برای چه کاری باید بعدا انجام دهند.
چگونه برای اجزای رابط کاربری کپی بنویسیم؟ دکمهها، فهرستها، تستها، جابهجاییها، ورودیها، نکات ابزار و سرفصلها
چگونه تاریخ، زمان، واحد پول و اعداد را به درستی بنویسیم؟
اصول اصلی Voice و Tone چیست؟
پاسخ این سوالات و سوالات دیگر را در راهنمای میکروکپی بیابید >>کلیک کنید>>
منبع : ux-news.com